Proteinpulver till frukost

Home Forums Kosttillskott Proteinpulver till frukost

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #100846
    #1073740

    Är ganska ny så vet inte om det redan finns nån tråd men jag hittade ingen nåja.

    Jag undrar om man enbart kan dricka protein pulver alltså whey 80 till frukost om man deffar ?
    Kommer det funka eller kommer jag förlora massa muskler på det?

    Mvh Adam

    #1073769

    Kan även tillägga att jag gymmar några timmar efter frukosten och under gymmet dricker ja aminosyror och efter gymmet dricker ja en protin pulver shake igen . Sen drar jag hem och äter mat tror ni det skulle funka med så lite mat i magen liksom eller påverkar det min styrketräning negativt ?

    Skulle det funka bättre om jag åt en frukt till protein pulvret på morgonen?

    #1073788

    Det funkar utmärkt. Även om jag i ditt fall snarare hade käkat en omelett eller liknande till frukost. Testa dig fram, drick enbart vassle i några dagar samt träna, gör samma under några dagar efter det fast du då tar en frukt också. Upplever du att du har mer energi på det ena viset jämfört med det andra så kör på det.

    Om du förlorar muskler eller inte beror mer på hur du äter under dygnets övriga delar också, Får du i dig tillräckligt med protein via kosten under dygnet så har du gjort vad du kan för att minimera muskelförlust under kaloriunderskott.

    #1073807

    Okej tack för svaret :D då provar ja det! :)

    #1073815

    Tack ! :) jag har väl tränat seriöst i kanske 8månader :)

    #1073879

    Tjo! Jag brukar ta en vassle drink direkt när jag vaknat för att sedan vänta 20 minuter och tar då 1 shake med blandprotein, 1macka med jordnötsmör samt omega 3 tabletter. Det funkar utmärkt! Dock så kan man lätt bli trött om man får i sig för lite kolhydrater. Mitt dagliga intag består nog utav 60% protein 30%kolhydrater och 10% fett

    #1074066
    Bikken wrote:
    Tjo! Jag brukar ta en vassle drink direkt när jag vaknat för att sedan vänta 20 minuter och tar då 1 shake med blandprotein, 1macka med jordnötsmör samt omega 3 tabletter. Det funkar utmärkt! Dock så kan man lätt bli trött om man får i sig för lite kolhydrater. Mitt dagliga intag består nog utav 60% protein 30%kolhydrater och 10% fett

    Räkna med att en del av framförallt vasslet blir till glukos så kolhydrater får kroppen ändå. Vill man minimera detta så är det nog bättre med mat som t. ex ägg eller ett bland eller helmjölksprotein. Senare forskning verkar inte kunna se några fördelar med vassle framför ett helmjölksprotein, snarare tvärt om.

    #1074085

    Jaså vet du nåt protein som är bättre då? :)

    #1074126
    slavis wrote:
    Jaså vet du nåt protein som är bättre då? :)

    Bättre och bättre, antingen ett protein från helmjölk eller ett blandprotein med vassle och kasein.

    Exempelvis Doublepro från Eiselt, Diet Fuel från Body Scinece , med flera.

    Går såklart bra att dricka vanlig röd mjölk.

    #1074184

    Okej tack för svaret :D

    #1083529

    Jag har börjat med att ta en proteindrink till frukost, det är det enda jag tar till frukost,sedan ”normal” lunch och middag. Jag tränar inte mycket, kanske blir en gång i veckan, ibland två. Målet är att gå ner i vikt, såklart i fettmassa och därför tänkte jag starta med ett kaloriunderskott, och frukosten känns bäst att göra det på då jag ändå inte är så jättesugen på morgonen.
    frågan är vad ni tycker om detta, låter det ”rimligt” eller har ni andra tips?
    Tack

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.