Vilket märke säljer bäst havregryn?

Home Forums Matlagning och Recept Vilket märke säljer bäst havregryn?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #323522

    Finns rätt så mycket att välja på i affärerna så jag undrar vilken som är den bästa. alla verkar iaf ha 13g protein per 100g. Jag har precis varit och köpt havregryn nu och jag köpte märket axa.

    #57743
    #323523

    havregryn är väl inget man direkt GÖR [http://sv.wikipedia.org/wiki/Havregryn]

    sen vad har protein med saken att göra?

    ungefär som vetemjöl, ”vilket vetemjöl är bäst, alla verkar ha 10% protein”.. helt meningslös fråga

    Jag undrar, bäst på vilket sätt?

    #323524
    mysglenn wrote:
    havregryn är väl inget man direkt GÖR [http://sv.wikipedia.org/wiki/Havregryn]

    sen vad har protein med saken att göra?

    ungefär som vetemjöl, ”vilket vetemjöl är bäst, alla verkar ha 10% protein”.. helt meningslös fråga

    Jag undrar, bäst på vilket sätt?

    Bäst för kroppen. Jag tänkte att det kanske fanns vissa skillnader eftersom att de skiljer i pris.

    #323525
    Nickster wrote:
    Bäst för kroppen. Jag tänkte att det kanske fanns vissa skillnader eftersom att de skiljer i pris.

    det är väl inte så stor skillnad direkt, varför skulle det vara?

    Vissa asbilliga märken har dock en hel del skalbitar kvar vilket suger rejält.

    #323526
    mysglenn wrote:
    det är väl inte så stor skillnad direkt, varför skulle det vara?

    Vissa asbilliga märken har dock en hel del skalbitar kvar vilket suger rejält.

    haha, skal bitarna har jag märkt av. Fastnar alltid mellan tänderna. Detta kanske är en dålig jämförelse men det finns la vissa protein pulver som är bättre än andra protein pulver? Även fast att de innehåller samma mängd protein? Rätta mig om jag har fel för att jag kan knappt något om protein pulver och hur det fungerar.

    #323527
    Nickster wrote:
    haha, skal bitarna har jag märkt av. Fastnar alltid mellan tänderna. Detta kanske är en dålig jämförelse men det finns la vissa protein pulver som är bättre än andra protein pulver? Även fast att de innehåller samma mängd protein? Rätta mig om jag har fel för att jag kan knappt något om protein pulver och hur det fungerar.

    Jag tror du verkligen är helt ute efter någon slags super optinoja här..

    Det är världens sämsta jämförelse.

    #323528
    mysglenn wrote:
    Jag tror du verkligen är helt ute efter någon slags super optinoja här..

    Det är världens sämsta jämförelse.

    Jag vet inte hur sånt fungerar som sagt :P Men kan man säga att de dyrare märkena har mindre skal bitar? Är det bara det?

    #323529

    havregrynen äter man för att det är en bra, billig, god, enkel kolhydratkälla.

    jag använder mig av axa fiberberikade havregryn för de är goda med bara lite kanel på. har iofs inte varierat mig över hela hyllsortimentet men kan rekommendera dom. de har hjälpt mig på min väg att bli både stark och ”snygg” så de fungerar utmärkt.

    #323530
    Nickster wrote:
    Jag vet inte hur sånt fungerar som sagt :P Men kan man säga att de dyrare märkena har mindre skal bitar? Är det bara det?

    nej så kan man inte säga

    men vissa märken har större flarn och andra mindre och mer ”krossade” osv…

    #323531
    Sammy wrote:
    havregrynen äter man för att det är en bra, billig, god, enkel kolhydratkälla.

    jag använder mig av axa fiberberikade havregryn för de är goda med bara lite kanel på. har iofs inte varierat mig över hela hyllsortimentet men kan rekommendera dom. de har hjälpt mig på min väg att bli både stark och ”snygg” så de fungerar utmärkt.

    Läste att fibrerna gör så att man blir mer mätt, men jag antar att det kostar mycket mer också. Betalade 38kr för 3kg nu

    mysglenn wrote:
    nej så kan man inte säga

    men vissa märken har större flarn och andra mindre och mer ”krossade” osv…

    Ah, ja dessa axa har större flarn än det förra märket jag köpte.

    #323532

    personligen tar jag det billigaste, smakar oftast detsamma efter några dl mjölk och hallonsylt på så mig spelar det ingen roll.

    #323533
    StronglGnome wrote:
    efter några dl mjölk och hallonsylt på så mig spelar det ingen roll.

    då blir allt gott =)

    om han jagade något gram protein i havregrynen så lär han nog inte tänka tanken på att ”sockra” den mer.

    #323534

    Gyllenhammar! Inte för att näringsvärdet är något bättre utan jag gillar de fina grynen.

    #323535

    Axa som jag har ätit nu hade inga skal bitar som va bra. Kommer antagligen fortsätta köpa den. Jag tror inte de säljer gyllenhammar där jag handlar (coop) såg inte den iaf.
    Tack för alla svar.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.