Viktnedgångs resultat 4 mån

Home Forums Medlemsbilder Viktnedgångs resultat 4 mån

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #102218
    #1077408

    Resultat:
    -13kg

    Hur:
    Fokuserade mest på att bränna fett samtidigt som jag försökte bygga muskler.
    Dom första 2-3 månaderna var jag riktigt strikt med ca 5-600kcal dagsunderskott och mycket proteinrik mat, undvek även kolhydrater. Träningen gick ut på:

    • 3 dagar i veckan köra olika typer av styrka och 30min kondition
    • Resterande dagar 1h kondition

    Idag:
    Nu den senaste månaden har jag lagt mindre krut på kondition och mer krut på styrka. Har även börjat lägga till en hel del kolhydrater (långsamma) för att göda musklerna med energi. Chockar även kroppen med något ’onyttigt’ 1 gång i veckan. Det proteinrika finns fortfarande kvar.

    Verdict/Fråga:
    Är nöjd med resultatet men jag är usel på bröstövningar och vill bygga upp mina bröstmuskler. Har läst lite om att trycka på med färre reps men högre vikt. Att höja ca 2.5kg i veckan på bänkpress t.ex. Har ni tips och tricks så säg gärna till!

    #1077419

    Har samma problem själv. Det som jag märkt fungerat för mig är att lägga mer krut på excentrisk träning. Bänkpress är ingen hit enligt mig för att bygga bröst då det nästan bara är i den lägre delen av övningen muskeln blir riktigt tränad och där är det dessutom många som fuskar och studsar vikten m.m vilket försämrar resultaten ytterligare.

    Flyes i CC är min favorit. Går ju bara utöva på gymmet då du behöver cable-crossen men det är inte alls särskilt avancerat. Kör du inte det idag ska du absolut testa på det. Kör långsamt och kontrollerat, särskilt på tillbakavägen. I det bakre läget kan man känna hur härligt det tar på bröstmuskeln.

    #1077420
    Gran wrote:
    Har samma problem själv. Det som jag märkt fungerat för mig är att lägga mer krut på excentrisk träning. Bänkpress är ingen hit enligt mig för att bygga bröst då det nästan bara är i den lägre delen av övningen muskeln blir riktigt tränad och där är det dessutom många som fuskar och studsar vikten m.m vilket försämrar resultaten ytterligare.

    Flyes i CC är min favorit. Går ju bara utöva på gymmet då du behöver cable-crossen men det är inte alls särskilt avancerat. Kör du inte det idag ska du absolut testa på det. Kör långsamt och kontrollerat, särskilt på tillbakavägen. I det bakre läget kan man känna hur härligt det tar på bröstmuskeln.

    Grymt bra övning som är min favorit går även att dropsetta vilket är grymt i slutet av passet. Brukar supersetta denna i slutet av varje pass (ej dropset) med strikta armhävningar (dvs. armbågarna inåt osv. ) tar riktigt bra.

    Andra bra bröstövningar är Hantelpress, sne hantelpress, sne bänk, snea armhävningar, flyes på bänk, bänkpress i maskin, breda dips. Variera schemat och ha alltid en övning på övre, undre och utsida bröst (flyes tar på utsida, lutade övningar på övre och raka mitten/undre). Försök att inte bara ha pressövningar i schemat utan kör lite i Cablecrossen också! Mina tips och de har funkat på mig, tycker själv jag har en rätt bra delning på bröstet för min fysik.

    #1078232

    UPDATE!!

    Här kommer en liten uppdatering. Ligger på samma vikt men börjat fokusera mycket mer på bröst/rygg/axlar. Känns riktigt bra och har börjat få, sakta men säkert, lite resultat på brösten. Delar med mitt schema här också. Tycker det är ett roligt schema som inte är allt för jobbigt men känns riktigt bra: [https://www.dropbox.com/s/qgos4d9ytrr22ox/gym.pdf https://www.dropbox.com/s/qgos4d9ytrr22ox/gym.pdf%5D

    Kika gärna på det och tack ni som tidigare tipsat om övningar. Kom gärna med fler tips och övningar som jag kanske borde lägga in i schemat!

    Älskar flyes med CC btw!

    #1078234

    Lägg in ben istället för all cardio så får du finfina resultat. Ben är stora muskler så kräver mycket energi att träna dem. = WINWIN.

    #1078264
    Gran wrote:
    Lägg in ben istället för all cardio så får du finfina resultat. Ben är stora muskler så kräver mycket energi att träna dem. = WINWIN.

    Jag körde en del ben innan detta schemat och känner att benen räcker gott. Har dock sämre kondis än önskat och det känns bra att hålla cardio så blir det lättare att deffa när det väl är dags. Har även ett deff schema klappat och klart: https://www.dropbox.com/s/qpxrvg33rnkwn44/gym%20phase2.pdf

    #1078874

    Uppdatering! Här kommer en ny bild uppdatering.

    #1079949

    Här kommer en ny uppdatering av träningen. Kör fortfarande ca 4-5 ggr i veckan med det schemat jag länkat här tidigare. Är dock inte lika noggrann med kosten som jag var tidigare. Ska börja gå över på ”deff” schemat efter jul för att framhäva dom få muskler jag fått under hösten. Sen till nästa höst så börjar byggandet igen på något nytt trevligt schema.

    #1080269

    Bra jobbat!
    Fråga, hur lång är du och vad vägde du när du började.
    Vikt nu och har du koll på din fettprocent?

    // H

    #1080295
    Tkbhenke wrote:
    Bra jobbat!
    Fråga, hur lång är du och vad vägde du när du började.
    Vikt nu och har du koll på din fettprocent?

    // H

    Längd: 190cm
    Vikt före: ≈102kg
    Vikt efter: 88kg

    Har inte kollat upp fettprocent ännu. Tänkte köpa mig en kaliper och börja notera. Uppdatering kommer då!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.