Gainer, men hur mkt?

Home Forums Kosttillskott Gainer, men hur mkt?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107791
    #1084068

    Hejsan!
    Ny här :) jag har så länge jag kan minnas haft extremt svårt att gå upp i vikt. Väger nu ca 50kg till mina 164cm. Har nu tröttnat på att vara som en pinne, och har även börjat träna varje dag med order från sjukgymnast. Jag vill väldigt gärna bygga på benen och rumpan främst! Köpte mig gainer-pulver och det står att man ska blanda 90gram till 3dl vatten. Men hur ofta? Bara efter träningen, 1gång/dag?
    Och även, är det risk att all viktuppgång sätter sig på ett ställe? Typ magen? Är lite rädd för det, för magen vill jag behålla platt haha.
    Hjälp mig i djungeln! :)

    #1084069

    Hellu!
    Hur mycket gainer och hur ofta beror på hur mycket du äter i övrigt. Gainer är mat i pulverform och ingenting annat.
    Personligen tar jag en gainer direkt efter träningen under bulk, när jag sedan vill gå ner i vikt byter jag ut den mot rent vassle vilket gör att kalorimängden minskar utan att jag för den sakens skull blir mindre mätt.
    har man möjlighet att täcka hela sitt kaloribehov med mat bra mat så är det oftast att föredra framför gainer då det finns en risk att man missar vissa näringsämnen som saknas i den artificiella produkten.
    Var en viktuppgång i fett/vatten sätter sig är genetiskt. På en del sätter det sig väldigt lokalt emedan det på andra fördelas mer jämnt över kroppen.
    Precis som man inte kan punktförbränna fett vid en viktnedgång så kan man heller inte bestämma var det ska sätta sig vid en viktuppgång.
    Ju långsammare din viktuppgång är desto mer troligt är det att du lägger på dig muskler och inte fett, förutsatt att du sköter din träning och sömn.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.