Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Filmtipset

Sida 1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48 - Nästa
nible
Titel
Registrerad 2008-03-13
Inlägg 4 267

Pride and glory med Edward Norton och Collin Farell såg jag igår, riktigt bra film. Helt klart sevärd.

Liz
Liz
Titel
Registrerad 2006-09-16
Inlägg 263

Amer skrev:
Gran Torino grymt bra film där Clint Eastwood är om möjligt ännu bättre

:nod ..så sant så... såg den igår kväll.. härlig film!

Titel
Registrerad 2009-04-10
Inlägg 76

Chok Dee, skit bra film om en nisse som thaiboxas!

Titel
Registrerad 2008-02-24
Inlägg 1 001

Skitbra var väl att ta i?

Titel
Registrerad 2009-04-10
Inlägg 76

David Eriksson skrev:
Skitbra var väl att ta i?

Nej, för att det är vad jag tycker. :ph34r:

Peter Fredriksson
Titel
Registrerad 2007-11-10
Inlägg 2 310

Robert Svensson skrev:
Det är så sant som det är sagt. Men å andra sidan lider jag inte nämndvärt av det. Så jävla mycket böcker läser jag inte.

Inte jag heller. Men de få man faktiskt läser borde det vara lag på att på ett korrekt sätt gestalta i en film! Dom borde ju ändå kunna ta mina åsikter med i planerandet och genomförandet av en filmproduktion. Hallå, liksom.

Robert Svensson skrev:
Det går inte. Det ska anpassas till en film. Försök själv att ta med alla detaljer. :p

Äh, klart det går. Slå på och titta på Gudfadern; praktexempel! Sedan att man inte får ta del av Sonnys flickväns smärtor i sitt spruckna underliv, som för övrigt uppkommit genom på tok för mycket sex, samt operationen av denna - ja, det kanske man kan leva med.

Titel
Registrerad 2008-03-02
Inlägg 3 456

Forever Strong- Samma skådespelare som i huvudrollen i "Never back down". Filmerna var ganska lika. Denna var ganska bra, helt klart sevärd, 7/10

Nic Nordin
Titel
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 5 341

Ingen film (enligt mig) slår The Dark Knight just nu..
P.S I love you är riktigt bra.
Eden Lake är en film som måste ses, tårar i ögonen gick inte att undvika!

:up:

Calle Sirén
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 4 743

Ska se Ice Age 3 i morgon :D Någon som har sett den?

Titel
Registrerad 2008-01-17
Inlägg 1 603

Robert Svensson skrev:
Alltid är det samma visa också. Folk klagar över att de har missat så mycket med att överföra boken till film. Vadå, kom det som en jätteöveraskning?

Gör som jag: jag ser filmen först, sedan läser jag boken. Just nu håller jag på och läser igenom "Clockwork Orange", har dock sett filmen ett par gånger innan. Då snappar man upp mer detaljer. Mycket roligare.

Robert Svensson skrev:
Bara man inte klagar på att filmerna inte har fått med allt – så är jag nöjd. ;)

Tänk om böckerna var lika beskrivande som filmerna? Hur hade inte det sett ut då? Då hade antagligen "Män som hatar kvinnor" varit minst hälften så jädra tjock som den är nu. Jag har sagt till mig själv att jag ska läsa boken innan. Men jag börjar fan tvivla på att jag kommer göra det inom det närmaste decenniet.

Jag håller med dig i de flesta punkterna här. Visserligen läser jag i princip aldrig några böcker, förutom nyligen då jag läste Twilight-böckerna efter att ha sett den första filmen.
Om det beror på min lathet eller min dåliga fantasi, det vet jag inte, men jag tyckte om att redan ha ett klart begrepp om utseendet av karaktärerna m.m.

Angående hur "beskrivande" böcker är vs. filmer så beror det till väldigt stor del av hur bra skådespelarna och filmskaparna. Ibland kan en filmsnutt på 10 sekunder beskriva mer än 1-2sidor i en bok. 10 sekunder räcker gott och väl för att etablera en ny miljö och visa hur huvudpersonen mår i denna.
Twilight-boken är skriven ur "Bella's" (den kvinnliga huvudrollen) perspektiv. För att återspegla så mycket som möjligt av alla hennes tankar som framförs i boken, utan att lägga till en berättarröst, ställs det höga krav på skådespelerskan.
Jag tyckte också att man snappade upp en del detaljer, framförallt i skådespelarnas mimik. Små, små gester som man kankse inte tänkte på tidigare men som återspeglar något som bokförfattaren kanske har lagt ner en halv sida på.

En del äldre människor, som jag har stött på, har på sätt och vis åsikten att film inter är ett särskillt intellektuellt sätt att ta till sig en berättelse på. De menar att man får allting serverat och att man inte behöver tänka själv. Jag anser dock att det snarare handlar om en form av beteendevetenskap, för att kunna ta till sig allt som filmskapare och skådespelare försöker förmedla till en.

Titel
Registrerad 2008-10-26
Inlägg 266

Har alla Hem Till Midgård filmerna hemma nu, så sjukt jävla bra:p där får man sig ett gott skratt

imze
Titel
Registrerad 2006-11-28
Inlägg 34

The last house on the left är riktigt köttig och spännande,
Night at the museum 2 tyckte jag var lite barnsligare än ettan men ändå sevärd.

Någon som har sett Land of the lost?

Pontik
Titel
Registrerad 2008-10-08
Inlägg 257

Såg Felon igår, sjukt bra film. Rekomenderas! :D

Titel
Registrerad 2007-01-11
Inlägg 7 270

Danne Mann skrev:
Har alla Hem Till Midgård filmerna hemma nu, så sjukt jävla bra:p där får man sig ett gott skratt

Amen to that!
:up:

Peter Fredriksson
Titel
Registrerad 2007-11-10
Inlägg 2 310

Danne Mann skrev:

Är inte det serien som gick på tv med "Ronny och Ragge"?

Nic Nordin
Titel
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 5 341

Peter Fredriksson skrev:
Är inte det serien som gick på tv med "Ronny och Ragge"?

Hehe, nej.

"Hem till Midgård är en svensk komediserie av Per Simonsson, Fredde Granberg, Johan Petersson och Stefan Roos. De tre sistnämnda spelar själva i serien. Bland de övriga rollerna ses Marko Lehtosalo och Sara Sommerfeld."

Titel
Registrerad 2008-01-17
Inlägg 91

The Hangover är en riktigt bra film, se den så får ni garanterat ett par goda skratt :D

Nic Nordin
Titel
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 5 341

Såg 12 rounds idag, den var riktigt bra! Killen som hade huvudrollen var dessutom skapligt stor :emo-thumb Det är bra, för då kan man leva sig in i rollen som den framtida hjälte man själv kommer bli!

Titel
Registrerad 2009-04-15
Inlägg 113

Pontik skrev:

har sett den innan är i mitt tycke bland dem bättre

Nic Nordin
Titel
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 5 341

Pontik skrev:

Instämmer! Riktigt bra.

Titel
Registrerad 2009-04-15
Inlägg 113

ReNeGaDe skrev:
Gott folk! Jag letar efter en film, och tänkte att ni kanske vet vilken jag menar. Al Pacino spelar huvudrollen, som FBI-agent, detektiv eller något liknande och jagar en skurk i dimman. Han råkar dock av misstag skjuta sin egen kollega, men säger inget. Han blir sedan uppringd av skurken (spelad av Kevin Spacey, om jag inte blandar ihop fel filmer nu) som säger att han vet vad Al hade gjort. Vill minnas att Al Pacino har en lärling med sig hela tiden, och som "fångar" Al i slutet när han fått reda på sanningen.

Låter kanske lite rörigt, men någon som vet?

The Recruit ?
http://www.imdb.com/title/tt0292506/

Titel
Registrerad 2007-08-14
Inlägg 331

snapphanar är en bra film,iaf om man är skåning :emo-thumb

Liz
Liz
Titel
Registrerad 2006-09-16
Inlägg 263

ReNeGaDe skrev:
Gott folk! Jag letar efter en film, och tänkte att ni kanske vet vilken jag menar. Al Pacino spelar huvudrollen, som FBI-agent, detektiv eller något liknande och jagar en skurk i dimman. Han råkar dock av misstag skjuta sin egen kollega, men säger inget. Han blir sedan uppringd av skurken (spelad av Kevin Spacey, om jag inte blandar ihop fel filmer nu) som säger att han vet vad Al hade gjort. Vill minnas att Al Pacino har en lärling med sig hela tiden, och som "fångar" Al i slutet när han fått reda på sanningen.

Låter kanske lite rörigt, men någon som vet?

Kan det vara Insomnia du menar? Där springer iallafall Pacino runt i dimman och skjuter av mistag sin sin kollega, fast skurken spelas av Robin Williams i denna filmen.
http://www.imdb.com/title/tt0278504/

Freppazz
Titel
Registrerad 2007-03-13
Inlägg 2 230

ReNeGaDe skrev:
Nae, jag tror inte det. Colin Farrell är inte med i den film jag syftar på.

Fan vad jobbigt att inte veta :(

Jag är säkert helt ute & cyklar på min trehjuling..

Men det är inte keyser söze du är på jakt efter?..

Har för mig handlingen är ungefär densamma iaf :)

Titel
Registrerad 2006-11-30
Inlägg 4 702

Freppazz skrev:
Jag är säkert helt ute & cyklar på min trehjuling..

Men det är inte keyser söze du är på jakt efter?..

Har för mig handlingen är ungefär densamma iaf :)

Hmm??? :\ Menar du The Usual Suspects? Handligen i den är inte ens i närheten samma.

Titel
Registrerad 2009-07-30
Inlägg 67

Wolfen skrev:
Clockwork Orange är skitbra!
Är ifrån 1971 tror jag.
Stanley Kubrick i toppform!

den e så frän.. finns en nysläppt film vid namn Bronson om en fånge som sägs vara den nya clockwork orange.. når inte riktit dit men väldit underhållande ändå

Titel
Registrerad 2007-08-14
Inlägg 331

FeridChamp skrev:
den e så frän.. finns en nysläppt film vid namn Bronson om en fånge som sägs vara den nya clockwork orange.. når inte riktit dit men väldit underhållande ändå

handlar den om charles bronson?världens farligaste fånge tydligen,eller den råkar bara ha samma namn?

Vandraren
Titel
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 3 181

FeridChamp skrev:

Bronson är inte ens i närheten utav Clockwork. Men fortfarande sevärd.

Gotte skrev:
handlar den om charles bronson?världens farligaste fånge tydligen,eller den råkar bara ha samma namn?

Ja. Dock kraftigt hollywoodad skulle jag tippa på.

http://www.imdb.com/title/tt1172570/

Titel
Registrerad 2007-08-14
Inlägg 331

fan trist när dom gör så,han verkar vara en ganska tuff kille,om än totalt tokig,tydligen i grymt bra form oxå,han hade väl skrivit en bok om att hålla sej i form i isolerings cellen om jag inte minns fel

JakobMinell
Titel
Registrerad 2008-07-07
Inlägg 2 654

Ikväll ska jag se den perfekta stormen, den är helt klart sevärd :) 22.00 på SVT1

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 7 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden