Tips på proteinrikt mellanmål/dessert!

Home Forums Matlagning och Recept Tips på proteinrikt mellanmål/dessert!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #57653
    #316654

    Hallå gott folk.
    Mitt stora problem är att jag har svårt att få i mig protein (eller mat över huvud taget) sent på kvällen innan det är dags att sova. Kasein-shakern klöks jag av och vassleisolatet lägger sig så tjockt i magen att jag mår illa…

    Ikväll testade jag att gå den naturliga vägen istället. Provade att mixa frysta frukter och bär med lättkvarg (kesella), vilket blev supergott och slank ner hur lätt som helst! Hela 25g protein av 250mg lättkvarg. Rekommenderas verkligen.

    [img=http://meramuskler.blogg.se/images/2011/img_0607_176266775.jpg][img=http://meramuskler.blogg.se/images/2011/img_0610_176266801.jpg]Nån annan som har tips på goda proteinrika mellanmål eller desserter?
    #316655

    here we go again.. finns redan massor med trådar om detta, tyvärr :/

    #316656

    Tyvärr och tyvärr.. Det är väl trevligt att folk vill dela med sig?

    #316657
    mysglenn wrote:
    here we go again.. finns redan massor med trådar om detta, tyvärr :/

    och det finns redan tillräckligt med många som går runt och droppar onödiga inlägg för att samla på sin ”antal inlägg kvot”

    OT: Har du testat att göra pudding av kasein? Te.x med blåbärssmak sen toppa med lite färska blåbär och nötter. Sjukt gott :up:

    #316658
    Wiki wrote:
    Tyvärr och tyvärr.. Det är väl trevligt att folk vill dela med sig?

    ja jo men mixa kesella med bär är väl ingen direkt ”nyhet”

    Forumet skulle vara bättre uppstyrt med fler ”sticky”-trådar :/

    #316659
    StronglGnome wrote:
    och det finns redan tillräckligt med många som går runt och droppar onödiga inlägg för att samla på sin ”antal inlägg kvot”

    OT: Har du testat att göra pudding av kasein? Te.x med blåbärssmak sen toppa med lite färska blåbär och nötter. Sjukt gott :up:

    som om det är ändamålet med min kritik?

    #316660
    StronglGnome wrote:
    OT: Har du testat att göra pudding av kasein? Te.x med blåbärssmak sen toppa med lite färska blåbär och nötter. Sjukt gott :up:

    Får prova det. Har endel kaseinpulver kvar och jag får verkligen tvinga i mig det. Blandar du med mjölk då och ställer i kylen?

    #316661

    Jag brukar ta 1 dl vätska per 1 dl pulver, kör oftast med mjölk sen in i kylen men går bra också med vatten.

    #316662
    mysglenn wrote:
    som om det är ändamålet med min kritik?

    Malawiglenn snälla, inga mer diskussioner. hur trött är du, suck!

    #316663
    Wiki wrote:
    Får prova det. Har endel kaseinpulver kvar och jag får verkligen tvinga i mig det. Blandar du med mjölk då och ställer i kylen?

    Köp ett gott protein så slipper du det där. Body Science Casein Choklate almond är sjukt gott att göra pudding på. Är ju inte alla kaseinbaserade pulver som funkar till detta.

    #316664
    Wiki wrote:
    Hallå gott folk.
    Mitt stora problem är att jag har svårt att få i mig protein (eller mat över huvud taget) sent på kvällen innan det är dags att sova. Kasein-shakern klöks jag av och vassleisolatet lägger sig så tjockt i magen att jag mår illa…

    Ikväll testade jag att gå den naturliga vägen istället. Provade att mixa frysta frukter och bär med lättkvarg (kesella), vilket blev supergott och slank ner hur lätt som helst! Hela 25g protein av 250mg lättkvarg. Rekommenderas verkligen.

    Nån annan som har tips på goda proteinrika mellanmål eller desserter?[/CENTER]

    Det blir t o m lite mer protein än så, drygt 30 g faktiskt.

    #316665

    Proteinfluff låter som right up your alley! Kolla ngn av trådarna på ämnet!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.