Behöver nyttig mat som inte kräver tillagning.

Home Forums Matlagning och Recept Behöver nyttig mat som inte kräver tillagning.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #98174
    #1066978

    Låter lite konstigt kanske, men faktum är jag är på jobb i USA bor på hotell och har inga möjligheter till någon
    Form av tillagning, närmsta jag kommer är en äggkokare och en micro.
    Så snälla jag behöver ideer på mat jag jag kan typ åka och köpa, stoppa i matlådan och sen käka typ.
    Har hittills levt på tonfisk, grillad kyckling, sallad och fullkors ris. Har X antal veckor kvar här nere och matfantasin tryter. Så tips på mat skulle uppskattas väldigt mycke.

    Tack grabbar å tjejer!

    #1067847

    Koka en massa ägg, makrill i tomatsås, knäckebröd, havregrynsgröt(!), nötter, jag brukar köra in potatis i micron med skal på, istället för att koka, går snabbt o smakar gött med grillkrydda på, annars är det väl ”burkmat” vad jag kan komma på, typ om det finns soppa (inte så proteinrikt kanske, bortsett från en stor burk ärtsoppa), ravioli osv. Hoppas du kommer på något bra! :D

    #1067932
    Perka wrote:
    Låter lite konstigt kanske, men faktum är jag är på jobb i USA bor på hotell och har inga möjligheter till någon
    Form av tillagning, närmsta jag kommer är en äggkokare och en micro.
    Så snälla jag behöver ideer på mat jag jag kan typ åka och köpa, stoppa i matlådan och sen käka typ.
    Har hittills levt på tonfisk, grillad kyckling, sallad och fullkors ris. Har X antal veckor kvar här nere och matfantasin tryter. Så tips på mat skulle uppskattas väldigt mycke.

    Tack grabbar å tjejer!

    Går att laga mat i mikron, köpte faktiskt en bok om det på bokrean.
    Klyfta några potatis strila över lite olja, in i mikron, ut.
    På med lite grönsaker typ broccoli, tomat, svamp & lök, en liten burk kidneybönor, rör ihop med potatisen in i mikron,
    igen. ut och klart. Kör ej fulleffekt, det är inte bra! Se till att du inte kör för lång tid, har för mig jag körde 3-5 minuter på varje moment.

    Sen kan du göra mackor, med keso (cottage cheese), skinka, musslor, räkor, m.m. Toppa med salladsblad, tomater. och röd paprika. Ett glas mjölk till.

    Gröt: köp Steel Cut Outs (havrekross) blanda med kikärter på konserv och valnötter, kokos, solroskärnor, torkade aprikoser, katrinplommon och russin. 100g Havrekross, drar ca 4,5 dl vatten på spisen, kanske något mindre i mikron.

    #1072445

    Vet inte om du är hemma än, men bacon går faktiskt alldeles utmärkt att tillaga i Micro!

    • Ta fram en tallrik
    • Lägg på hushållspapper
    • Lägg baconskivorna jämte varandra på pappret
    • Täck med hushållspapper och kör på micron
    • Titta till efter någon minut hur det ser ut
      – när du väl lärt dig din micros tid för perfekt bacon slipper du för evigt baconkladd i köket

    :)

    #1075546

    Om du bor på hotell så borde du ha hotellfrukost, eller? I så fall hade jag utan att blinka tagit med mig en låda ner och fyllt vid varje frukost. Kostar dem inte en krona extra och du är deras gäst. They don’t give a f*ck ;)

    #1081186

    When in Rome… Corn on the cob och grillad kyckling! :-)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.