Godaste tonfisken ?

Home Forums Matlagning och Recept Godaste tonfisken ?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #58592
    #332290

    ”Spicy Tuna”[/b]

    1 burk tonfisk
    1dl långkornigt ris
    2-3 tomater
    lök
    ca 1 msk Chili krydda
    5-6 msk Sweet Chili Sauce
    lite citron saft
    gurka

    1. Koka upp vatten och häll i riset tillsammans med salt.
    2. förberedd en skål med grönsakerna, peppra, salta och häll på chillikrydda
    3. Öppna burken med tonfisk och häll ner den i salladsskålen och dela tonfisken i små bitar.
    4. Tillsätt riset och sweet chili Sauce
    5. blanda
    6 Tillsätt citronsaften
    7. blanda
    8. Enjoy!

    Detta receptet blandade jag ihop en lunch och det var en upplevelse för smaklökarna. Dessutom tar det bara 15-20 minuter att göra.

    Detta recept bör testas ! kom gärna tillbaks med kommentarer om vad ni tyckte.

    #332291

    Detta var grymt, fast gjorde en liten egen touch på den ;) Lite vitlök å annat mojs i &så :)
    Tack för tipset.

    #332292

    Ska provas, tack för receptet.

    #332293

    Ska prova det imorgon, tack för tipset. Köpte nämligen tonfisk idag för första gången så det ska bli en upplevelse :)!

    #332294

    Låter gott! Ska också testa det, dock kommer nog riset bytas ut mot en sallad.

    #332295

    mums, tonfisjk och chilli. Gäller att köpa bra tonfisk. Ibland är den på konserv lite sådär.

    #332296

    Jag har fått för mig att alla ”goda” tonfiskrecept går ut på att dölja tonfisksmaken så
    mycket det bara går. :-D

    Har inte käka tuna på väldigt länge, men ska prova att tillaga den lite mer, istället för
    att bara köra den gamla vanliga gaffel + öppnad tonfiskburk + ett glas vatten.

    #332297
    Gettodachoppa wrote:
    Jag har fått för mig att alla ”goda” tonfiskrecept går ut på att dölja tonfisksmaken så
    mycket det bara går. :-D

    Har inte käka tuna på väldigt länge, men ska prova att tillaga den lite mer, istället för
    att bara köra den gamla vanliga gaffel + öppnad tonfiskburk + ett glas vatten.

    Om det är på burk, inte om vi snackar färsktonfisk. Men på burk så handlar det nog mest om att dölja den kattmatsliknande anrättningen :D

    Tonfiskröra är ganska gott.

    Tonfisk i vatten
    majonnäs
    gräddfil
    kokta ägg
    dill
    citron
    kryddor
    purjolök

    Gegga ihop och ät som det är eller med bröd.

    #332298
    Gober wrote:
    Om det är på burk, inte om vi snackar färsktonfisk. Men på burk så handlar det nog mest om att dölja den kattmatsliknande anrättningen :D

    Tonfiskröra är ganska gott.

    Tonfisk i vatten
    majonnäs
    gräddfil
    kokta ägg
    dill
    citron
    kryddor
    purjolök

    Gegga ihop och ät som det är eller med bröd.

    Ett fint recept. Skulle passa utmärkt att ha i en baguette med lite sallad,
    tomat och gurka.

    #332299

    Jag brukar ibland använda tonfisken i en het ”Tom yum” – soppa med nudlar. Gör underverk för den annars rätt tråkiga konserven.

    #332300

    Jag köper hellre färsk tonfiskfile. Vänder den i lite sesamfrö, slänger i den i en upphettad panna, en kort stund per sida. lite salt och peppar. Smakar himmelskt!!!

    #332301
    storcc wrote:
    Jag köper hellre färsk tonfiskfile. Vänder den i lite sesamfrö, slänger i den i en upphettad panna, en kort stund per sida. lite salt och peppar. Smakar himmelskt!!!

    Ja den är god så länge som den fortfarande är rosa i mitten.

    #332302

    Det finns några små burkar på Lidl med tonfisk i olivolja som är god, men dyr.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.