Mixer

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #51301
    #123835

    Vilken mixer använder ni när ni gör era ”havredrinkar”?

    Jag behöver köpa en ny och behöver bra förslag som är lättdiskade i diskmaskinen, please hjälp mig för det finns för många exemplar där ute.

    #123836

    Tjosan
    Köpte mig en Stavmixer med lite tillhörande mixerskålar, kalasbra tycker ja… antingen kör du ”drinken” i en av mixskålarna eller bara i en hög bunke och kör stavmixer rätt i..
    Annars är väl en ”blender” vettig men ganska begränsad då du nästan bara kan mixa flytande saker i den….

    lycka till!
    /P

    #123837

    Stavmixer och en shaker, så lätt är det och inte direkt dyrt heller.

    #123838

    Stavmixer funkar utmärkt och är oftast lätt att diska av. Rätt billiga med.

    #123839
    Albin wrote:
    Stavmixer och en shaker, så lätt är det och inte direkt dyrt heller.

    Ja, jag förstår det men jag är ute efter en bra som är lätt att göra rent. Det värsta som finns är att behöva diska den för hand när jag har en diskmaskin. Jag har haft en tidigare och den var inge bra i maskinen eftersom man inte kunde ta bort/dela själva skålen och mixerbladen.

    Det ska vara en mixer som kan kan köra drinken och sedan lätt skruva isär och ställa ner i maskin. Detta utan att den samlar vatten i någon fick när den varit i maskin, om ni förstår hur jag menar. ;)

    #123840
    Dementis wrote:
    Stavmixer funkar utmärkt och är oftast lätt att diska av. Rätt billiga med.

    Menar du en sån där som har små knivar eller ballongvisp?

    #123841
    simsalabim wrote:
    Ja, jag förstår det men jag är ute efter en bra som är lätt att göra rent. Det värsta som finns är att behöva diska den för hand när jag har en diskmaskin. Jag har haft en tidigare och den var inge bra i maskinen eftersom man inte kunde ta bort/dela själva skålen och mixerbladen.

    Det ska vara en mixer som kan kan köra drinken och sedan lätt skruva isär och ställa ner i maskin. Detta utan att den samlar vatten i någon fick när den varit i maskin, om ni förstår hur jag menar. ;)

    Enklare än en stavmixer som den här går ju inte att hitta, främre delen vrider du lätt av och lägger i diskmaskinen om du inte bara spolar den i varmt vatten vilket brukar räcka.

    [http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485681]

    #123842
    Albin wrote:
    Enklare än en stavmixer som den här går ju inte att hitta, främre delen vrider du lätt av och lägger i diskmaskinen om du inte bara spolar den i varmt vatten vilket brukar räcka.

    [http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485681]

    Verkar smidig, jag har haft en liknande fast Bosch. Jag brukade använda vispen (ballongvisp) tills den gick sönder. Den gick inte att bara ställa in i diskmaskinen för den blev alltid full med vatten i änden. Det här modellen kanske är bättre.

    Blandar du prottedrinken (pulver och mjölk) med den där?

    #123843
    simsalabim wrote:
    Blandar du prottedrinken (pulver och mjölk) med den där?

    totalt onödigt, kör med en vanlig shakerflaska istället

    #123844
    mysglenn wrote:
    totalt onödigt, kör med en vanlig shakerflaska istället

    Ja, shakern är ok till prottepulver men inte med hemmameckad drink med havre, kvarg och lite annat gott. Då behöver jag kunna mosa det på riktigt så att det blir flytande, utan klumpar.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.