Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Böcker

Sida 1, 2, 3, 4 - Nästa
snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

Tänkte satsa på en tråd där man kan tipsa om bra böcker man läst.
Jag älskar att läsa självbiografier :emo-thumb
Traci Lords Nattens barn va mkt bra betyg: ****
EGO Girl va ingen höjdare betyg *
Dom andra står på tur

13848.attach 13847.attach 13846.attach 13845.attach 13844.attach

Titel
Registrerad 2006-04-14
Inlägg 402

Då måste jag rekomendera:Klockan 10,31 på morgonen i Khao Lak- pigge werkelin/Lena k swanberg.

Fick en att gå igång på hela känslo registret, jag är tacksam att jag läst den.
Ska säga att jag inte gillade den där Pigge innan jag läste boken, nu respekterar jag honom. & i framtiden ska jag försöka att inte vara så snabb att dömma människor. hmm.

Titel
Registrerad 2006-04-29
Inlägg 192

Den senaste boken jag läst heter Where rainbows ends jag kommer inte ihåg vad författaren heter. Hon är ialla fall dotter till Irlands president. Hon har även skrivit en bok som heter P.S jag älskar dig som också ska vara väldigt bra. Dessvärre så finns inte Where rainbows ends på svenska än och jag är rädd att den inte blir så bra översatt. Boken är skriven på ett annorlunda sätt. Man får följa en tjej/kvinna under hennes berättat genom brev, små notes, mail mm. Det är verkligen en "sträckläsar" bok. Den är underbar ;)

Sen så är jag lite insnöad på fantasy böcker just nu. Jag läser Sagan om drakens återkomst just nu (bok 7tror jag).

För övrigt så vill jag tillägga att jag är en liten periodare när det gäller böcker. På sommarnen så blir det en hel del läsande :nerd:

snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

Den här håller jag på att läsa nu killar :p
citat ur boken:

"En mkt stor grupp män med en penis av fullkomligt normal storlek är övertygade om att deras är mindre än andra mäns", skälet till detta är enkelt, men detta tycks inte männen själva inte ha listat ut.:p

Vad en kvinna bör komma ihåg om en man nämner storleken på sin penis är att han verkligen vill bli lugnad.:|

13849.attach

snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

predator skrev:
Då måste jag rekomendera:Klockan 10,31 på morgonen i Khao Lak- pigge werkelin/Lena k swanberg.

Fick en att gå igång på hela känslo registret, jag är tacksam att jag läst den.
Ska säga att jag inte gillade den där Pigge innan jag läste boken, nu respekterar jag honom. & i framtiden ska jag försöka att inte vara så snabb att dömma människor. hmm.

Den ska jag absolut läsa :emo-thumb

Annika Warg
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 868

Författare: Magdalena Graaf

En jobbig, ledsam och kul självutlämnande biografi. Magdalena berättar bla att hon arbetat hos Delta Gym, gick omkring i sådana där vida gymbyxor uppdragna till armhålorna, kokade nudlar, gjorde proteindrinkar, putsade speglar och dammade träningsredskap.

Ur boken
"Det var riktigt mysigt där nere i källargymmet och många av dem som tränade regelbundet där var härliga personligheter. Tror definitivt det var där som jag första gången fick upp ögonen för och en sådan förkärlek för stora, uppumpade, hjärndöda steroid-gorillor". :D :( :D

Jag läste boken i ett sträck :up:

snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

Annika Warg skrev:
Författare: Magdalena Graaf

En jobbig, ledsam och kul självutlämnade biografi. Magdalena berättar bla att hon arbetat hos Delta Gym, gick omkring i sådana där vida gymbyxor uppdragna till armhålorna, kokade nudlar, gjorde proteindrinkar, putsade speglar och dammade träningsredskap.

Ur boken
"Det var riktigt mysigt där nere i källargymmet och många av dem som tränade regelbundet där var härliga personligheter. Tror definitivt det var där som jag första gången fick upp ögonen för och en sådan förkärlek för stora, uppumpade, hjärndöda steroid-gorillor". :D :( :D

Jag läste boken i ett sträck :up:

Den ska jag köpa faktiskt har velat läsa den sen jag fick nys om att hon skulle skriva en bok.

Titel
Registrerad 2006-04-14
Inlägg 402

Joyce Brothers: hon har varit med om en del den gamla damen. Kanske borde läsa den så jag lär mig något som män borde veta att kvinnor tror att män tror att kvinnor vet om män... Eller så kanske jag lär mig skriva så man fattar vad jag skriver...

Jay
Jay
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 5 287

Allt med James Ellroy. Senaste jag läste var Killer on the Road.

Allt med Stephen King, särskilt The Talisman och Black House. Har även börjat så smått med Dark Tower-serien.

Kejsaren-serien av Conn Iggulden är bra om man gillar romartiden.

Titel
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 30

Skärseld, självbiografi av före detta porrstjärnan Linda Lovelace, utkom i USA med titeln "Ordeal" 1980, i svensk översättning 1985. Lovelace beskriver hur hon gick från att vara en "godtrogen, naiv och oskuldsfull" ung kvinna, utnyttjas av sin man, bli porrstjärna och närmast en symbol för fellatio, för att sedan frigöra sig och ta avstånd från porrindustrin.

Titel
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 30

Skärseld, självbiografi av före detta porrstjärnan Linda Lovelace, utkom i USA med titeln "Ordeal" 1980, i svensk översättning 1985. Lovelace beskriver hur hon gick från att vara en "godtrogen, naiv och oskuldsfull" ung kvinna, utnyttjas av sin man, bli porrstjärna och närmast en symbol för fellatio, för att sedan frigöra sig och ta avstånd från porrindustrin.

Titel
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 30

Titel
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 30

Titel
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 30

Titel
Registrerad 2005-11-20
Inlägg 1 608

Lunar Park, Bret Easton Ellis.

Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

Allt för min syster av Jodi Picoult, den handlar om en tjej som blivit född enbart för att vara donator till sin syster, svinbra bok!, dock inte en självbiografi

Själv bara älskar jag deckare, så Patricia Cornwell är en favorit, hon har en serie böcker om en rättsläkare, Kay Scarpetta, och alla de böckerna älskar jag.

Liza Marklunds böcker är ju också lättlästa och bra, jag har inte läst den nyaste ännu dock.

Jonas Gardells böcker är väldigt gripande och också delvis självbiografiska. Senast läste jag "Jenny" vilken var hemsk.

[size=1]Återkommer senare när jag kommer på fler böcker, för jag har läst många som är så bra:)[/b]

snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

Milia: Ja återkom med mer förslag på vad du läst.Jag ska köpa Jonas Gardells bok som du läst Jenny.

Jag håller även på att läsa SORGFÅGEL, där Annika Östberg berättar om sitt liv i usa när hon blev anklagad för mord med sin pojkvän.
Den är jäkligt bra faktiskt, inte läst klart den men man kan inte föreställa sig vilket helvete hon levt i.HEMSKT hittills iaf.

13854.attach

Titel
Registrerad 2006-01-07
Inlägg 373

Monster: The Autobiography of an L.A. Gang Member av Sanyika Shakur (kan stå Kody Scott i svensk version)

Den bästa bok jag läst. Självbiografi av en medlem i Crips, generationen efter Tookie och grabbarna. Man får följa hans väg in i gänget, livet på gatan och i fängelset.

Fem av fem möjliga.

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Lady21 skrev:
Sen så är jag lite insnöad på fantasy böcker just nu. Jag läser Sagan om drakens återkomst just nu (bok 7tror jag).

För övrigt så vill jag tillägga att jag är en liten periodare när det gäller böcker. På sommarnen så blir det en hel del läsande :nerd:

Varför sagan om drakens återkomst? Den har ju inte slutat än? Jag har säkert läst om den fem gånger både på engelska och svenska när en ny bok kom ut, nu har jag gett upp. Jag väntar tills författaren dör istället så serien tar slut.

On topic: Senaste intressanta bok jag läst var "The Postman" av Terry Pratchett

Titel
Registrerad 2006-04-29
Inlägg 192

Mantus skrev:
Varför sagan om drakens återkomst? Den har ju inte slutat än? Jag har säkert läst om den fem gånger både på engelska och svenska när en ny bok kom ut, nu har jag gett upp. Jag väntar tills författaren dör istället så serien tar slut.

On topic: Senaste intressanta bok jag läst var "The Postman" av Terry Pratchett

Det var en bra fråga, men å andra sidan varför vänta?! Böckerna är ju underbara ;) Jag skulle gärna läsa böckerna på engelska också, de ska visst vara bättre. Vad tycker du som har läst både och?
Jag har läst sanningens svärd också och de är väl inte heller avslutade. I de böckerna så händer det ju saker precis hela tiden men i drakens återkomst så bygger författaren upp berättelsen mycket bättre.

Sagan om paksenarrion kan jag rekomendera till de som är lite nyfikna på att läsa fantasy. Det är ju bara tre böcker i den serien och det var efter att ha läst de böckerna jag fastnade för fantasy. Fantasy böcker är väl inte direkt kända för att vara så "bildande" men ack så fängslande :)

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Lady21 skrev:
Det var en bra fråga, men å andra sidan varför vänta?! Böckerna är ju underbara ;) Jag skulle gärna läsa böckerna på engelska också, de ska visst vara bättre. Vad tycker du som har läst både och?
Jag har läst sanningens svärd också och de är väl inte heller avslutade. I de böckerna så händer det ju saker precis hela tiden men i drakens återkomst så bygger författaren upp berättelsen mycket bättre.

Sagan om paksenarrion kan jag rekomendera till de som är lite nyfikna på att läsa fantasy. Det är ju bara tre böcker i den serien och det var efter att ha läst de böckerna jag fastnade för fantasy. Fantasy böcker är väl inte direkt kända för att vara så "bildande" men ack så fängslande :)

På engelska är de klart mer fängslande, men det går ju för de flesta böcker och då särskilt fantasy(utom då möjligen David&Leigh Eddings som skriver på ett sådant lätt sätt att det är enkelt att översätta)
En annan väldigt rolig författare är ju helt klart Terry Pratchett som har en rätt skruvad fantasyvärld som dock skall läsas på engelska, svensköversättningarna tappar all charm

Titel
Registrerad 2006-04-29
Inlägg 192

Mantus skrev:

En annan väldigt rolig författare är ju helt klart Terry Pratchett som har en rätt skruvad fantasyvärld som dock skall läsas på engelska, svensköversättningarna tappar all charm

Kan du ge ett exempel på några av hans böcker? Det kanske kunde vara något att läsa när jag väntar på nästa bok i Sagan om drakens återkomst:)

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Japp, det skall jag väl kunna göra;)

Ett tips är att börja med de första böckerna alltså The colour of magic ellerThe light fantastic, för att sedan jobba dig vidare. Böckerna är oftast fristående men de senare böckerna bygger på de gamla, det är också så att alla böckerna utspelar sig i samma värld "The Discworld series" heter ju serien. Detta betyder att flertalet huvudkaraktärer och bifigurer kommer tillbaka med tidens gång.
Terry Pratchett skriver humoristiskt men välver också in mycket av samtiden i maskerad form. Om du är bra på engelska( du klarade gymnasieengelskan hyfsat väl så skall det inte vara så stora problem att läsa Pratchett på engelska annars rekommenderar jag svensköversättningarna som trots att de tappar mycket av humorn ändå är klart läsvärda och enkla att komma in i:up: .

Vad är det förresten för animekaraktär som pryder din avatar?

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Wolfen skrev:
För övrigt ska nog alla böcker läsas på sitt originalspråk.

Egentligen så ska de ju det, men det blir svårt att läsa tex manga på originalspråket:D Det annorlunda skriftspråket ger det en extra dimmension av svåråtkomlighet, istället för tex spanska som man kan låtsas att man förstår något av:D. Jag brukar se till att läsa alla skönlitterära böcker (som inte är skrivna på svenska ursprungligen) på engelska

Titel
Registrerad 2006-04-29
Inlägg 192

Mantus skrev:
Japp, det skall jag väl kunna göra

Ett tips är att börja med de första böckerna alltså The colour of magic ellerThe light fantastic, för att sedan jobba dig vidare. Böckerna är oftast fristående men de senare böckerna bygger på de gamla, det är också så att alla böckerna utspelar sig i samma värld "The Discworld series" heter ju serien. Detta betyder att flertalet huvudkaraktärer och bifigurer kommer tillbaka med tidens gång.
Terry Pratchett skriver humoristiskt men välver också in mycket av samtiden i maskerad form. Om du är bra på engelska( du klarade gymnasieengelskan hyfsat väl så skall det inte vara så stora problem att läsa Pratchett på engelska annars rekommenderar jag svensköversättningarna som trots att de tappar mycket av humorn ändå är klart läsvärda och enkla att komma in i .

Vad är det förresten för animekaraktär som pryder din avatar?

Då blir det nog att jag läser den på engelska faktiskt, älskar det engelska språkets sarkastiska humor :p det får gärna ligga ganska mycket kaxighet i humorn också :|

Vad det gäller min avatar så har jag ingen aning faktiskt :o tyckte den var fin...:ph34r:

Titel
Registrerad 2006-04-29
Inlägg 192

Wolfen skrev:
Läser inte så mycket manga, men jag kollar på hentai:|
BTW, finns det manga böcker?? Trodde manga var serier bara?? har jag fel?

Viva La Blue Girl!

Tror att det heter manga när det är böcker/tidningar och anime när det är serier/filmer men jag är inte så där jätte insatt. Jag har bara sett lite grann, det kanske är dags att fördjupa sig snart :)

Titel
Registrerad 2005-11-20
Inlägg 1 608

Var ett bra tag sedan jag läste A Game of Thrones av George R.R Martin, men den bör nämnas om ni pratar fantasy.

Oerhört bra persongalleri och inga klichéartade onda/goda karaktärer som ofta förekommer i andras verk. Inga magiska enhörningar, flygande tomtar eller annat tjafs heller. Mörk och brutal. Många anser den vara det bästa som gjorts efter Tolkiens saga.

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Grandmaster skrev:
Var ett bra tag sedan jag läste A Game of Thrones av George R.R Martin, men den bör nämnas om ni pratar fantasy.

Oerhört bra persongalleri och inga klichéartade onda/goda karaktärer som ofta förekommer i andras verk. Inga magiska enhörningar, flygande tomtar eller annat tjafs heller. Mörk och brutal. Många anser den vara det bästa som gjorts efter Tolkiens saga.

Magiska enhörningar är inte sådär jättevanliga i fantasyböcker:D Har faktiskt bara läst om en i en serie som hette "Nio prinsar från Amber".
Däremot för jag flashbacks från den urusla fantasyfilmen med Tom Cruise där enhörningarna figurerade flitigt:D vad hette filmen nu igen någon som vet?

A Game of Thrones har jag faktiskt inte läst, skall se om jag kan låna serien när jag inte läser så mycket fack.lit.

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Lady21 skrev:
Tror att det heter manga när det är böcker/tidningar och anime när det är serier/filmer men jag är inte så där jätte insatt. Jag har bara sett lite grann, det kanske är dags att fördjupa sig snart :)

Jepp manga är böcker anime är film/serier och hentai är :\ inte riktigt rumsrent. Om man skall uttrycka sig finkänsligt.

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Wolfen skrev:
Jag med.. Fast jag fuskar med Stephen King. Skitsvårt o hitta hans äldre böcker på svenska, ännu svårare att hitta engelska.
Har du föresten några äldre king o sälja??:p

Läser inte så mycket manga, men jag kollar på hentai:|
BTW, finns det manga böcker?? Trodde manga var serier bara?? har jag fel?

Viva La Blue Girl!

Har tyvärr inga Stephen King böcker, jag har lånat alla på biblan eller av äldre släktingar.

Manga är pocketböcker, det finns väldigt många olika mangaböcker de sträcker sig allt från småtjejsböcker som Tokyo Mew Mew( som är sockersliskiga totalt menlösa böcker) till samurajböcker för pojkar/män som tex Rurouni Kenshin och Samuraj Deeper, sedan har vi robotmanga som jag inte har fattat tycke för riktigt. Vampyrmanga finns också och den vanligaste där är Hellsing. Sedan finns det också sk Haremsböcker där en (oftast) nördig kille/tjej hamnar i ett hus med flera vackra tjejer/killar. Den för tillfället mest populära författaren är Ken Akamatsu som gjort tex Love Hina.
Sedan har vi ju också den populära Ranma1/2 som är en kampsportsmanga med en rolig twist av crossdressing och självklart Dragon Ball som är den populäraste kampsportsmangan.

Dessa är bara ett axplock av vad som finns och vilka genrer det finns, detta är de mangor som en nybörjare brukar komma i kontakt med först.
Hoppas någon förstod vad jag skrev:o

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 7 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden