Född 99, tips på övningar.

Home Forums Medlemsbilder Född 99, tips på övningar.

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #101944
    #1076662

    Hej!
    Jag är en 13, snart, 14årig datornörd.
    Gissningsvis sitter jag vid datorn en vardag ungefär 5-7 timmar ungefär.

    Jag har blivet mycket bättre på att somna, för något år sedan satt jag ofta uppe till tre på natten vid en bärbar dator och chattade etc. Håller förövrigt inte på med spel utan mer programmering, säkerhetslösningar och så vidare.
    Nu för tiden lägger jag mig ungefär halv elva och somnar oftast ungefär vid tolv.

    Min enda ”riktiga” träning är karate en timme i veckan och det gör jag inte heller så seriöst, tränar mest för träningens skull och för det är kul.
    Utöver detta är jag ute en del själv, cyklar, springer, ”parkour-liknade” övning på diverse ställen etc.

    Jag väger strax över 53kg och är ungefär 164cm lång, vilken innebär att jag väger mer än genomsnittet och är kortare än det men fortförande ligger på normalvikt.
    Jag anser mig förövrigt vara rätt tränad.

    Jag har aldrig satt min fot i ett gym i Sverige(typ några gånger på semester, that’s it) så jag har inte en aning om vad jag tar i bänkpress osv.
    Inget jag vill inom den närmaste framtiden heller, trivs att kunna gå ut när som helst och in när man tröttnar.

    Det jag få ut utav detta är egentligen två saker, tips på saker att utöva hemma/ute själv?
    Vilka övningar rekommenderas för mångsidig träning etc?
    Väl att tillägga att träna för utseendet skull aldrig varit mitt mål, jag gör det för det är kul och känns ”bra”.

    Det andra är, vilket jag försökt visa på en bilden, att mitt revben syns lite i viss vinkel.
    Det ser rätt fult ut, gör mig mer spinkig än ”muskulös”, tips på övning för att dölja det med muskler etc?

    Edit, ni Flashbacks medlemmar kan nog ha sett mig någon gång också, har ett par tusen posts där på olika konton.
    För att ingen ska missuppfatta, jag tar normalt sett aldrig såna här ego-bilder, denna blev min andra i mitt liv…
    Smått stressad nu, ber om ursäkt för eventuella typos etc.

    Mitt första inlägg här så hoppas jag lyckats placera tråden rätt :)

    #1076665

    Armhävningar, smala armhävningar, knäböj, plankan, 90grader, tåhäningar, upphopp, hoppa upp på olika höjder, chins/pull ups, dips mot bänk, crunches, sidcrunches aa det var de jag kom på just nu :)

    #1076666
    Vincent94 wrote:
    Armhävningar, smala armhävningar, knäböj, plankan, 90grader, tåhäningar, upphopp, hoppa upp på olika höjder, chins/pull ups, dips mot bänk, crunches, sidcrunches aa det var de jag kom på just nu :)

    Tack, en hel del har jag ju redan gjort men några var faktiskt nya :)
    Tåhävningar hade jag faktiskt inte hört talas om förrut.

    #1076669

    Gör det på en höjd för att komma tillräckligt långt ner är ett tips, tex. tröskel eller trappa.

    #1080323

    Om du är ute efter resultat skulle jag titta in på beach insanity eller liknande. träningsprogram med video som pressar dig till max. Allt med kroppsvikt vilket är fördelaktigt om du inte har vikter.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.