HGH stimulator (Arginin/Citrulline/Dopa/GABA)

Home Forums Kosttillskott HGH stimulator (Arginin/Citrulline/Dopa/GABA)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #761202

    En fråga kanske nån som har en bra stuide på någon av topics aminosyror och dess ökning av HGH.
    Det påstås att tex arginin kan höja hgh nivåer riktigt bra, andra är citrulline malat, L-dopa, GABA etc.
    Den höjning de åstadkommer, är den verkligen nått att hurra över? Eller är det inte så att det blir en peak på några minuter eller kanske en timme.
    Är det verkligen lönt att äta dessa syror ur en hgh höjnings perspektiv? 😮

    #81983
    #761203

    Nej,du får ingen märkbar effekt.

    #761204

    Det enda som ger ordentliga höjningar och som finns i några kosttillskott är olika GHRP som t ex finns i Hemogex från VPX. I en mindre studie vi gjorde för ett antal år sen fick vi en dryga 40-faldig ökning av GH med GHRP (”Antropin” som vi kallade den) men då med intranasal doserng (nässpray). Lite tveksamt om ett sånt tillskott är lagligt…. :nono:

    #761205

    GHRP = olika GH peptider??

    #761206
    loverius wrote:
    GHRP = olika GH peptider??

    Growth Hormone Releasing Peptide, det finns flera olika, ofta bara förkortade med ett nummer tex. GHRP-2 eller GHRP-6.

    #761207

    Gaba är ett ämne som är förbjudet att säljas i Sverige. Vad kan man dra förslutsatser av detta? Jo, det fungerar!
    Jag har själv använt det när det var lagligt att köpa/sälja i Sverige.
    Sverige är ett av få länder i Världen där det är olagligt. Jag har sökt svar av läkare mm och de tycker också att det är underligt att det har blivit förbjudet.
    Ville bara säga det innan den här tråden stängs.
    /Peter

    #761208
    Henrik Eiselt wrote:
    Det enda som ger ordentliga höjningar och som finns i några kosttillskott är olika GHRP som t ex finns i Hemogex från VPX. I en mindre studie vi gjorde för ett antal år sen fick vi en dryga 40-faldig ökning av GH med GHRP (”Antropin” som vi kallade den) men då med intranasal doserng (nässpray). Lite tveksamt om ett sånt tillskott är lagligt…. :nono:

    Förstår inte varför det inte finns någon bra användar info på Hemogex isf om det funkar så bra,har söökt runt på forumen men det verkar mer som om folk tycker det bara är dyrt?

    Antar att man ändå inte kanske får någon märkbart bättre effekt?

    Såg nu att du skrivit dopa med i topicen,jag testade en burk av den nya Powerfull från usp och fick ett grymt driv på gymmet/grym focus på vad jag gjorde samt extremt förbättrad sömn,och jag har själv alltid haft sömn problem så det var verkligen märkbart för mig.

    #761209
    dr Nick wrote:
    Förstår inte varför det inte finns någon bra användar info på Hemogex isf om det funkar så bra,har söökt runt på forumen men det verkar mer som om folk tycker det bara är dyrt?

    Det funkar på kortväxta barn i alla fall. :p Tror inte att upptaget oralt är så där superbra. Kommer inte ihåg biotillgängligheten men tror att det var typ 20 gånger bättre intranasalt. Vi använde dessutom liposomal mikrorenkapsulering vilket kan ha påverkat upptaget ytterligare.

    Priset på Hemogex är ungefär vad det hamnar på med en sån råvara. Dyrt, ja.

    #761210

    ”kortväxta barn”:D

    Tror inte någon tränande har någon värst stor nytta av dessa hga kosttillskott,Powerfull för sömnen däremot var guld för mig.

    #761211
    Peter Singer wrote:
    Gaba är ett ämne som är förbjudet att säljas i Sverige. Vad kan man dra förslutsatser av detta? Jo, det fungerar!
    Jag har själv använt det när det var lagligt att köpa/sälja i Sverige.
    Sverige är ett av få länder i Världen där det är olagligt. Jag har sökt svar av läkare mm och de tycker också att det är underligt att det har blivit förbjudet.
    Ville bara säga det innan den här tråden stängs.
    /Peter

    Håller med. GABA fungerar bra. Sover bättre på det och eftersom efter jag tagit det får svårt att andas och blir trött så antar jag också att det funkar. Ett billigt kosttillskott i USA. Skickar efter från USA eftersom det inte är förbjudet att införa bara att sälja. Måste dock upp i över 3 g för att det ska funka bra. Jag ska väl inte garantera att det fungerar men de jag vet använt det säger alla att det är bra och det är min åsikt också.

    #761212

    jag var uppe i 10g/dag av gaba fast jag kunde andas, samtdigit vet jag nog varför det är förbjudet eller ”ej tillåtet”, pga att det är en prekursor till GHB.
    Men givetvis kan inte gaba korsa blodbarriären i hjärnan som GHB.

    #761213
    loverius wrote:
    jag var uppe i 10g/dag av gaba fast jag kunde andas, samtdigit vet jag nog varför det är förbjudet eller ”ej tillåtet”, pga att det är en prekursor till GHB.
    Men givetvis kan inte gaba korsa blodbarriären i hjärnan som GHB.

    Det är väl tvärtom? (GHB prekursor till GABA). Phenibut verkar ha blivit ganska populär på senare tid och är en GABA-analog. Testat?

    #761214

    phenibut har jag testat,får mig att sova gott:) har även provat gaba tycker inte jag märker så mycke på den annat än en konstig smak i munnen

    #761215
    Henrik Eiselt wrote:
    Det är väl tvärtom? (GHB prekursor till GABA). Phenibut verkar ha blivit ganska populär på senare tid och är en GABA-analog. Testat?

    GHB är nämligen en substans som både kan ombildas till GABA, en så kallad prekursor, och bildas från GABA, en så kallad metabolit. :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.