Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 608

Norra Spaniens mästerskap? Galicien, Asturien, Kantabrien, Baskien?

Är du nordspanjor?:)

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Andreas Guiance skrev:
Norra Spaniens mästerskap? Galicien, Asturien, Kantabrien, Baskien?

Är du nordspanjor?:)
Det kallades Norra Spaniens`` open`` mästerskap, och det var i Santander (Cantabria) så det kom folk från hela Spanien igentligen(det var prispengar alltså).
Jag är född i Asturias och uppväxt i Cantabria.
Är du född i Spanien Andreas?Var i så fall?

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 608

backday skrev:
Det kallades Norra Spaniens`` open`` mästerskap, och det var i Santander (Cantabria) så det kom folk från hela Spanien igentligen(det var prispengar alltså).
Jag är född i Asturias och uppväxt i Cantabria.
Är du född i Spanien Andreas?Var i så fall?

Då förstår jag:)

Mi padre nació en Lugo – soy medio gallego:emo-thumb

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Andreas Guiance skrev:
Då förstår jag:)

Mi padre nació en Lugo – soy medio gallego:emo-thumb

OK gallego :).

Dicen que hay muchisimos descendientes de emigrantes gallegos en todo el mundo y tu eres buena prueba de ello:emo-thumb

Felices Navidades y prospero Anio Nuevo :) // När vi ändå håller på så önskar jag ALLA God Jul och Gott Nytt År.

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 608

backday skrev:
OK gallego :).

Dicen que hay muchisimos descendientes de emigrantes gallegos en todo el mundo y tu eres buena prueba de ello:emo-thumb

Felices Navidades y prospero Anio Nuevo :) // När vi ändå håller på så önskar jag ALLA God Jul och Gott Nytt År.

Pues, como nunca ha sido un sito muy rico, seguro que tienen razon:)

¡A usted también!

Titel
Registrerad 2010-09-03
Inlägg 36

Imponerande!
Hur reagerar folk du träffar på? Är ju inte alltid man möter på en sådan här grymt fit 60-åring :) Nej fytitusan en sådan inspiration :D

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

vicr skrev:
Imponerande!
Hur reagerar folk du träffar på? Är ju inte alltid man möter på en sådan här grymt fit 60-åring :) Nej fytitusan en sådan inspiration :D
Tack så mycket vicr.Folk brukar reagera positivt i stort sätt , ibland frågar de hur gammal man är och så.
Någon gång ser man blickar med lite ``avundsjuka`` som ser inte så positiva ut, men jag bryr mig inte om dem och kör vidare :)

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Det blev lite marklyft igår , så vi filmade ett lyft på 240kg.Jag har tänkt mig att köra styrka ett tag nu, och se lite på skoj, var mitt max i mark( på ett ungefär) ligger nu för tiden :)

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 246

Fruktansvärt imponerande! :up:

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Tommy Ivarsson skrev:
Fruktansvärt imponerande! :up:
Tack ska du ha Tommy ,det skulle vara jätte kul om jag fortfarande kunde dra i mark 260 med samma kroppsvikt som nu (halvdeffad) :)

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Jag har sett ett annat lyft av dig, du hade ganska annorlunda teknik med böjd bröstrygg. Ser farligt ut, men samtidigt ser man att du har koll på läget, finns ju en hel del tävlande som kör med samma teknik. Hur som helst riktigt grymt.

Hoppas man kan vara igång och lyfta iaf hälften av det där när man är 60 ;-)

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Gober skrev:
Jag har sett ett annat lyft av dig, du hade ganska annorlunda teknik med böjd bröstrygg. Ser farligt ut, men samtidigt ser man att du har koll på läget, finns ju en hel del tävlande som kör med samma teknik. Hur som helst riktigt grymt.

Hoppas man kan vara igång och lyfta iaf hälften av det där när man är 60 ;-)

Tack Gober.
Det där lyftet du menar tror jag att det är ett på 355kg som jag missade och då kan man bli en aning mera böjd eftersom belastningen är större än vad man ``orkar``.
I den här filmen, så är belastningen inte riktigt 100% (hoppas jag i alla fall he he), och man ser lyftet framifrån inte från sidan.

Vad jag menar är att det är nog samma teknik hela tiden men olika vinklar och belastningar.Du har rätt att jag har ``koll`` på läget, eftersom jag aldrig har skadat mig med min teknik(peppar, peppar), men jag kan inte rekommendera den till alla.
Här nere ser du ett klipp ur en annan vinkel, vikten är bara 220kg ,och bröstryggen lite böjd förstås ;)

[youtube=QruI0tpzeYE&NR=1]

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Nej klippet jag tänkte på la du ut på Kolo, det var på ett annat gym och du gjorde ett superexplosivt lyft, du förklarade lite om din teknik och att den inte rekommenderades för alla :)

Hur som helst, riktigt imponerande. Hur ofta tränar du Mark numera?

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Gober skrev:
Nej klippet jag tänkte på la du ut på Kolo, det var på ett annat gym och du gjorde ett superexplosivt lyft, du förklarade lite om din teknik och att den inte rekommenderades för alla :)

Hur som helst, riktigt imponerande. Hur ofta tränar du Mark numera?

OK, nu kommer jag ihåg det där lyftet , och jag var då i lite bättre form än just nu tror jag(hade en infektion för bara ett par veckor sen) och då hade vilat ett par dagar.Det var på UTK i Uppsala under en Koloträff , det var ganska många som tittade, bland de, några tävlingslyftare från UTK , ja , det blev ett riktigt tävlingslyft som på gamla tider för mig:D

Jag tränar mark en gång i veckan nästan alltid , just nu tränar det med få reps i samband med ryggträningen.Men ibland kör jag mark i samband med benträningen, och då blir det nästan marklyft med raka ben(får bra effekt i rygg och hamstrings) där jag inte lägger stången på golvet mellan varje rep, utan vänder några cm från golvet och pumpar på c:a 8 reps.
Kor hårt :)

Marcus Syvertsen
Titel
Registrerad 2006-03-13
Inlägg 10 951

Hård gubbe. Riktigt hård gubbe. :D

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Marcus Syvertsen skrev:
Hård gubbe. Riktigt hård gubbe. :D
He he , nä inte så hård egentligen:)

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Tränade marlyft igår och filmade ett lyft på 250 kg :)

Titel
Registrerad 2005-10-17
Inlägg 1 605

Respekt!

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674
Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Fidde_Mannen skrev:
Respekt!
Tack Fidde , det kändes som om det fanns styrka till något kilo mer :)

Gober skrev:
Snyggt! :up:
Tack ska du ha Gober, nu blir det deffning ett tag :)

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 246

Riktigt starkt, skönt att se att greppet klarar det också. Det är respekt bara där :up:

Dementis
Titel
Registrerad 2007-03-12
Inlägg 871

backday skrev:
Tränade marlyft igår och filmade ett lyft på 250 kg :)

Såg starkt ut! Min kära fader på samma ålder hade inte fått upp skiten 1 cm. :emo-thumb

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Tommy Ivarsson skrev:
Riktigt starkt, skönt att se att greppet klarar det också. Det är respekt bara där :up:
Tackar , jag har långa fingrar, så greppet har aldrig varit något problem :)

Dementis skrev:
Såg starkt ut! Min kära fader på samma ålder hade inte fått upp skiten 1 cm. :emo-thumb
Ha ha , tack så mycket , din far har nog inte tränat så mycket mark som jag , men du vet hur det är; han klarar säkert en massa andra saker som jag inte gör :)

Titel
Registrerad 2008-11-12
Inlägg 17

Förbannat imponerande styrka och form. Och vid den åldern dessutom! Respekt!!

Henrik Lindh
Titel
Registrerad 2005-11-27
Inlägg 2 049

galet bra, du bräcker villken 25-åring som :up:

Titel
Registrerad 2011-01-05
Inlägg 294

Bara att lyfta på hatten!

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Avantasia skrev:
Förbannat imponerande styrka och form. Och vid den åldern dessutom! Respekt!!
Tack så mycket Avantasia , vi fortsätter att köra hårt så länge det går.

Henrik Lindh skrev:
galet bra, du bräcker villken 25-åring som :up:
Ha ha tack Henrik, så länge 25-åringarna inte är alldeles för starka går det bra :)

HeAn skrev:
Bara att lyfta på hatten!
Tack ska du ha HeAn :)

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Hej, jag har tagit en bild idag efter några veckors deffning.Jag kommer att deffa några veckor till, tills jag är nöjd och då kommer jag att ta flera bilder från alla vinklar :)

Bild

Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 137

Har skadat mig lite i knät så det blir ingen mera deffning , faktum är att jag har gått upp i vikt efter skadan så jag tog några bilder; innan jag blir för tjock:D

BildBildBild

Titel
Registrerad 2010-01-05
Inlägg 169

ser riktigt riktigt bra ut!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 3 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden