Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

anske inte direkt en recension detta, men en jämförelse.

Jag har varit på diet i 14 veckor och under den tiden gått ned 9 kg. Från vecka 3 i dieten använde jag Body Science Testo Booster i fyra veckor och därefter Androx Q12 i 4 veckor. När asken med Androx tog slut påbörjade jag burk 2 av BS Testo Booster som snart är slut.

Jag upplever att jag fått effekt av båda produkterna.
I mitt tycke har perioderna med BS Testo Booster gått bättre styrkemässigt. Jag har behållt eller till och med ökat i styrka i större utsträckning med Testo Booster än med Androx.

Androx gav mig en del bieffekter som jag inte fick av Testo Booster, huvudvärk och finnar var det som märktes mest, men även illamående ibland efter intag. Huvudvärken var dock det värsta, jag har väldigt sällan huvudvärk i vanliga fall men med Androx fick jag ont i huvudet titt som tätt och det var rätt illa, migränliknande.
Androx var dock "bättre" på en punkt, libidon blev helt galen.

I mitt tycke är Body Science Testo Booster bättre än Androx Q12.

När andra burken Testo Booster tar slut så ska jag påbörja en andra ask Androx (köpte två på samma gång) men denna gång ska jag kombinera den med DAA. Blir intressant att se hur det går. På papperet är det ju i princip bara DAA som saknas i Androx för att den ska vara bättre än Testo Booster. Vore ju knasigt om det var Tribulusen som gav Testo Booster dess fördel.

BenGeten
Titel
Registrerad 2011-04-04
Inlägg 120

Får jag fråga om din ålder? tycker det är intressant i dessa sammanhang.

Titel
Registrerad 2008-06-09
Inlägg 227

Har oxå testat båda. Androxen ger mer för mig. Libidon måste jag hålla med om. Helt galet va olägligt den kan kicka in ibland :p Huvudvärken finns oxå där nästan konstant.

Funderar på att slänga in BS testobooster ett tag bara för att se om det ger ännu mera effekt.

Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

BenGeten skrev:
Får jag fråga om din ålder? tycker det är intressant i dessa sammanhang.

Jag är 32 år. Har styrketränat i ca 13 år. Har tävlat i bodybuilding, så jag anser att jag har rätt bra koll på vad som påverkar min kropp.

CiB
Titel
Registrerad 2005-10-06
Inlägg 670

Androx gav inte mig så mycket...hade rätt stora förhoppningar på den produkten...så det blev en besvikelse.

Zoltan Szabo
Titel
Registrerad 2005-10-11
Inlägg 1 111

CiB skrev:
Androx gav inte mig så mycket...hade rätt stora förhoppningar på den produkten...så det blev en besvikelse.

Det beror lite på din testoproduktion. Är du äldre (över 30) så är det lättare boosta upp det med sådana produkter MEN det funkar inte alltid. tyvärr. Du kan ha redan "hög" produktion eller du svarar dåligt på produkten helt enkelt. Nu vet du att sånt inte funkar på dig så slipper du kasta pengarna i sjön ;)

Johannes Eshak
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 1 636

Skriver till samma som jag skrev i den liknande tråd som herrn startade i ett annat forum.

Androx rekommenderas för bäst effekt på en 8 veckors kur. Enligt hjärnan bakom produkten.

Dessutom vad är det som säger att det inte var Androx som kickade in precis när du slutade med den och började med den andra.

Att en produkt skulle höja ditt testosteron på laglig väg efter bara 1 veckas användning till den nivån att du känner av den ser jag som smått omöjligt. Finns annat som gör detta men då är det högst olagligt.

BenGeten
Titel
Registrerad 2011-04-04
Inlägg 120

Sabatoz skrev:
Jag är 32 år. Har styrketränat i ca 13 år. Har tävlat i bodybuilding, så jag anser att jag har rätt bra koll på vad som påverkar min kropp.

hehe jag tänkte inte vara någon moraltant, själv är jag bara barnet jämfört med dig och därför jag undrar hur killar i min ålder runt 20 reagerar på dessa produkter. därav frågan. tack:|

Johannes Eshak
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 1 636

BenGeten skrev:
hehe jag tänkte inte vara någon moraltant, själv är jag bara barnet jämfört med dig och därför jag undrar hur killar i min ålder runt 20 reagerar på dessa produkter. därav frågan. tack:|

http://forum.body.se/showthread.php?t=150301

Där har du en tråd som en kille i 20 års ålderna hade skapat.

Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

Johannes Eshak skrev:
Skriver till samma som jag skrev i den liknande tråd som herrn startade i ett annat forum.

Androx rekommenderas för bäst effekt på en 8 veckors kur. Enligt hjärnan bakom produkten.

Dessutom vad är det som säger att det inte var Androx som kickade in precis när du slutade med den och började med den andra.

Att en produkt skulle höja ditt testosteron på laglig väg efter bara 1 veckas användning till den nivån att du känner av den ser jag som smått omöjligt. Finns annat som gör detta men då är det högst olagligt.

Och jag svarar på samma sätt:
Jag hade använt BS Testobooster i 4 veckor innan jag började med Androx, alltså hade jag fått i mig bockhornsklöver extrakt i 8 veckor när första Androx perioden tog slut. Vilken av de övriga ingredienserna i Androx skulle ta så lång tid för att kicka in? Ingen har snackat om en vecka i något fall heller.
Oavsett, om nu Androx plötsligt skulle ge helt otroliga resultat i slutet på en 8 veckors period så är BS Testobooster bättre då den ger en bättre effekt snabbare och dessutom är billigare.

Tim Nygren
Titel
Registrerad 2007-07-06
Inlägg 165

BenGeten skrev:

Här har du en tråd med resultat folk fått med enbart DAA..
Resultaten som DAA Chelate ger är mycket imponerande för vissa användare.
http://www.mmsportsforum.se/kosttillskott-9/daa-d-aspartic-acid-269/index2.html

Nya Body Science Testobooster innehåller det + 9 andra ingredienser..
600mg fenugreek.
Acetyl L karnitine 700mg
Avena Sativa
Tribulus.
Zink citrat
Magnesium Citrat
Bioprine
Vitamin B6
vitamin B12

Nu var ju visserligen recensionen på gamla Body Science Testobooster..som har varit mycket omtyckt..
Den nya kommer bli änne bättre..

Johannes Eshak
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 1 636

Sabatoz skrev:
Och jag svarar på samma sätt:
Jag hade använt BS Testobooster i 4 veckor innan jag började med Androx, alltså hade jag fått i mig bockhornsklöver extrakt i 8 veckor när första Androx perioden tog slut. Vilken av de övriga ingredienserna i Androx skulle ta så lång tid för att kicka in? Ingen har snackat om en vecka i något fall heller.
Oavsett, om nu Androx plötsligt skulle ge helt otroliga resultat i slutet på en 8 veckors period så är BS Testobooster bättre då den ger en bättre effekt snabbare och dessutom är billigare.

Enligt dig ja...

Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

Johannes Eshak skrev:
Enligt dig ja...

Ja det är min åsikt. Det är min recension, problem?

Johannes Eshak
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 1 636

Sabatoz skrev:
Ja det är min åsikt. Det är min recension, problem?

Haha problem?
Jag poängterar att det är enligt dig. Problem?

Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

Johannes Eshak skrev:
Haha problem?
Jag poängterar att det är enligt dig. Problem?

Jo jag anser att du har problem som måste poängtera det. Jag tror inte att det undgått någon att recensionen är min åsikt om produkterna.

Att BS Testobooster är billigare är dock inte enligt mig, det är fakta.

Mathias Dahlgren
Titel
Registrerad 2006-10-19
Inlägg 963

Sabatoz...

Vad är anledningen till att du jämför Androx Q12 med just BS Testobooster och samma text i olika forum? Det verkar som du har något baktanke.

Varför gör du inte ett ordentlig utvärdering istället där vi får se svart på vitt vad det gett för resultat. Jag själv gjorde en riktigt seriös utvärdering av Androx i en 8 veckors period och redovisade dagligen mina resultat. Din utvärdering säger ju ingenting. Du skulle kunna sagt det där utan att testa produkterna alls.

...och skulle det vara så att du får bättre resultat än Androx så förmodar jag att det är så lite skillnad så det inte ens är värt att ta upp, enligt mig!

Mathias Dahlgren
Titel
Registrerad 2006-10-19
Inlägg 963
Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

Mathias Dahlgren skrev:
Sabatoz...

Vad är anledningen till att du jämför Androx Q12 med just BS Testobooster och samma text i olika forum? Det verkar som du har något baktanke.
Vad är vinningen?

Varför gör du inte ett ordentlig utvärdering istället där vi får se svart på vitt vad det gett för resultat. Jag själv gjorde en riktigt seriös utvärdering av Androx i en 8 veckors period och redovisade dagligen mina resultat. Din utvärdering säger ju ingenting. Du skulle kunna sagt det där utan att testa produkterna alls.

Du skulle ha kunnat ge en ordentlig utvärdering utan att ha testat produkten alls också i så fall.

Det hela började iaf med att jag la ut min åsikt om produkterna, som jag ansåg kunde vara intressant, då den ena produkten är väldigt hypad och den andra inte alls. Intressant att jag tyckte att jag fick bättre resultat av den mindre hypade. Sen kom det en massa kritik från representanter av företag som säljer Androx på det första forumet, som jag ansåg inte alls var berättigad. Då valde jag att lägga ut denna "recension" (jag kallar det inte ens recension eftersom jag vet att den inte är särskilt ingående) på fler forum eftersom jag inte gillar representanternas stil. SÅ GÅR DET.

Hursomhelst, jag tycker som jag skrev att jag fick effekt av båda produkterna. Androx är inte en värdelös produkt och man måste kunna ta att en person anser att en annan produkt är bättre. Man får gärna ifrågasätta hur utvärderingen gick till, och jag är den första att medge att jag skrivit ner mina känslor inte några vetenskapliga bevis för det ena eller det andra (men å andra sidan, hur många recensioner av produkter på forum har någon som helst vetenskap bakom sig?). Men då får man komma med objektiva argument för något, inte bara säga att personen har fel när man själv inte har något underlag för att produkten man själv förespråkar är bättre annat än just sin egen känsla (jag ifrågasätter dock om någon av de som kommit med kritik har testat BS Testobooster).

Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

Mathias Dahlgren skrev:
...och skulle det vara så att du får bättre resultat än Androx så förmodar jag att det är så lite skillnad så det inte ens är värt att ta upp, enligt mig!

Nja, det märkliga är att man kan dela upp dieten i 3 steg, under steg 1 (vecka 3-6) använde jag BS Testobooster, det var en bra period där styrkan ökade. Steg 2 (vecka 7-10) använde jag Androx, där behöll jag styrkan, eller sänkte den marginellt. Steg 3 (vecka 11-14) använde jag BS Testobooster igen och då ökade styrkan igen, till nivåer över steg 1. Detta är ganska anmärkningsvärt då jag sänkt kaloriintaget progressivt, under den period jag ätit minst kalorier är jag alltså som starkast. I övrigt har träning m.m. sett exakt likadan ut under hela dieten.

Johannes Eshak
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 1 636

Sabatoz skrev:
Nja, det märkliga är att man kan dela upp dieten i 3 steg, under steg 1 (vecka 3-6) använde jag BS Testobooster, det var en bra period där styrkan ökade. Steg 2 (vecka 7-10) använde jag Androx, där behöll jag styrkan, eller sänkte den marginellt. Steg 3 (vecka 11-14) använde jag BS Testobooster igen och då ökade styrkan igen, till nivåer över steg 1. Detta är ganska anmärkningsvärt då jag sänkt kaloriintaget progressivt, under den period jag ätit minst kalorier är jag alltså som starkast. I övrigt har träning m.m. sett exakt likadan ut under hela dieten.

Jo men använda olika produkter tätt inpå varandra och du kan med precision säga att den gjorde si och så. Väldigt imponerande! Anmärkningsvärt är det att du kört den andra boostern 8 veckor och ger skarp kritik när jag föreslår att du ska testa Androx i 8 veckor. Sen att du kanske gjorde en dags vila emellan bytena och du anser att det ska ha räckt för att ditt testosteron värde i kroppen ska ha återgått till normalt så du kan utvärdera nästa. Bättre vet du väl, du som länkar en massa undersökningar till höger och vänster.

Sen att du gör en recension på två tre rader ser jag inte heller som nåt seriöst.

Du klagar på priset dessutom när det är en recension om produkten funkar eller ej. Då kan jag lika gärna klaga på priset på en ferrari när det finns en nissan gtr som går mycket snabbare för halva pengarna.

Ska du ge kritik så får du tåla kritik om din recension men istället så anser du att vi ger obefogad kritik. Hur hör det ihop? Vi kritiserar ditt sätt att använda produkten och inget annat om nån annan produkt.

Du får göra hur många recensioner du nu vill men då får du tåla kritik på ditt sätt att använda produkten.

Titel
Registrerad 2011-06-13
Inlägg 8

Johannes Eshak skrev:
Jo men använda olika produkter tätt inpå varandra och du kan med precision säga att den gjorde si och så. Väldigt imponerande! Anmärkningsvärt är det att du kört den andra boostern 8 veckor och ger skarp kritik när jag föreslår att du ska testa Androx i 8 veckor. Sen att du kanske gjorde en dags vila emellan bytena och du anser att det ska ha räckt för att ditt testosteron värde i kroppen ska ha återgått till normalt så du kan utvärdera nästa. Bättre vet du väl, du som länkar en massa undersökningar till höger och vänster.

Sen att du gör en recension på två tre rader ser jag inte heller som nåt seriöst.

Du klagar på priset dessutom när det är en recension om produkten funkar eller ej. Då kan jag lika gärna klaga på priset på en ferrari när det finns en nissan gtr som går mycket snabbare för halva pengarna.

Ska du ge kritik så får du tåla kritik om din recension men istället så anser du att vi ger obefogad kritik. Hur hör det ihop? Vi kritiserar ditt sätt att använda produkten och inget annat om nån annan produkt.

Du får göra hur många recensioner du nu vill men då får du tåla kritik på ditt sätt att använda produkten.

Jag utgick ifrån att mitt testovärde inte skulle droppa, jag ville inte heller att det skulle göra det. Jag gick inte in i detta för att göra en recension, jag tyckte bara att det var anmärkningsvärt att under 4 veckors perioder kändes det som att BS Testobooster gav bättre effekt, jag skrev då detta eftersom jag misstänkte att folk kunde finna det intressant. Om inte annat för att det kan vara fördelaktigt att kombinera en produkt med bockhornsklöver (t.ex Androx) med DAA.

Visst, jag ska ta och testa Androx i 8 veckor någon gång. Inte mig emot, jag har aldrig sagt att jag ogillar den produkten på något sätt.

STI
Titel
Registrerad 2006-10-21
Inlägg 170

Lite lustigt att det ska vara så svårt att acceptera att trådskaparen föredrog testoboostern före androx den här gången.

Vad spelar det för roll? Han dissade aldrig nån av produkterna, det enda han skrev på båda forumen var en kort saklig jämförelse utifrån det testet han gjorde. Sen att man kunde gjort testet på flera olika sätt är en annan sak. Han redovisade exakt hur han gjorde ihop med sina egna upplevelser.

Att ni anser att han testat på felaktigt sätt kommer ändå inte ändra på hans slutsats för den här jämförelsen.

Vill ni utföra jämförelsen på ett annat sätt som ni tror är mera rättvisande, varför utser ni inte då egna testpersoner och gör ert egna testupplägg som dessa personer ska följa. Då kanske ni får de resultaten ni vill ha.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Mathias Dahlgren skrev:
Sabatoz...

La inte du ut din logg på Optimalbody och här på body (som blev stängd pga att det var för mycket marknadsföring) ?

Vad var din baktanke med att lägga ut en logg på båda forumen?

Jag förstår inte denna uppståndelse för att någon gör en jämförelse mellan två produkter.

Johannes Eshak
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 1 636

Gober skrev:
La inte du ut din logg på Optimalbody och här på body (som blev stängd pga att det var för mycket marknadsföring) ?

Jag förstår inte denna uppståndelse för att någon gör en jämförelse mellan två produkter.

Handlar inte om det utan att gå på Androx i 4 eller 8 veckor. Det jag ville ha sagt skrev jag i mitt förra inlägg.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Johannes Eshak skrev:
Handlar inte om det utan att gå på Androx i 4 eller 8 veckor. Det jag ville ha sagt skrev jag i mitt förra inlägg.

Nej fast nu svarade jag mer på Mathias inlägg. Det är väll inga konstigheter att lägga ut samma recension på flera forum.

Sen kan man självfallet gå in på detaljer om hur man kunde gjort denna jämförelse bättre. Tex köra båda i 8 veckor med paus emellan.

Men jag kan ändå tycka att det är en relevant jämförelse då just bockhornsklöver varit med från första början.

Titel
Registrerad 2005-11-02
Inlägg 636

Varför välja, kör båda :emo-thumb

Jag har kört båda! Var för sig o samtidigt!

Måste nog hålla Androx lite höger än BS Testobooster men båda är bra produkter!!

Bäst resultat fick jag när jag körde en kombo på dessa!!!

Jag käkade som vanligt o stannade i vikt helt (låter kanske inte som något bra )
Men blev hårdare o starkare på den kroppsvikten vecka för vecka!
Gjorde bättre visuella resultat dom 8a veckorna jag körde dessa båda än jag gör under hård diet!!

Vi är väldigt många som kör Q12an på "mitt" gym och har inte hört någon som är missnöjd med den! (Framför allt vi gubbbar över 30 tycker den är kanon)

Som sagt 2 väldigt bra produkter men måste jag välja blir det Q12an som vinner!!

Mathias Dahlgren
Titel
Registrerad 2006-10-19
Inlägg 963

Gober skrev:

Gober...
Jag med flera blev erbjuden av Sportkost att testa Androx Q12 under 8 veckor för att ge en utförlig bedömning av produkten och där i ingick även daglig rapportering och ett blod eller urinprov före och efter. Proverna betalade jag själv ur egen ficka.
Eftersom det var sportkost som sponsrade med 2 askar så började jag skriva i deras tråd. För att fler skulle kunna ta del av min rapportering startade jag även en logg här på body. Tyvärr ansåg Bodys forum att det blev för mycket marknadsföring. Marknadsföring var absolut inte min tanke utan det var att ge alla aktiva på forumet en chans att läsa mina utlägg.
Jag såg även en chans att utvärdera en produkt som jag själv säljer vilket jag tycker är positivt då jag vill veta vad det är jag säljer till mina kunder. Kvalité håller jag väldigt högt. 100% ärlighet och inget annat.

Hade Androx varit kass hade jag skrivit det och definitivt inte sålt det!

/Mathias

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Mathias Dahlgren skrev:
Gober...
Jag med flera blev erbjuden av Sportkost att testa Androx Q12 under 8 veckor för att ge en utförlig bedömning av produkten och där i ingick även daglig rapportering och ett blod eller urinprov före och efter. Proverna betalade jag själv ur egen ficka.
Eftersom det var sportkost som sponsrade med 2 askar så började jag skriva i deras tråd. För att fler skulle kunna ta del av min rapportering startade jag även en logg här på body. Tyvärr ansåg Bodys forum att det blev för mycket marknadsföring vilket jag tycker är konstigt då det finns flera på detta forum som marknadsför ett och samma märke hela tiden. Marknadsföring var absolut inte min tanke utan det var att ge alla aktiva på forumet en chans att läsa mina utlägg.
Jag såg även en chans att utvärdera en produkt som jag själv säljer vilket jag tycker är positivt då jag vill veta vad det är jag säljer till mina kunder. Kvalité håller jag väldigt högt. Billigt är ofta billigt pga att det är billiga råvaror. 100% ärlighet och inget annat.

Hade Androx varit kass hade jag skrivit det!

/Mathias

Det var ju iofs inte riktigt svar på frågan. Jag ifrågasatte bara varför du tror att någon som postar sin recension på mer än ett forum har en baktanke när du gjort samma sak själv, bara det jag undrade.

Något blodprov blev det väll aldrig?

Men strunt samma, jag drar mig ur tråden då det inte längre handlar om det som borde vara intressant nämligen de två olika produkterna.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 365, december 2014

• BODY 364, november 2014

• BODY 363, oktober 2014