Wolfen skrev:
Jag med.. Fast jag fuskar med Stephen King. Skitsvårt o hitta hans äldre böcker på svenska, ännu svårare att hitta engelska.
Har du föresten några äldre king o sälja??
Läser inte så mycket manga, men jag kollar på hentai
BTW, finns det manga böcker?? Trodde manga var serier bara?? har jag fel?
Viva La Blue Girl!
Har tyvärr inga Stephen King böcker, jag har lånat alla på biblan eller av äldre släktingar.
Manga är pocketböcker, det finns väldigt många olika mangaböcker de sträcker sig allt från småtjejsböcker som Tokyo Mew Mew( som är sockersliskiga totalt menlösa böcker) till samurajböcker för pojkar/män som tex Rurouni Kenshin och Samuraj Deeper, sedan har vi robotmanga som jag inte har fattat tycke för riktigt. Vampyrmanga finns också och den vanligaste där är Hellsing. Sedan finns det också sk Haremsböcker där en (oftast) nördig kille/tjej hamnar i ett hus med flera vackra tjejer/killar. Den för tillfället mest populära författaren är Ken Akamatsu som gjort tex Love Hina.
Sedan har vi ju också den populära Ranma1/2 som är en kampsportsmanga med en rolig twist av crossdressing och självklart Dragon Ball som är den populäraste kampsportsmangan.
Dessa är bara ett axplock av vad som finns och vilka genrer det finns, detta är de mangor som en nybörjare brukar komma i kontakt med först.
Hoppas någon förstod vad jag skrev