Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Harley13
Titel
Registrerad 2016-01-14
Inlägg 1

Hejsan!
Ny här :) jag har så länge jag kan minnas haft extremt svårt att gå upp i vikt. Väger nu ca 50kg till mina 164cm. Har nu tröttnat på att vara som en pinne, och har även börjat träna varje dag med order från sjukgymnast. Jag vill väldigt gärna bygga på benen och rumpan främst! Köpte mig gainer-pulver och det står att man ska blanda 90gram till 3dl vatten. Men hur ofta? Bara efter träningen, 1gång/dag?
Och även, är det risk att all viktuppgång sätter sig på ett ställe? Typ magen? Är lite rädd för det, för magen vill jag behålla platt haha.
Hjälp mig i djungeln! :)

HGM
Titel
Registrerad 2013-03-23
Inlägg 6

Hellu!
Hur mycket gainer och hur ofta beror på hur mycket du äter i övrigt. Gainer är mat i pulverform och ingenting annat.
Personligen tar jag en gainer direkt efter träningen under bulk, när jag sedan vill gå ner i vikt byter jag ut den mot rent vassle vilket gör att kalorimängden minskar utan att jag för den sakens skull blir mindre mätt.
har man möjlighet att täcka hela sitt kaloribehov med mat bra mat så är det oftast att föredra framför gainer då det finns en risk att man missar vissa näringsämnen som saknas i den artificiella produkten.
Var en viktuppgång i fett/vatten sätter sig är genetiskt. På en del sätter det sig väldigt lokalt emedan det på andra fördelas mer jämnt över kroppen.
Precis som man inte kan punktförbränna fett vid en viktnedgång så kan man heller inte bestämma var det ska sätta sig vid en viktuppgång.
Ju långsammare din viktuppgång är desto mer troligt är det att du lägger på dig muskler och inte fett, förutsatt att du sköter din träning och sömn.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016