Stort behov av hjälp i valet av kosttillskott!

Home Forums Kosttillskott Stort behov av hjälp i valet av kosttillskott!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #105692
    #1082022

    Hej på er!
    Jag har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med:
    Är lite osäker på vilket tillskott jag ska ta direkt efter min träning.
    För tillfället brukar jag ta en skopa Dalblads gainer explosion direkt efter träning
    och sedan ta en skopa kasein innan jag ska sova. Är detta ett bra upplägg? Jag har fått många rekommendationer
    att använda mig av vassle protein då den ska utväckla muskelaturen bättre än kasein, men kasein ska förvisso vara bra precis innan man ska sova! :

    Så som sammanfattning på min fråga: Ser upplägget (gainer efter träning och kasein vid läggdags) bra ut eller ska jag byta helt och bara köra med typ whey 80?

    Det borde också tilläggas att mitt mål är att öka i muskelmassa och inte speciellt mycket i fett:)

    #1082026

    Hejsan, aminosyror som bcaa/eaa samt kreatin är de två kosttillskott som har bevisad effekt, resterande tillskott är mest för att din plånbok ska banta.

    Om du inte vill öka i fett ska du nog ta in mindre kolhydrater, eller åtminstone se över ditt intag kontra ditt uttag. Vassle protein är mjölkprotein vilket kasein protein också är, sen kanske det skiljer sig något i hur företagen har spetsat proteinet i slutprodukt, men de borde rimligtvis fungera likvärdigt.

    Sen finns det väldigt delade meningar om gainer eller protein efter träning har någon större betydelse för muskelutvecklingen. Troligtvis har den betydligt mindre påverkan än vad alla företag vill få oss att tro.

    #1082027

    Okej:) Så med andra ord är inte valet av kosttillskott super viktigt? Kör väll på som jag brukar antar jag:)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.