importera kostillskott från USA?

Home Forums Kosttillskott importera kostillskott från USA?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #514611

    hej jag hittade ett kostillskott som heter Jack3d. Det finns ingenstans i Sverige. Vad jag ser så har den inga konstigt innehåll men var är egentligen reglerna? Vill ju inte beställa och sen inte få fram grejerna.

    Proprietary Blend 4145mg*
    (Arginine Alpha-Ketoglutarate, Creatine Monohydrate, Beta Alanine, Caffeine, 1,3-Dimethylamylamine (Geranium [Stem]), Schizandrol A)

    * Daily Value not established

    Other Ingredients:
    Citric Acid, Natural Lemon-Lime Flavor, Acesulfame-K, Sucralose, Vegetable Stearate, Silicon Dioxide, Chlorophyll (For Coloring).

    så vad säger ni ska jag prova?

    #70137
    #514612

    den sägs vara mycket starkare än t ex no xplode som jag provat och gillade skarpt. samt sägs den inte ha ”fillers” därav det starka innehållet trots en så liten burk. hyllas överallt

    #514613

    1,3-Dimethylamylamine finns i AMP fx, resten kan du också köpa separat.

    1,3-Dimethylamylamine är dopingklassat vid tävling men inte på träning.

    Vid import så kan dom ta produkterna bara det står att det ska ha en effekt…

    #514614

    jasså vad har de ämnet för påverkan? och i vilka produkter finns det Arginine Alpha-Ketoglutarate förutom NO XPLODE då som har ett hyffsat pris

    #514615

    AAKG kan du köpa separat, sågott som varsomhelst.

    #514616

    jag beställde från usa för ett par år sedan, no-xplode . Dom kom fram utan problem, tullen kollade o analyserade innehållet fick jag papper på. sen får man betala moms o skatt. Det bästa är om du har någon i usa som kan köpa o skicka det som gåva så slipper du dom avgifterna. Lycka till !

    #514617

    Jag skulle rekommendera dig att köpa Jack3d från bodybuilding.com. Det finns inget som är förbjudet så det ska inte vara några problem, kan dock ta ett par veckor då tullen ibland verkar höja noggrannheten i kontrollerna periodvis.
    Vad jag vet innehåller inte NO-Xplode beta-alanine, vilket definitivt gör Jack3d till något som är värt att testa. Jag har själv kört med både NO-Xplode och Jack3d och måste erkänna att de är ganska likartade produkter, dock med skillnaden at Jack3d trots allt är en kreatinbaserad produkt till stora del medan NO-Xplode har L-Arginine som bas, därför kan också pumpkänslan vara bättre på NO-Xplode medan Jack3d gör mer för prestationen och att man orkar ett par extra reps.
    Som sagt, Jack3d är definitivt värt att testa.

    #514618

    Så du menar att beta-alaninet gör Jack3d värt att testa? Köp NO-Explode och köp Beta-alanine separat för 150kr, så skulle det alltså vara en likvärdig produkt menar du?

    Det som händer är att Beta-alaninet ombildas i kroppen till karnosin som är viktigt för cellernas pH-balans. Vid träning sjunker pH-värdet i musklerna och det bidrar till att produktionen av kreatin hämmas. Karnosin motverkar detta i viss mån så att du kreatinproduktionen kan pågå längre så att du kan träna hårdare. Så att kombinera beta-alanin med kreatin kan förstärka effekten av kreatinet. Det är därför du finner beta-alanin i ganska många kreatinblandningar.
    Så med andra ord känns det ganska meningslöst att beställa något bara för att det har beta-alanin när du lätt kan köpa det separat och tillsätta, samt att spara några extra kronor samt flera veckors leveranstid.

    Men vad vet jag, antagligen är det coolare att ha något ifrån USA.

    #514619

    Geranium är ju inte tillåtet i sverige och förmodligen den som gör den stora skillnaden? efter lite eftersökning ser jag att de flesta no-produkterna innehåller aakg, koffein och beta alanine

    #514620
    musclemasses wrote:
    jasså vad har de ämnet för påverkan? och i vilka produkter finns det Arginine Alpha-Ketoglutarate förutom NO XPLODE då som har ett hyffsat pris

    Brukar kallas för stim, tänk koffein fast starkare.

    johan adolf wrote:
    jag beställde från usa för ett par år sedan, no-xplode . Dom kom fram utan problem, tullen kollade o analyserade innehållet fick jag papper på. sen får man betala moms o skatt. Det bästa är om du har någon i usa som kan köpa o skicka det som gåva så slipper du dom avgifterna. Lycka till !

    Bara för att det skickas som gift så finns det inga garantier att man slipper tullen.

    loopi wrote:
    Jag skulle rekommendera dig att köpa Jack3d från bodybuilding.com. Det finns inget som är förbjudet så det ska inte vara några problem, kan dock ta ett par veckor då tullen ibland verkar höja noggrannheten i kontrollerna periodvis.

    Som jag skrev innan så kan tullen stoppa produkter som säger sig ha effekt, då dom klassas som läkemedel då. Det sker dock inte hela tiden men det kan vara bra att veta.

    musclemasses wrote:
    Geranium är ju inte tillåtet i sverige och förmodligen den som gör den stora skillnaden? efter lite eftersökning ser jag att de flesta no-produkterna innehåller aakg, koffein och beta alanine

    Det är tillåtet i Sverige, finns som sagt i AMP FX, Blanda med AAKG, beta-alanine och kreatin.

    #514621

    På jack3d står det på burken
    Black Box Warning:

    This Product Produces An Intense Sensation Of Drive, Focus, Energy, Motiviation & Awareness. In Addition, It Allows For Rapid Increases In Strength, Speed, Power & Endurance. Therefore, Extreme Caution Must Be Exercised & Should Not Be Used By Novice Athletes.

    Use With Caution Under Strict Dosing Protocols.

    Kan det förstöra för mig i tullen?

    #514622

    Det där kallas överdriven reklamering…

    #514623
    grekelito wrote:
    Det där kallas överdriven reklamering…

    Dåså, då borde det inte vara nå problem i tullen! :)

    #514624

    Inte just av vad som står PÅ burken, mer vad som finns I den isåfall.
    Reklamering inom just tillskotts-branschen har alltid varit överdriven och använt ord som ”super”, ”mega”, ”extreme”… Du kan ju fatta att 14-åriga killar får tårar i ögonen av glädje när de läser något sånt. Vad som händer i tullen däremot kan jag inte uttrycka mig om, USA är maniska och väldigt nyckfulla vad gäller substanser som förs över gränserna m.m.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.