Havregrynsgröt, your way?

Home Forums Matlagning och Recept Havregrynsgröt, your way?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 82 total)
  • Author
    Posts
  • #305169

    Jag antar att de allra flest inne på forumet älskar havregrynsgröt och man kan tillaga det på hur många olika vis som helst. Så som rubriken lyder hur tillagar du din havregrynsgröt?

    #57523
    #305170

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=23299&highlight=gr%F6t]
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=12632&highlight=gr%F6t]

    #305171

    Tillagar inte min, äter den torr med keso osv.
    Det känns mer matigt och jag är inte så mkt för gröt…

    #305172

    Slänger 150gram I shakern och 40gram naturell protte. En skvätt funlight på det och den timman är räddad.

    #305173

    Haaaha, verkar som om jag är den enda som kokar havregrynsgröt, brukar också ha i lite rivna äpple, kanel, och en matsked jordnötssmör, smakar nästan som äppelkaka. :)

    #305174

    jag gör som så att jag kokar upp gräten på vatten, skivar i 3-5 jordgubbar och så äter jag det som det är.

    Hatar gröt men skall äta den enligt mitt kostschema jag fått så det är bara att gilla läget och jag blir mättast på detta vis..
    Har prövat att hälla i grynen i kesellan men äter bara 150kesella och det blir ruskigt torrt så det var inge höjdare alls!

    #305175
    Blobas wrote:
    jag gör som så att jag kokar upp gräten på vatten, skivar i 3-5 jordgubbar och så äter jag det som det är.

    Hatar gröt men skall äta den enligt mitt kostschema jag fått så det är bara att gilla läget och jag blir mättast på detta vis..
    Har prövat att hälla i grynen i kesellan men äter bara 150kesella och det blir ruskigt torrt så det var inge höjdare alls!

    Mixa med lite funlight och vatten, blir kanongott.
    Eller ännu hellre, stavmixa kesellan, funlight och en skvätt vatten och häll över dom torra havregrynen. (Fullkornshavregryn är smuligare och kanske godare i vissa fall)

    #305176

    Dubbel port:

    30g Havregrynsgröt
    40g Kruskakli
    30g Dinkelflingor
    +1 äggvita
    +hackad nötmix

    -> koka 3 min högst!

    Toppa allt eftersom med:
    funlight saft/jordgubbar/kanel/jordnötssmör/keso/kesella.

    Orkar jag inte tilllaga en proteinkälla så kokar jag upp gröten och sedan rör ner banan-whey80 och rör om i någon minut, då blir gröten riktigt matig och fluffig.

    Har kört på denna nästan hela tiden i kanske 3 år o jag längtar fortfarande efter morgondagens frukost!

    #305177
    Albin wrote:
    Mixa med lite funlight och vatten, blir kanongott.
    Eller ännu hellre, stavmixa kesellan, funlight och en skvätt vatten och häll över dom torra havregrynen. (Fullkornshavregryn är smuligare och kanske godare i vissa fall)

    Tycker inte om funlight he he.. och som sagt blir ju mättare av att göra gröt och sedan ta kesella och bär på sidan av står mig 4timmar lätt på detta mättnadsmässigt=)

    #305178
    Blobas wrote:
    står mig 4timmar lätt på detta mättnadsmässigt=)

    Om du blir hungrig så snabbt igen som på bara 4 ynka timmar förstår jag att du tycker det är ett problem.

    #305179

    Min godaste grötrecept:
    200 Havregryn
    5dl Vatten
    3dl Funlight Appear
    2tsk Kanel
    1-2st Äpplen

    Blir sjukt gott

    #305180

    Fiberhavregrynsgröt + funlight, ev kesella/whey 80.

    #305181
    Kalmaren wrote:
    Min godaste grötrecept:
    200 Havregryn
    5dl Vatten
    3dl Funlight Appear
    2tsk Kanel
    1-2st Äpplen

    Blir sjukt gott

    3dl funlight??? kanske e gott, kanske blir en stooor portion vad vet jag…

    #305182
    Kalmaren wrote:
    Min godaste grötrecept:
    200 Havregryn
    5dl Vatten
    3dl Funlight Appear
    2tsk Kanel
    1-2st Äpplen

    Blir sjukt gott

    kokar du gröten med funlighten i kastrullen? Låter gött som fan …

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.