Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-07-24
Inlägg 29

Tjena! Jo nu är det så att jag skulle vilja köpa proteinpulver för jag känner att jag inte får i mig tillräckligt med protein. Problemet är att jag helt enkelt inte får köpa det för mina föräldrar, ska tilläggas att jag är är 16 år och bor hemma.

Har försökt övertala dom med att säga att det kommer från när man tillverkar ost men de vill inte lyssna och säger att jag får i mig tillräckligt med protein genom kosten. Plus att de verkar tro att jag kommer bli mer fixerad.

Så hur gör jag?

Har även haft en del problem med finnar och hört att proteinpulver kan ge finnar så vill inte att när det väl blivit bättre ska bli sämre. Sanning eller myt?

Tack på förhand!

Vincent94
Titel
Registrerad 2012-11-06
Inlägg 282

Rent lagligt sett har du rätt att ingå avtal från och med 16års ålder från egenintjänade pengar, som jag tolkar den lagen kan de inte förbjuda ett köp med egenintjänade pengar. Redovisa de ekonomiska fördelarna med proteinpulver för protein per krona och se till att de inte tror att det är dopingpreparat i proteinet som många har en tendens att tro.

Sen att du har problem med finnar är tråkigt, har också haft lite problem med finnar speciellt efter de fått i sig en liter vodka ;) Förlåt för den tråkiga humorn. Men nej du borde inte utveckla mer finnar utav proteinpulver rent teoretiskt, finns en del individuella fall där personer beskriver en ökning av finnar dock.

Titel
Registrerad 2014-07-24
Inlägg 29

Vincent94 skrev:
Rent lagligt sett har du rätt att ingå avtal från och med 16års ålder från egenintjänade pengar, som jag tolkar den lagen kan de inte förbjuda ett köp med egenintjänade pengar. Redovisa de ekonomiska fördelarna med proteinpulver för protein per krona och se till att de inte tror att det är dopingpreparat i proteinet som många har en tendens att tro.

Sen att du har problem med finnar är tråkigt, har också haft lite problem med finnar speciellt efter de fått i sig en liter vodka ;) Förlåt för den tråkiga humorn. Men nej du borde inte utveckla mer finnar utav proteinpulver rent teoretiskt, finns en del individuella fall där personer beskriver en ökning av finnar dock.

Problemet är ju då att jag inte har något jobb, får bara barnbidraget. De är rädda om jag börjar med proteinpulver att jag sen vill ha mer och mer kosttillskott. :\

Kanske ska undvika choklad smak på det och köpa stevia whey 80?

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Varför kan du inte bara gå till affären och köpa proteinpulver? Säljs ju precis överallt.

Mvh

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 401, december 2017

• BODY Mat, Nummer 1

• BODY 400, november 2017