Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2011-07-31
Inlägg 4

Tjenare! Som rubriken säger så behöver jag nu lite tips på kosttillskott.

Men jag tänkte ta en liten självbiografi innan jag går rakt på sak:
Kille
17 år (18 i höst)
Längd/Vikt: 182cm/80kg
Började gymma för över lite ett år sedan nu, under den tiden var det mest för skojs skull och jag gymmade 1-2 gånger i veckan.
Sedan dess har jag växt in i det mer och gymmar nu 4 gånger per vecka. Och tänkte nu satsa på detta (därav registreringen här på Body! Och mitt första inlägg)

Har under det senaste halvåret kört med whey-80 till frukost och efter träning och tänkte nu prova på ett fettförbrännande eller fett absorberande kosttillskott.

Jag har den lite kraftigare (inte slanka) kroppstypen och har alltid haft underhudsfett.
Och som jag märkt har jag lätt för att bygga på mig muskler och har under årets gång byggt på mig en rätt så OK mängd muskler som inte syns så väl som dom kan göra enligt mig.

Och mina frågor är då:

Är jag inne på rätt spår? Och kan då denna typen av kosttillskott hjälpa mig på vägen?
Är ett fettförbrännande eller ett fett & kolhydrats absorberande kosttillskott bättre för mig?
Kan ni här på Body rekommendera några bra?
Och sist men inte minst: Är det något speciellt jag ska tänka på?

PS: Det är bra om kosttillskottet är lite sötsugsdämpande då det händer att jag fuskar ibland.

Tack på förhand!
/Andreas

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

De kan hjälpa dig lite lite grann.. men du måste göra jobbet!

Sluta att äta saker med fett och kolhydrater då om du ska ta tillskott som absorberar det!!! Snälla TÄNK!

fettbörbrännare fungerar främst genom att de ökar din kroppstemperatur och puls, tex koffein och starka kryddor!

miskat sötsug : tillskott som innehåller krom

testa vanliga koffeinpiller och krom

Titel
Registrerad 2011-07-31
Inlägg 4

Jag borde kanske formulerat det bättre men vad jag menade med att det absorberar kolhydrater och fett var att kosttilskottet kapslar in dessa i matspjälkningskanalen så att en viss del av det sedan följer med ut. :)

Tack för tipsen, feel free att lägga till något mer om ni kommer på det.

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

andeass skrev:
Jag borde kanske formulerat det bättre men vad jag menade med att det absorberar kolhydrater och fett var att kosttilskottet kapslar in dessa i matspjälkningskanalen så att en viss del av det sedan följer med ut. :)

Tack för tipsen, feel free att lägga till något mer om ni kommer på det.

jag vet vad du menade, det är skräp, ät mindre istället.

Titel
Registrerad 2010-07-22
Inlägg 1 744

Eller så äter du mindre och sparar dom pengarna. Det fungerar också.

Titel
Registrerad 2009-06-25
Inlägg 234

Nej såna tillskott är oftast pengar i sjön.

Lär dig om kost & träning istället. Ät mindre/rör på dig mer = viktnedgång.

Titel
Registrerad 2009-10-09
Inlägg 81

Proteintillskott.

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

CryptoN skrev:
Proteintillskott.

utveckla

Titel
Registrerad 2009-10-09
Inlägg 81

mysglenn skrev:
utveckla

Det hela handlar om proteinets termogeniska och metaboliska påverkan. Av de tre proteinerna Vassle, Kasein och Soja, så har vassleprotein den bäst termiska påverkan.

Referens: Am J Clin Nutr March 2011 vol. 93 no. 3 525-534

Titel
Registrerad 2005-09-13
Inlägg 5 064

Visst, men du kan ju inte lägga till energi från protein heller och förvänta dig en viktnedgång.

Mathias Dahlgren
Titel
Registrerad 2006-10-19
Inlägg 963

Men samtidigt behöver du energi för att kunna bli av med mer energi.

Titel
Registrerad 2009-06-10
Inlägg 26

Energi har du redan. Lagrad i kroppen.

Mathias Dahlgren
Titel
Registrerad 2006-10-19
Inlägg 963

Precis...lagrad energi som kommer från energi du stoppat i dig

Titel
Registrerad 2009-07-06
Inlägg 479

Tjo

Nu kan jag vara helt fel ute, men 80 kg på 182 låter inte speciellt mycket (klart du är den enda som vet hur du ser ut). hade jag varit dig hade jag tagit reda på eventuell fettprocent (genom ex kallipermätning eller något annat tillförlitligt) fått reda på vad du ligger på och således hur mycket du måste gå ner för att nå ditt mål (gissar här att det är sexpacket som lockar och då menar jag inte Carlsberg) och istället skjuter på dieten tills våren, och till nästa sommar vara större (och hårdare) än i år. klart det viktiga här är hur du upplever din egen bild i spegeln, vill du ner i vikt är det klart det du ska satsa på.

Lycka till!

Madball
Titel
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 644

Alltså, fettförbrännare är bra om man använder dem på rätt sätt. Ofta uppreglerar de katekolaminer, vilket är väldigt effektivt om man vill mobilisera kroppsfett som energi. Sen höjer saker som cayennepeppar etc förbränningen, vi blir varma och gör av med energi på det sättet.

Folk som säger "äh bara pengar i sjön" när fettförbrännare kommer på tal, saknar helt kunskap i de flesta fallen. Sedan finns det ju en del värdelösa fettförbrännare också. Men att kicka i sig koffein, cayennepeppar och annat uppiggande kommer ju onekligen att hjälpa kroppen att mobilisera subkutant fett och bränna det i mitokondrierna. Inte minst i kombination med lågt insulin och cardio.

McDonald har skrivit en mängd om fettförbränning. Men i gamla goda Sverige är allt som vanligt "placebo".

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 8 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 361, augusti 2014

• BODY 360, juli 2014

• BODY 359, juni 2014