Tips (hjälp) fettförbrännande kosttillskott

Home Forums Kosttillskott Tips (hjälp) fettförbrännande kosttillskott

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #58958
    #345681

    Tjenare! Som rubriken säger så behöver jag nu lite tips på kosttillskott.

    Men jag tänkte ta en liten självbiografi innan jag går rakt på sak:
    Kille
    17 år (18 i höst)
    Längd/Vikt: 182cm/80kg
    Började gymma för över lite ett år sedan nu, under den tiden var det mest för skojs skull och jag gymmade 1-2 gånger i veckan.
    Sedan dess har jag växt in i det mer och gymmar nu 4 gånger per vecka. Och tänkte nu satsa på detta (därav registreringen här på Body! Och mitt första inlägg)

    Har under det senaste halvåret kört med whey-80 till frukost och efter träning och tänkte nu prova på ett fettförbrännande eller fett absorberande kosttillskott.

    Jag har den lite kraftigare (inte slanka) kroppstypen och har alltid haft underhudsfett.
    Och som jag märkt har jag lätt för att bygga på mig muskler och har under årets gång byggt på mig en rätt så OK mängd muskler som inte syns så väl som dom kan göra enligt mig.

    Och mina frågor är då:

    Är jag inne på rätt spår? Och kan då denna typen av kosttillskott hjälpa mig på vägen?
    Är ett fettförbrännande eller ett fett & kolhydrats absorberande kosttillskott bättre för mig?
    Kan ni här på Body rekommendera några bra?
    Och sist men inte minst: Är det något speciellt jag ska tänka på?

    PS: Det är bra om kosttillskottet är lite sötsugsdämpande då det händer att jag fuskar ibland.

    Tack på förhand!
    /Andreas

    #345682

    De kan hjälpa dig lite lite grann.. men du måste göra jobbet!

    Sluta att äta saker med fett och kolhydrater då om du ska ta tillskott som absorberar det!!! Snälla TÄNK!

    fettbörbrännare fungerar främst genom att de ökar din kroppstemperatur och puls, tex koffein och starka kryddor!

    miskat sötsug : tillskott som innehåller krom

    testa vanliga koffeinpiller och krom

    #345683

    Jag borde kanske formulerat det bättre men vad jag menade med att det absorberar kolhydrater och fett var att kosttilskottet kapslar in dessa i matspjälkningskanalen så att en viss del av det sedan följer med ut. :)

    Tack för tipsen, feel free att lägga till något mer om ni kommer på det.

    #345684
    andeass wrote:
    Jag borde kanske formulerat det bättre men vad jag menade med att det absorberar kolhydrater och fett var att kosttilskottet kapslar in dessa i matspjälkningskanalen så att en viss del av det sedan följer med ut. :)

    Tack för tipsen, feel free att lägga till något mer om ni kommer på det.

    jag vet vad du menade, det är skräp, ät mindre istället.

    #345685

    Eller så äter du mindre och sparar dom pengarna. Det fungerar också.

    #345686

    Nej såna tillskott är oftast pengar i sjön.

    Lär dig om kost & träning istället. Ät mindre/rör på dig mer = viktnedgång.

    #345687

    Proteintillskott.

    #345688
    CryptoN wrote:
    Proteintillskott.

    utveckla

    #345689
    mysglenn wrote:
    utveckla

    Det hela handlar om proteinets termogeniska och metaboliska påverkan. Av de tre proteinerna Vassle, Kasein och Soja, så har vassleprotein den bäst termiska påverkan.

    Referens: Am J Clin Nutr March 2011 vol. 93 no. 3 525-534

    #345690

    Visst, men du kan ju inte lägga till energi från protein heller och förvänta dig en viktnedgång.

    #345691

    Men samtidigt behöver du energi för att kunna bli av med mer energi.

    #345692

    Energi har du redan. Lagrad i kroppen.

    #345693

    Precis…lagrad energi som kommer från energi du stoppat i dig

    #345694

    Tjo

    Nu kan jag vara helt fel ute, men 80 kg på 182 låter inte speciellt mycket (klart du är den enda som vet hur du ser ut). hade jag varit dig hade jag tagit reda på eventuell fettprocent (genom ex kallipermätning eller något annat tillförlitligt) fått reda på vad du ligger på och således hur mycket du måste gå ner för att nå ditt mål (gissar här att det är sexpacket som lockar och då menar jag inte Carlsberg) och istället skjuter på dieten tills våren, och till nästa sommar vara större (och hårdare) än i år. klart det viktiga här är hur du upplever din egen bild i spegeln, vill du ner i vikt är det klart det du ska satsa på.

    Lycka till!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.