Valio Cottage Cheese utgår…

Home Forums Matlagning och Recept Valio Cottage Cheese utgår…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #327393

    Jaha… Där sket sig halva min receptbok. :(

    #58474
    #327394

    Det låter tragiskt om det är sant. Alltså att halva din receptbok är beroende av ett livsmedel.

    #327395

    vf just valio? alltså finns väl andra keso märken?:S

    #327396

    ja vanliga ”keson” finns ju laktosfri den med?

    #327397

    Nej det är klart att halva min receptbok inte består av den… Men jag har den till mycket eftersom den är betydligt bättre konistenst än andra märken.

    Så nej, det är inte ’bara’ att byta, men man blir ju tvungen.

    Men ni behöver inte oroa er, jag överlever ;-)

    #327398

    Det är brist på mjölkråvara nu. Det syns framför allt på smöret.

    #327399
    Eddie Vedder wrote:
    Det är brist på mjölkråvara nu. Det syns framför allt på smöret.

    Det märkte jag när jag skulle köpa smör tidigare i veckan. Många sorter var slut i hyllan på Ica Maxi + att det stod en liten snygg lapp om att det var brist på smör i hela landet vilket gjorde att de tagit in andra märken på smöret!

    #327400

    Läste i någon tidning att det beror på LCHF hysterin. Kan den verkligen göra så pass mycket att smör ta slut Sverige runt?

    #327401
    Dementis wrote:
    Läste i någon tidning att det beror på LCHF hysterin. Kan den verkligen göra så pass mycket att smör ta slut Sverige runt?

    Det påverkar nog. Men den stora trenden är ju att allmänheten för närvarande föredrar fullfeta produkter och produkter med få tillsatser. Så mattrenderna har skiftat även för den stora massan, inte bara LCHF:are. Jag tycker det är en positiv utveckling.

    #327402
    Dementis wrote:
    Läste i någon tidning att det beror på LCHF hysterin. Kan den verkligen göra så pass mycket att smör ta slut Sverige runt?

    kan knappast vara SÅÅÅ många som är lchf – fans ..

    #327403

    Det är inte bara smöret som ligger pyrt till när mjölken sinar. Även OST-tillverkningen dras ned. Produktionen av ost fokuseras på de populära sorterna och som går som smör i de svenska hemmen.
    Min favorit ”Västan 5%” får jag åka land och rike runt för att hitta. Ser ni någon i butiken så är den min. ;-)

    #327404
    C@is wrote:
    Det är inte bara smöret som ligger pyrt till när mjölken sinar. Även OST-tillverkningen dras ned. Produktionen av ost fokuseras på de populära sorterna och som går som smör i de svenska hemmen.
    Min favorit ”Västan 5%” får jag åka land och rike runt för att hitta. Ser ni någon i butiken så är den min. ;-)

    Är Västan 5% ärligt din favoritost? :)

    #327405
    faran wrote:
    Är Västan 5% ärligt din favoritost? :)

    Den har den där karaktäristiska smaken av plast som retar smaklökarna som ingen annan ost. :D

    Västan 5% började sina i osthyllan för länge sedan. I det fallet tror jag mer på att den säljs mindre och mindre eftersom det knappt är någon som vill ha den. Produkter som inte säljer slutar ju med tiden att produceras.

    #327406
    C@is wrote:
    Det är inte bara smöret som ligger pyrt till när mjölken sinar. Även OST-tillverkningen dras ned. Produktionen av ost fokuseras på de populära sorterna och som går som smör i de svenska hemmen.
    Min favorit ”Västan 5%” får jag åka land och rike runt för att hitta. Ser ni någon i butiken så är den min. ;-)

    Är det verkligen en förlust om den plastbiten försvinner ur hyllorna? ;-)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.