Fettbrännare som VERKLIGEN funkar?

Home Forums Kosttillskott Fettbrännare som VERKLIGEN funkar?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #52008
    #126679

    Hej. undrar om det finns nåt som funkar och INTE är olagligt?

    Hittade oxy elite pro som inehåller:

    Innehåll/kapsel
    Proprietary blend 119,5 mg
    Koffein 100 mg
    Ingredienser: Bauhinia purpurea L. (blad och frö) (standardiserat för Bauhnia-Statiner 1-4), Bacopa Monniera (blad), 1,3-Dimethylamylamine (Geranium”DMAA” [stam]), Cirsium Oligophyllum (Helt växtextrakt), Rauwolscine (Rauvolfia Canescens L. [blad och rot])
    Övriga ingredienser: modifierad stärkelse, gelatin, klumpförebyggande medel (E570, E551), färgämnen (E127, E133, E129, E171).
    Varning: Detta är ett kosttillskott. Överskrid ej rekommenderad dagsdos. Kosttillskottet bör ej användas som ett alternativ till en varierad och välbalanserad kost. Bör ej användas av gravida eller ammande. Förvaras utom räckhåll för barn. Koffeinhalt: 100 mg/kapsel

    Nåt som man INTE bör ta???

    Tränar stenhårt 4-5 dagar / V och äter rätt sen en tid tillbaka. Behöver verkligen nåt för att få extra knuffen att orka mer! Har förstått att effedrin är farligt men hur är det med synefrin? ser att det finns i flera tillskott. Har ett par extra kilo jag verkligen måste tappa för mitt egna bästa samt få mer ork i träningen.. synefrin säljs ju på många stora sportkost sajter men enligt livsmedelsverket är det lika illa som effe. Några Tips? NYTTIGA tips.. Träna mer och äta rätt vet jag redan så bespara mej gärna den läsningen tack.

    #126680

    Köp koffeintabbletter så orkar du lite mer. 600 mg har visats i studier öka förbräningen.

    Synefrin hade jag inte oroat mig för men DMAA. Tillåtet vid tränining men inte vid tävling och tror vissa gymkedjor kan du t o m bli avstängd för bruk av det.

    #126681

    Ska man ta 600mg på en gång då eller? för det är rätt mycket på en gång för genomsnittsmänniskan skulle jag tro

    #126682

    Jag tog 600 mg koffein innan träning å drack celcius under träningen. Placeboeffekt eller ej så kändes de bra.

    Mvh

    #126683
    soccom83 wrote:
    Ska man ta 600mg på en gång då eller? för det är rätt mycket på en gång för genomsnittsmänniskan skulle jag tro

    Per dag. Tål inte mycket koffein per gång så det blir en vid när jag stiger upp, vid 11-12 sen en vid 15-16 tiden när jag kör på diet. aldrig annars för det skapar för mycket stim för mig. (200 mg-are) Nu har jag inte läst studien på ett tag men vågar påstå att intaget gäller under en 24 h period.

    #126684
    soccom83 wrote:
    Ska man ta 600mg på en gång då eller? för det är rätt mycket på en gång för genomsnittsmänniskan skulle jag tro

    Ta 6 mg per kroppsvikt. Alltså 480 mg om du väger 80 kg till exempel.

    #126685
    Zoltan Szabo wrote:
    Köp koffeintabbletter så orkar du lite mer. 600 mg har visats i studier öka förbräningen.

    Synefrin hade jag inte oroat mig för men DMAA. Tillåtet vid tränining men inte vid tävling och tror vissa gymkedjor kan du t o m bli avstängd för bruk av det.

    Synefrin KAN ju skada hjärta och kärl säger dom ju? DMAA läste jag på lite om och de bör man ju hålla sej borta ifrån. tack för tips and koffein. Skall prova detta. Påverkar dock mitt jätte kaffeberoende mängen jag skall ta / dag?

    #126686

    TTA är det många som upplever en bra effekt av. Inget man känner av (uppiggande eller så) men det verkar som att man faktiskt bränner lite mer fett.

    För den som gillar kvällstidningar finns en gammal artikel från 2000 i [http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/0004/08/naturpiller.html Aftonbladet].

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.