God mellanmåls-morgon-efter träningsdrink

Home Forums Matlagning och Recept God mellanmåls-morgon-efter träningsdrink

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #80679
    #727114

    Testade en drink som någon näringsfysiolog rekommenderade på Tv4 på morgonnyhetsprogrammet.
    ca: 2,5 dl mjölk
    1 banan
    1 tsk kakao
    mixas ihop
    Mycket mättande och otroligt god.

    #727115

    Ja detta var något nytt…

    #727116
    SandroThorell wrote:
    en fråga bara..vad får man utav det? det är 1 banan, cacao och 2,5 dl mjölk… det innehåller ju inte protein och inte kolhydrater? men om man blandar i en skopa whey-80?

    I de senaste trådar jag läst här nu så har jag sett svar från dig, och i vart enda svar så har du varit orolig över hurvida protein ”försvinner”.
    Grabben, tare lugnt, bara för att man tränar behöver man inte trycka i sig massa protein, det proteinet du får i dig genom gainers/proteinpulver och käket räcker gott o väl.
    Och allt käk behöver inte var fullproppat med proteiner!

    Men över till din fråga, känns inte som att jag kan ge något bra svar, för det jag egentligen vill rekommendera är att du läser lite näringslära.
    För en banan innehåller i princip endast kolhydrater.

    #727117
    SandroThorell wrote:
    en fråga bara..vad får man utav det? det är 1 banan, cacao och 2,5 dl mjölk… det innehåller ju inte protein och inte kolhydrater? men om man blandar i en skopa whey-80?

    Håller med A-s om att du kanske ska plugga in lite näringslära. Mjölk är protein!

    #727118
    storcc wrote:
    Ja detta var något nytt…

    Mmm

    SandroThorell wrote:
    en fråga bara..vad får man utav det? det är 1 banan, cacao och 2,5 dl mjölk… det innehåller ju inte protein och inte kolhydrater? men om man blandar i en skopa whey-80

    Vad finns då i mjölk, bananer och kakao?:)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.