Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2010-02-02
Inlägg 28

hej jag hittade ett kostillskott som heter Jack3d. Det finns ingenstans i Sverige. Vad jag ser så har den inga konstigt innehåll men var är egentligen reglerna? Vill ju inte beställa och sen inte få fram grejerna.

Proprietary Blend 4145mg*
(Arginine Alpha-Ketoglutarate, Creatine Monohydrate, Beta Alanine, Caffeine, 1,3-Dimethylamylamine (Geranium [Stem]), Schizandrol A)

* Daily Value not established

Other Ingredients:
Citric Acid, Natural Lemon-Lime Flavor, Acesulfame-K, Sucralose, Vegetable Stearate, Silicon Dioxide, Chlorophyll (For Coloring).

så vad säger ni ska jag prova?

Titel
Registrerad 2010-02-02
Inlägg 28

den sägs vara mycket starkare än t ex no xplode som jag provat och gillade skarpt. samt sägs den inte ha "fillers" därav det starka innehållet trots en så liten burk. hyllas överallt

Titel
Registrerad 2007-04-19
Inlägg 534

1,3-Dimethylamylamine finns i AMP fx, resten kan du också köpa separat.

1,3-Dimethylamylamine är dopingklassat vid tävling men inte på träning.

Vid import så kan dom ta produkterna bara det står att det ska ha en effekt...

Titel
Registrerad 2010-02-02
Inlägg 28

jasså vad har de ämnet för påverkan? och i vilka produkter finns det Arginine Alpha-Ketoglutarate förutom NO XPLODE då som har ett hyffsat pris

Titel
Registrerad 2009-11-16
Inlägg 1 055

AAKG kan du köpa separat, sågott som varsomhelst.

johan adolf
Titel
Registrerad 2007-05-07
Inlägg 15

jag beställde från usa för ett par år sedan, no-xplode . Dom kom fram utan problem, tullen kollade o analyserade innehållet fick jag papper på. sen får man betala moms o skatt. Det bästa är om du har någon i usa som kan köpa o skicka det som gåva så slipper du dom avgifterna. Lycka till !

Titel
Registrerad 2010-02-02
Inlägg 2

Jag skulle rekommendera dig att köpa Jack3d från bodybuilding.com. Det finns inget som är förbjudet så det ska inte vara några problem, kan dock ta ett par veckor då tullen ibland verkar höja noggrannheten i kontrollerna periodvis.
Vad jag vet innehåller inte NO-Xplode beta-alanine, vilket definitivt gör Jack3d till något som är värt att testa. Jag har själv kört med både NO-Xplode och Jack3d och måste erkänna att de är ganska likartade produkter, dock med skillnaden at Jack3d trots allt är en kreatinbaserad produkt till stora del medan NO-Xplode har L-Arginine som bas, därför kan också pumpkänslan vara bättre på NO-Xplode medan Jack3d gör mer för prestationen och att man orkar ett par extra reps.
Som sagt, Jack3d är definitivt värt att testa.

Titel
Registrerad 2009-11-16
Inlägg 1 055

Så du menar att beta-alaninet gör Jack3d värt att testa? Köp NO-Explode och köp Beta-alanine separat för 150kr, så skulle det alltså vara en likvärdig produkt menar du?

Det som händer är att Beta-alaninet ombildas i kroppen till karnosin som är viktigt för cellernas pH-balans. Vid träning sjunker pH-värdet i musklerna och det bidrar till att produktionen av kreatin hämmas. Karnosin motverkar detta i viss mån så att du kreatinproduktionen kan pågå längre så att du kan träna hårdare. Så att kombinera beta-alanin med kreatin kan förstärka effekten av kreatinet. Det är därför du finner beta-alanin i ganska många kreatinblandningar.
Så med andra ord känns det ganska meningslöst att beställa något bara för att det har beta-alanin när du lätt kan köpa det separat och tillsätta, samt att spara några extra kronor samt flera veckors leveranstid.

Men vad vet jag, antagligen är det coolare att ha något ifrån USA.

Titel
Registrerad 2010-02-02
Inlägg 28

Geranium är ju inte tillåtet i sverige och förmodligen den som gör den stora skillnaden? efter lite eftersökning ser jag att de flesta no-produkterna innehåller aakg, koffein och beta alanine

Titel
Registrerad 2007-04-19
Inlägg 534

musclemasses skrev:
jasså vad har de ämnet för påverkan? och i vilka produkter finns det Arginine Alpha-Ketoglutarate förutom NO XPLODE då som har ett hyffsat pris

Brukar kallas för stim, tänk koffein fast starkare.

johan adolf skrev:
jag beställde från usa för ett par år sedan, no-xplode . Dom kom fram utan problem, tullen kollade o analyserade innehållet fick jag papper på. sen får man betala moms o skatt. Det bästa är om du har någon i usa som kan köpa o skicka det som gåva så slipper du dom avgifterna. Lycka till !

Bara för att det skickas som gift så finns det inga garantier att man slipper tullen.

loopi skrev:
Jag skulle rekommendera dig att köpa Jack3d från bodybuilding.com. Det finns inget som är förbjudet så det ska inte vara några problem, kan dock ta ett par veckor då tullen ibland verkar höja noggrannheten i kontrollerna periodvis.

Som jag skrev innan så kan tullen stoppa produkter som säger sig ha effekt, då dom klassas som läkemedel då. Det sker dock inte hela tiden men det kan vara bra att veta.

musclemasses skrev:
Geranium är ju inte tillåtet i sverige och förmodligen den som gör den stora skillnaden? efter lite eftersökning ser jag att de flesta no-produkterna innehåller aakg, koffein och beta alanine

Det är tillåtet i Sverige, finns som sagt i AMP FX, Blanda med AAKG, beta-alanine och kreatin.

Titel
Registrerad 2010-01-23
Inlägg 143

På jack3d står det på burken
Black Box Warning:

This Product Produces An Intense Sensation Of Drive, Focus, Energy, Motiviation & Awareness. In Addition, It Allows For Rapid Increases In Strength, Speed, Power & Endurance. Therefore, Extreme Caution Must Be Exercised & Should Not Be Used By Novice Athletes.

Use With Caution Under Strict Dosing Protocols.

Kan det förstöra för mig i tullen?

Titel
Registrerad 2009-11-16
Inlägg 1 055

Det där kallas överdriven reklamering...

Titel
Registrerad 2010-01-23
Inlägg 143

grekelito skrev:
Det där kallas överdriven reklamering...

Dåså, då borde det inte vara nå problem i tullen! :)

Titel
Registrerad 2009-11-16
Inlägg 1 055

Inte just av vad som står PÅ burken, mer vad som finns I den isåfall.
Reklamering inom just tillskotts-branschen har alltid varit överdriven och använt ord som "super", "mega", "extreme"... Du kan ju fatta att 14-åriga killar får tårar i ögonen av glädje när de läser något sånt. Vad som händer i tullen däremot kan jag inte uttrycka mig om, USA är maniska och väldigt nyckfulla vad gäller substanser som förs över gränserna m.m.

Titel
Registrerad 2010-01-23
Inlägg 143

Jo iofs när du säger så. Men om jag tar hem något sen fastnar det i tullen jag får väl inge straff förutom att mina pengar är borta?

Titel
Registrerad 2009-11-16
Inlägg 1 055

Det beror väl lite på. Det som säljs i USA, är med största sannolikhet lagligt där, här kan jag inte uttrycka mig om.

Titel
Registrerad 2010-01-23
Inlägg 143

lika bra att kontakta livmedelsverket samt tullverket för att kolla med dom vad dom säger!

Titel
Registrerad 2007-04-19
Inlägg 534

grekelito skrev:
Inte just av vad som står PÅ burken, mer vad som finns I den isåfall.
Reklamering inom just tillskotts-branschen har alltid varit överdriven och använt ord som "super", "mega", "extreme"... Du kan ju fatta att 14-åriga killar får tårar i ögonen av glädje när de läser något sånt. Vad som händer i tullen däremot kan jag inte uttrycka mig om, USA är maniska och väldigt nyckfulla vad gäller substanser som förs över gränserna m.m.

Det är i den svenska tullen man kan få problem...

Titel
Registrerad 2010-02-02
Inlägg 2

grekelito, jag tror att de flesta som är på det här forumet vet vilken effekt beta-alanin har så du behöver nog inte förklara det. Angående ditt förslag på att man kan blanda in rent beta-alanin i NO-Xplode så skulle gäller det alla produkter, grejen är att det alltid blir dyrare om man köper alla ingredienser separat än om man köper det fördiblandat. I en mix där beta-alanin "förstärker" kreatinets effekt känns det ganska meningslöst att blanda in beta-alanin i NO-Xplode om man inte testat NO-Xplode förut. Det är en helt annan sak om man gillar att använda beta-alanin regelbundet oavsett vilka prestationshöjare man än använder.
Har man aldrig ätit beta-alanin förut så kan det också vara värt att testa, men då främst separat i första hand, eller i kombination med kreatin monohydrate eller liknande för att se hur beta-alanine påverkar en individuellt och inte luras av placebo effekter för att det finns med i en blandning som låter tjusigare än den i själva verket är.
Visserligen kan det vara lockande att köpa nya "up-and-coming" produkter från USA eftersom det är på den marknaden som nya produkter får sitt genombrott och testas innan de importeras till Sverige i större kvantiteter.
Sen om det är värt pengarna är en annan femma, men det kan vara kul att testa lite "exklusiva" produkter som inte många andra använder i Sverige.
Sannolikheten att Jack3d fastnar i tullen är i princip obefintlig, särskilt som affärer som exempelvis Gymvaruhuset säljer mpnga produkter som är förbkjudna att importera till Sverige och importerar i mycket större mängder att vad en privatperson gör. USA är det mest liberala landet i fråga om dessa produkter och produkterna kontrolleras enbart i svenska tullen, inte i USA där produkterna från bland annat bodybuilding.com är lagliga.

Titel
Registrerad 2009-11-16
Inlägg 1 055

loopi skrev:
grekelito, jag tror att de flesta som är på det här forumet vet vilken effekt beta-alanin har så du behöver nog inte förklara det. Angående ditt förslag på att man kan blanda in rent beta-alanin i NO-Xplode så skulle gäller det alla produkter, grejen är att det alltid blir dyrare om man köper alla ingredienser separat än om man köper det fördiblandat. I en mix där beta-alanin "förstärker" kreatinets effekt känns det ganska meningslöst att blanda in beta-alanin i NO-Xplode om man inte testat NO-Xplode förut. Det är en helt annan sak om man gillar att använda beta-alanin regelbundet oavsett vilka prestationshöjare man än använder.
Har man aldrig ätit beta-alanin förut så kan det också vara värt att testa, men då främst separat i första hand, eller i kombination med kreatin monohydrate eller liknande för att se hur beta-alanine påverkar en individuellt och inte luras av placebo effekter för att det finns med i en blandning som låter tjusigare än den i själva verket är.
Visserligen kan det vara lockande att köpa nya "up-and-coming" produkter från USA eftersom det är på den marknaden som nya produkter får sitt genombrott och testas innan de importeras till Sverige i större kvantiteter.
Sen om det är värt pengarna är en annan femma, men det kan vara kul att testa lite "exklusiva" produkter som inte många andra använder i Sverige.
Sannolikheten att Jack3d fastnar i tullen är i princip obefintlig, särskilt som affärer som exempelvis Gymvaruhuset säljer mpnga produkter som är förbkjudna att importera till Sverige och importerar i mycket större mängder att vad en privatperson gör.

Vad var poängen med inlägget? Du sa ju inget som ingen annan redan sagt (även om det nu inte var skrivet av mig, men av andra). Det hela är ju en enda lång jävla sammanfattning? Och för allas skull, läs igenom mina inlägg innan du postar något. Han skrev att han Jack3d var speciell för att den innehöll Beta-alanin, då sa jag att då kan han lika gärna ta NO-xplode (som finns i Sverige och för att den togs upp tidigare) och tillsätta Beta-alanin om det nu var så speciellt och.. *TRUMVIRVEL* .. så har han en likvärdig produkt sett till innehållsförteckningen. Var det rena grekiskan eller lättare att fatta?

P.S. Ge gärna förslag på produkter som är olagliga att importera men som tas in ändå!

Titel
Registrerad 2015-06-21
Inlägg 2

Det finns en inrikesshop som har nootropics.
Schizandrol A
Vinpocetine
Pramiracetam
Phenylpiracetam
Phenibut
Noopept
Melatonin
L-Dopa
Guarana
Citicoline sodium
Cat's Claw extract
1,3-dimethylbutylamine (DMBA
Acetyl-L-Carnitine
5-HTP
Alpha Brain – Complete Nootropic
Caffeine + L-Theanine

www.alphabrain.eu
Bra priser, snabba leveranser och nootropics produkter av hög kvalite.
Shoppen är svensk och det tar endast 1-2 dagar att få sin beställning.

Titel
Registrerad 2015-09-24
Inlägg 12

Jag använder samedaysupplements, är sjöfarten snabbt och de hjälper med att förklara lågt värde för att undvika egna frågor

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

• BODY 394, maj 2017

• BODY 393, april 2017