MonsterShake! ”Bulk”

Home Forums Matlagning och Recept MonsterShake! ”Bulk”

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #296176

    Tjena!

    Tänkte dela med mig av ett recept som jag kommit på själv!

    Är en sjukt bra bulkdrink, har funkat grymt för mig. Vuxit som en tjur utan att blivit fläskig. Dvs, är relativt hård.

    DzeL’s Byggarshake:

    2dl Havregryn
    2dl Whey 80 protein, kör för tillfället vanilj i shaken
    1-2tsk kakao
    1 hel banan

    3msk raps olja
    5dl standard mjölk 3%

    Innehåller ca 1092 kalorier, och smakar underbart!

    #57384
    #296177

    När trycker du i dig den?

    #296178
    JoakimW wrote:
    När trycker du i dig den?

    Kör minst 2 gånger per dag, morgon. Sedan efter jag ätit middag dvs efter träning.

    #296179

    Att du vuxit utan att bli ”fläskig” betyder inte att du inte lägger på dig fett, för ökar du i vikt så gör du det och stämmer kcal-angivelsen så handlar det om många andras dagsintag i dina två shakes.
    Lägger man sig på ett sånt överskott (mat plus två såna), ja dåå blir man fet!!

    #296180
    Albin wrote:
    Att du vuxit utan att bli ”fläskig” betyder inte att du inte lägger på dig fett, för ökar du i vikt så gör du det och stämmer kcal-angivelsen så handlar det om många andras dagsintag i dina två shakes.
    Lägger man sig på ett sånt överskott (mat plus två såna), ja dåå blir man fet!!

    Har inte heller sagt att jag inte lägger på mig fett, skrev bara att jag inte blivit ”fläskig” :) Är heller inte rippad, men helt klart nöjd för att ligga på bulk. Och det funkar grymt bra!

    #296181
    DzeL wrote:
    Har inte heller sagt att jag inte lägger på mig fett, skrev bara att jag inte blivit ”fläskig” :) Är heller inte rippad, men helt klart nöjd för att ligga på bulk. Och det funkar grymt bra!

    Då får man väl ställa det mot något, för vanlig mat fungerar väl lika bra eller bättre. Såvida man får i sig den…

    #296182

    Lite klent med protein i förhållande till kcal… men shakes är ju väldigt smidiga annars.

    #296183
    Albin wrote:
    Då får man väl ställa det mot något, för vanlig mat fungerar väl lika bra eller bättre. Såvida man får i sig den…

    Joo helt klart, men har man ingen riktig inkomst och man har svårt att äta är det ett väldigt bra alternativ!

    Kör detta som ett komplement till min mat och funkar grymt bra för mig!

    #296184
    Gettodachoppa wrote:
    Lite klent med protein i förhållande till kcal… men shakes är ju väldigt smidiga annars.

    56g rent protein

    #296185
    DzeL wrote:
    56g rent protein

    Ja det blir 112g protein på 2200kcal cirka, lite klent om du inte har högre förbrukning och fyller upp med proteinkällor till stor del efter shakesen.

    #296186
    DzeL wrote:
    56g rent protein

    1dl whey 80 och 1dl mass fx ger mer prot och under 500kcal.

    passar mig som föredrar att äta stora delen av kolh istället för att dricka dom

    #296187
    Albin wrote:
    Ja det blir 112g protein på 2200kcal cirka, lite klent om du inte har högre förbrukning och fyller upp med proteinkällor till stor del efter shakesen.

    …Ja förutom att man faktiskt inte behöver så mycket mer protein vid ”bulk”.

    #296188
    Madball wrote:
    …Ja förutom att man faktiskt inte behöver så mycket mer protein vid ”bulk”.

    Beror väl på vad du väger. Finns det några studier på var gränser för vad som blir ”onödigt” när det gäller proteinmängd vid uppbyggnad? Att högre mängd är muskelsparande vet man ju men hur är det vid överskott.

    #296189
    Gober wrote:
    Beror väl på vad du väger. Finns det några studier på var gränser för vad som blir ”onödigt” när det gäller proteinmängd vid uppbyggnad? Att högre mängd är muskelsparande vet man ju men hur är det vid överskott.

    Ja, från forskningens sida nämns ofta siffror som 1.2-2.0 för styrketränande individer på kcal-överskott. Mer behövs inte enligt majoriteten studier för maximal muskeltillväxt. Dessutom tror jag att det är viktigare att maximera MPS än att äta så mycket protein som möjligt. Tre-fyra måltider om dagen, c:a 4 timmar från varandra (inte så noga men inte mindre iaf) kommer att stimulera MPS om man tränat tidigare och då har dessutom aminosyrorna gått ner till baseline igen, vilket verkar gynnsamt för stimulering av MPS.

    Personligen tror jag protein är oerhört överskattat i de mängderna som många intar, men samtidigt gör jag det själv och det ger mättnad osv.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.