Minska i vikt

Home Forums Kosttillskott Minska i vikt

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #105117
    #1081419

    Någon här som har testat kosttillskott för viktminskning? Isåfall vad är bra och vad är dåligt? Självklart så vet jag att det krävs mycket träning och ändring i kost för att lyckas gå ner i vikt, men det finns ju vissa hjälpmedel. Jag har inte så stor koll på vad som är bra så jag tänkte ni kunde få tipsa mig =) Jag har kollat in några produkter på den här sidan, [http://exempel.se http://www.halsorutan.se/halsa-2/vikt-detox.html%5D bland annat den som heter Aptiless.

    Den verkar bra, någon som har erfarenhet av den?

    Tack för alla tips jag förväntar mig att få :D

    #1081420

    Tycker de flesta kosttillskott för viktminskning är skit. Hur ser situationen ut för dig idag är det viktminskning för att du behöver gå ner i vikt eller vill du få en mer definerad kropp för kostplaner osv. ser olika ut beroende på mål.

    Om du är intresserad i viktminskning och skiter i att bibehålla muskelmassa finns det väldigt många olika metoder du kan gå genom och den jag rekommenderar är att hålla koll på kosten och träna regelbundet, det tror jag ger bäst resultat.

    Tips för att slippa hungerkänslor.
    #1. Ät mycket protein. Det mättar bra.
    #2. Ta ett glas vatten innan måltider.
    #3. Drick vatten till varje måltid alt. light produkter.
    #4. Nolltolerans mot vittmjöl, sockerrika produkter (vitt socker) och snabbmat.
    #5. Ät mkt grönsaker. Tar plats i magen och är väldigt få kcal.

    Sen när det kommer till vad som funkar så är det olika för alla men det som är gemensamt är att man vill öka förbränningen och sänka kcal intaget. LCHF funkar för vissa själv mår jag skit om jag kör ens något liknande.
    Måltidsersättare funkar för vissa, inget jag testat heller då det inte är mot mina mål.
    Periodisk fasta är något som fått mycket plats i media på senare tiden. Ser det som en helt okej diet för viktminskning.
    5:2. Fem bärs Två snickers. Skämt åtsido. Går ut på att äta ”som vanligt” i 5 dagar och sedan 500kcal i två. Inget jag kan rekommendera.

    Men somsagt det som jag anser funka bäst är att man äter nyttigt, rimliga portioner och tränar regelbundet så kommer vikten att tappas.

    #1081424
    Vincent94 wrote:
    Tycker de flesta kosttillskott för viktminskning är skit. Hur ser situationen ut för dig idag är det viktminskning för att du behöver gå ner i vikt eller vill du få en mer definerad kropp för kostplaner osv. ser olika ut beroende på mål.

    Om du är intresserad i viktminskning och skiter i att bibehålla muskelmassa finns det väldigt många olika metoder du kan gå genom och den jag rekommenderar är att hålla koll på kosten och träna regelbundet, det tror jag ger bäst resultat.

    Tips för att slippa hungerkänslor.
    #1. Ät mycket protein. Det mättar bra.
    #2. Ta ett glas vatten innan måltider.
    #3. Drick vatten till varje måltid alt. light produkter.
    #4. Nolltolerans mot vittmjöl, sockerrika produkter (vitt socker) och snabbmat.
    #5. Ät mkt grönsaker. Tar plats i magen och är väldigt få kcal.

    Sen när det kommer till vad som funkar så är det olika för alla men det som är gemensamt är att man vill öka förbränningen och sänka kcal intaget. LCHF funkar för vissa själv mår jag skit om jag kör ens något liknande.
    Måltidsersättare funkar för vissa, inget jag testat heller då det inte är mot mina mål.
    Periodisk fasta är något som fått mycket plats i media på senare tiden. Ser det som en helt okej diet för viktminskning.
    5:2. Fem bärs Två snickers. Skämt åtsido. Går ut på att äta ”som vanligt” i 5 dagar och sedan 500kcal i två. Inget jag kan rekommendera.

    Men somsagt det som jag anser funka bäst är att man äter nyttigt, rimliga portioner och tränar regelbundet så kommer vikten att tappas.

    Tack för många bra tips, nu ska här drickas vatten! =) Läsk och lightprodukter dricker jag aldrig ändå så. Vitt mjöl måste jag faktiskt sluta med känner jag, men bröd är ju såå gott =) Men har du testat aptiless? Det är ju från spenat så det borde ju vara nyttigt? Säger inte att det är någon mirakelkur men kanske kan ge en liten push =)

    #1081425
    Vincent94 wrote:
    Tycker de flesta kosttillskott för viktminskning är skit. Hur ser situationen ut för dig idag är det viktminskning för att du behöver gå ner i vikt eller vill du få en mer definerad kropp för kostplaner osv. ser olika ut beroende på mål.

    Om du är intresserad i viktminskning och skiter i att bibehålla muskelmassa finns det väldigt många olika metoder du kan gå genom och den jag rekommenderar är att hålla koll på kosten och träna regelbundet, det tror jag ger bäst resultat.

    Tips för att slippa hungerkänslor.
    #1. Ät mycket protein. Det mättar bra.
    #2. Ta ett glas vatten innan måltider.
    #3. Drick vatten till varje måltid alt. light produkter.
    #4. Nolltolerans mot vittmjöl, sockerrika produkter (vitt socker) och snabbmat.
    #5. Ät mkt grönsaker. Tar plats i magen och är väldigt få kcal.

    Sen när det kommer till vad som funkar så är det olika för alla men det som är gemensamt är att man vill öka förbränningen och sänka kcal intaget. LCHF funkar för vissa själv mår jag skit om jag kör ens något liknande.
    Måltidsersättare funkar för vissa, inget jag testat heller då det inte är mot mina mål.
    Periodisk fasta är något som fått mycket plats i media på senare tiden. Ser det som en helt okej diet för viktminskning.
    5:2. Fem bärs Två snickers. Skämt åtsido. Går ut på att äta ”som vanligt” i 5 dagar och sedan 500kcal i två. Inget jag kan rekommendera.

    Men somsagt det som jag anser funka bäst är att man äter nyttigt, rimliga portioner och tränar regelbundet så kommer vikten att tappas.

    Tack för många bra tips, nu ska här drickas vatten! =) Läsk och lightprodukter dricker jag aldrig ändå så. Vitt mjöl måste jag faktiskt sluta med känner jag, men bröd är ju såå gott =) Men har du testat aptiless? Det är ju från spenat så det borde ju vara nyttigt? Säger inte att det är någon mirakelkur men kanske kan ge en liten push =)

    #1081429

    Aldrig testat fettförbrännare bästa tillskottet är diciplin ;)

    De flesta fettförbrännare är för att minska hunger/sötsug och/eller öka förbränningen lite genom tex. koffein, starka kryddor m.m.

    Men som sagt har inte testat fettförbrännare. :)

    #1081508
    JohannaE wrote:
    Tack för många bra tips, nu ska här drickas vatten! =) Läsk och lightprodukter dricker jag aldrig ändå så. Vitt mjöl måste jag faktiskt sluta med känner jag, men bröd är ju såå gott =) Men har du testat aptiless? Det är ju från spenat så det borde ju vara nyttigt? Säger inte att det är någon mirakelkur men kanske kan ge en liten push =)

    Jag har vänner som testat aptiless, det ska tydligen fungera. Dock då finns det inte så mycket forskning på det ännu men det är ju såpass nytt så det lär väl komma snart. Men Jag tycker att du ska testa! En push behöver vi alla ibland

    #1081516

    Dock så bör du alltid testa att bara äta mindre portioner i en månads tid och motionera mera först skulle jag säga. Jag säger dock inte att kosttillskottet inte fungerar men ibland så kan man klara av det själv och komma undan billigare =)

    #1081586
    DavidSund wrote:
    Dock så bör du alltid testa att bara äta mindre portioner i en månads tid och motionera mera först skulle jag säga. Jag säger dock inte att kosttillskottet inte fungerar men ibland så kan man klara av det själv och komma undan billigare =)

    Du har helt rätt i det du säger. Nu kan jag säga att det har fungerat bra faktiskt, lite förvånad måsta jag ändå säga men jag har gått ner några kilon redan ! Super nöjd!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.