MSM + Glukosamin + Chondroitin + Cissus för ömma leder?

Home Forums Kosttillskott MSM + Glukosamin + Chondroitin + Cissus för ömma leder?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106161
    #1082587

    Hej!

    Är en 27-årig klättrare som haft problem med smärta i händerna i snart två år, antagligen från grov överansträngning från klättringen.
    Fick för några veckor sedan höra om MSM som ska vara bra för lederna. I samband med det började jag googla lite på det, och fick även upp att Glukosamin och Chondroitin skulle vara bra. Köpte dessa tillskotten och har nu kört med kört med dom i tre veckor ungefär, och det känns som att händerna börjar bli lite bättre. Om det är placebo eller om det verkligen fungerar återstår att se.
    Har nu även läst en hel del gott om Cissus vilket jag beställt hem.

    Har några frågor om dessa tillskott:

    – Är det någon som har/haft problem med lederna som kört dessa kosttillskotten? Har ni fått bra resultat?
    – Kan man köra alla dessa tillsammans?
    – Kan man, om tillskotten fungerar bra, käka dom under en längre tid?
    – Kan jag öka dosen av MSM jämfört med vad som står på förpackningen? Har läst lite blandat där nämligen.
    – Tar kroppen upp MSM bättre ihop med C-vitamin?
    – Finns det några andra bra tillskott för lederna?

    Tror det var alla frågor för denna gången

    Mvh Matthias

    #1083139

    Hej Matthias! Jag har använt MSM för ömma leder och för mig fungerade det superbra! Tar det alltid med C vitamin och har ökat dosen successivt i några år. Jag använder mig också av Magnesium som fungerar bra.

    Såg att detta var en gammal tråd så hoppas det blivit bättre för dig!

    Köpte mitt MSM här: http://www.kroppsviktstraning.se/msm-pulver/

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.