Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2010-07-28
Inlägg 36

Jaha, tänkte öppna en tråd där alla som kan bra recept på fettfria och/eller framför allt kalorisnåla bakelser kan göra sina röster hörda! :emo-thumb

Jag har googlat och letat lite över nätet men lyckas inte hitta något attraktivt :D tänkte att de stora grabbarna (biffarna) eller andra för den delen, kanske har tips och råd på detta område :P

Alla recept är välkomna! Skynda på nu, sötsuget är nära att sänka mig !!!!

fitnesserik
Titel
Registrerad 2012-04-29
Inlägg 320

Kolla min nya dietmatdagbok, även om det inte är så mycket bakelser kanske finns det annat som t.ex. proteinpannkakor o annan jävligt god deffmat :)
http://forum.body.se/showthread.php?t=165085

Titel
Registrerad 2010-07-28
Inlägg 36

Får bli så länge :)

Hoppas nån kommer med bra recept!

Ghettobird
Titel
Registrerad 2011-02-21
Inlägg 125

Har inga på lager, men nu har du gett mig idéer:D

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Ingen bakelse men en god dessert med okej värde.

60g BS Casein choklate almond
300g mjölk
60g milda visp 20%
Äkta vaniljpulver (annars vaniljstång i värsta fall essens)
2 marshmallows

Vispa mjölk och protein till pudding, vispa grädden löst och vispa i vaniljen, vänd ner grädden lite slarvigt i puddingen. Avsluta med att klippa marshmallowsen i små bitar och peta ner i smeten. In i frysen minst 20min. Sjukt gott jag lovar.

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

Det finns någon sån tråd på Kolozzeum vet jag. Generellt kan man säga att alla dessa dietbakelser innehåller:

Proteinpulver i random smak
Fibrex
Stevia
Äggvita
Div nötter

Dessa ingredienser ser du i vart och varannat bakverk med lågt kaloriinnehåll och högt proteininnehåll.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Att verkligen försöka sig på en bakelse som är "nyttig" förstår jag faktiskt inte. De flesta recept man ser på tex kolo ser ut och lär även smaka skit. Varför inte äta en god biff med lite sås och kanske en bit riktig kaka till efterätt på lördagen och sen köra på hårt igen istället för att experimentera fram halväckliga och halvnyttiga bakverk osv?

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

Gober skrev:
Att verkligen försöka sig på en bakelse som är "nyttig" förstår jag faktiskt inte. De flesta recept man ser på tex kolo ser ut och lär även smaka skit. Varför inte äta en god biff med lite sås och kanske en bit riktig kaka till efterätt på lördagen och sen köra på hårt igen istället för att experimentera fram halväckliga och halvnyttiga bakverk osv?

Jag är helt med på din sida där!

Men kan på samma vis förstå att vissa vill försöka mätta sina cravings utan att kalorierna skenar iväg.
Dock har du plats för en prinsessbakelse i vilken välplanerad diet som helst. Är du kille runt 80kg och närmar dig tävlingsvikt och därmed ligger så lågt som 1500kcal så kan bakelsen utgöra 500kcal utan problem. Sen har du 1000kcal kvar den dagen som du kan investera klokt och ändå få ett proteinintag upp mot 200gr (2,5gr/kg kv) och känna dig mätt hela dagen.

Som sagt, allt beror på hur väl man planerar sin diet :emo-thumb

Henrik Benedicto
Titel
Registrerad 2010-01-17
Inlägg 32
Titel
Registrerad 2010-07-28
Inlägg 36

Ghettobird: Härligt! Dela gärna med dig om du kommer fram till nått gott :D

Gober: Tack för tipset, ska definitivt testa! Någon aning om kalorinivån på den :P

Tommy Ivarsson: Helt rätt, vill bara mätta mina cravings utan att det skenar iväg. Bara det liknar en bakelse och är åtminstone lite söt så funkar det för mig :) Har lite svårt med att trycka i mig "riktiga" bakelser, som (princesstårta) även om man skulle kunna planera dieten, så känns det bara som om jag fuskar... då kör jag hellre nån nyttig variant :D

Benedicto: Klockrent! Tack för den, blir till att handla ingredienser meddetsamma :D Det mesta såg sjukt gott ut där!

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

dk22da skrev:

Gober: Tack för tipset, ska definitivt testa! Någon aning om kalorinivån på den :P

kcal: 512
Protein: 58g
kolhydrat: 33g
Fett: 15g

:up:

Indec
Titel
Registrerad 2008-08-04
Inlägg 919

Henrik Benedicto skrev:
Kolla in det här ca 57 recept som du söker efter
http://www.youtube.com/playlist?list=PL539EB8C779A60AA4&feature=plcp

Peanut butter cups lät faktiskt skitgott.
60 gram protein , bara 500 kcal på två stycken är perfekt för fredagkväll :)

Inte direkt någon skitsvår inköpslista heller:

Proteinpulver
Kakao
Sötningsmedel
Jordnötssmör
(vatten)

:)

Titel
Registrerad 2010-07-28
Inlägg 36

Tack Gober !

Indec: Jaa, la märke till den, blir till och testa till helgen :D

PS. Testade "Healthy brownies" receptet med svarta bönor... mindre lyckat haha! Blev inte alls god, om någon får den att smaka gott, tipsa gärna!

Indec
Titel
Registrerad 2008-08-04
Inlägg 919

dk22da skrev:
Tack Gober !

Indec: Jaa, la märke till den, blir till och testa till helgen :D

PS. Testade "Healthy brownies" receptet med svarta bönor... mindre lyckat haha! Blev inte alls god, om någon får den att smaka gott, tipsa gärna!

Jag ska också testa den.
Jag har lyckats få importören av truvia att skicka mig några påsar men tills dess blir det Stevia och jordnötssmör.

Blir det bra, kan min frukost bestå av några såna för att varva kvarget!

HEHEHEHE!

Titel
Registrerad 2015-06-15
Inlägg 4

Det finns massor av goda sötsaker att göra som dessutom är nyttiga. Min egen favorit är en rawfoodvariant av snickers. Helt fantastiskt god och sen kan man göra chokladmousse, kanelbullebollar och många andra saker med helt naturliga ingredienser som är himmelskt goda. Kika här...http://angelasheaven.com/sv/raw-food-bars-snickers/
Tycker du om recepten kan du anmäla dig till nyhetsbrevet (på högersidan) så får du alla de senaste recepten till din mail.
Lycka till och hör gärna av dig om du provar något. Det är alltid kul att höra hur det blev.
Angela

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 398, september 2017

• BODY 397, augusti 2017

• BODY 396, juli 2017