Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-05-16
Inlägg 1

Satan, förstog aldrig att det fanns så många alternativ ang proteinpulver och allt annat... Och för någon som har väldigt dålig koll, så vänder jag mig hit, och verkligen hoppas på svar och hjälp från er.

Min fråga är egentligen, vilket/vilka proteinpulver ska jag välja? Eller andra lämpliga produkter... Men vill inte behöva släpa runt på 3-5 olika tillskott helst. Så gärna 1-2 olika som kan komplettera min kost, som mellanmål och före/under/efter träning.

Såhär ligger det till, jag har ett väldigt fysiskt jobb, går ofta med utrusning på 15-60 kilo, går nästan varje dag 1-5 mil i olika tempon.
Gymmar 2-4 gånger i veckan, och löper 2-4 gånger.

Mitt mål är att bli större, men inte bli fet/vatten-vikt, utan vill ha så lite kolhydrater och kalorier som är lämpligt. Vill helt enkelt gå från slank-tränad till slank/atletisk-tränad.

Räknar och tänker på vad jag äter, och har kommit till en bra nivå med min vikt och "nöjdhet" med min kropp, men vill nu bli större, men fortfarande behålla dom synliga musklerna.

Och frågar efter vilket proteinpulver motsv är lämpligast för mig? För hela min arbetsdag är ju egentligen ett långt fyspas.

Hoppas jag gjort mig begriplig, och hoppas verkligen på hjälp och tips!

ChristianMan
Titel
Registrerad 2016-06-27
Inlägg 51

Sal088 skrev:
Satan, förstog aldrig att det fanns så många alternativ ang proteinpulver och allt annat... Och för någon som har väldigt dålig koll, så vänder jag mig hit, och verkligen hoppas på svar och hjälp från er.

Min fråga är egentligen, vilket/vilka proteinpulver ska jag välja? Eller andra lämpliga produkter... Men vill inte behöva släpa runt på 3-5 olika tillskott helst. Så gärna 1-2 olika som kan komplettera min kost, som mellanmål och före/under/efter träning.

Såhär ligger det till, jag har ett väldigt fysiskt jobb, går ofta med utrusning på 15-60 kilo, går nästan varje dag 1-5 mil i olika tempon.
Gymmar 2-4 gånger i veckan, och löper 2-4 gånger.

Mitt mål är att bli större, men inte bli fet/vatten-vikt, utan vill ha så lite kolhydrater och kalorier som är lämpligt. Vill helt enkelt gå från slank-tränad till slank/atletisk-tränad.

Räknar och tänker på vad jag äter, och har kommit till en bra nivå med min vikt och "nöjdhet" med min kropp, men vill nu bli större, men fortfarande behålla dom synliga musklerna.

Och frågar efter vilket proteinpulver motsv är lämpligast för mig? För hela min arbetsdag är ju egentligen ett långt fyspas.

Hoppas jag gjort mig begriplig, och hoppas verkligen på hjälp och tips!


Om du är laktosintolerant så finns det proteinpulver för det. Om du tål laktos så har du ägg protein o vassle o soja m.fl. Det beror på vem du är men jag antar du är som de flesta så en prisvärd vassleprotein pulver är nog bra. Alla säger ju deras är mest prisvärd o smaken varierar för alla. Kreatin är ett effektivt och bra tillskott så det skulle jag rekommendera.

Lycka till!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016

  • BODY 386, september 2016

  • BODY 385, augusti 2016

  • BODY 384, juli 2016

  • BODY 383, juni 2016