Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Mikael.A
Titel
Registrerad 2007-01-08
Inlägg 822

Jag hade tänkt köpa ett par knäskydd tror jag som användning vid benpassen. Någon ni kan rekommendera från sportaid.se? Vulkan brukar ju vara bra men något annat ni föreslår?

Mvh Micke!

sebbeboy
Titel
Registrerad 2005-12-09
Inlägg 2 853

Jag kör med ett par ifrån Rehband, de har funkat helt prima till det jag använt dom till.

Anne-J
Titel
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 265

Kör också med Rehband, funkar finfint :)

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

Även jag kör med Rehband, dock bara ibland. De funkar prima, fungerar även bra vid löpning vilket är ett stort + i kanten. :)

Mikael.A
Titel
Registrerad 2007-01-08
Inlägg 822

Fungerar dom bra vid gymträning? Dessa Rehband Core Line Knäskydd?

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

Mikael.A skrev:
Fungerar dom bra vid gymträning? Dessa Rehband Core Line Knäskydd?

Bra och bra, det beror ju på vad du vill ha ut av dem, de är ju mjuka och hjälper ju absolut inget i t.ex knäböj om målet är att pressa tyngre vikter.
Men de håller kvar värmen bra i knäna. Jag värmer upp med dessa på tills jag e riktigt varm i knäna och sedan hålls knäna varma under hela passet.

Dock använder jag dem inte nu under sommaren när det e varmare utan mest under vintern vid löpning och knäböjande.

Men de sitter bra, behåller värmen och stadgar väl upp knäna något iaf men det är lååångt ifrån styrkelyftarlindor.

Mikael.A
Titel
Registrerad 2007-01-08
Inlägg 822

Jag vill inte ha styrkelindor för att det är till för att köra max rep och då menas 1 rep, kanske max 2. Vill ha knäskydd som håller knäna varma och som är emot skador. Jag kör såklart ben på 8 - 12 reps och inte 1 repp på 300 kg i knäböjj för jag vill inte skada mig. Vill mest ha knäskydd för att skydda mina knän från kyla, att låsa sig och förebygga skada fast syftet är ju att ha det till benträningen och som jag sa så kör jag inte MAX repp

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

I såna fall fungerar dessa Rehband knäskydd utmärkt.

Mikael.A
Titel
Registrerad 2007-01-08
Inlägg 822

Vilket är bäst av dom då? Rehband knäskydd eller rehband core line knäskydd?

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

Är inte skillanden att den ena är 3 och den andra 5mm neoprene?

Har inte testat båda så jag vet inte men de vanliga Rehband knäskydden gillar jag iaf.

Nic0
Titel
Registrerad 2007-10-07
Inlägg 114

Jag använder Mcdavid, bra värme, stöd och passform.

Anne-J
Titel
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 265

Insulinus skrev:
Är inte skillanden att den ena är 3 och den andra 5mm neoprene?

Har inte testat båda så jag vet inte men de vanliga Rehband knäskydden gillar jag iaf.

Jag har testat både 3 mm o 5 mm, 3 tyckte jag var helt värdelösa när det kom till böj osv.

5 stabiliserar mer och håller värmen bättre.. tycker jag iaf :)

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 290

Anne-J skrev:
5 stabiliserar mer och håller värmen bättre.. tycker jag iaf :)

Ja 5mm borde ju verkligen göra detta då den är såpass mycket kraftigare. Jag har 3mm dels för att det inte är något direkt fel på mina knän. Tycker bara det är skönt med rehbanden på vid tunga knäböj då värmen hålls kvar bättre i knäna.
Jag köpte de tunnare 3mm för att ha när jag vägde några kilo extra och löptränade.

Celox
Titel
Registrerad 2006-11-17
Inlägg 911

När man ska välja knäskydd ska de sitta riktigt hårt eller inte?
Hur vet man vilka som passar en?

Calle Sirén
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 4 743

Jag har för mig att den ena modellen är lite mer traditionell medens den andra har ett hål där knät sticker ut, men jag är inte säker.

:D

Calle Sirén
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 4 743

:D Hihi!

Raderad
Titel
Registrerad 2017-07-21
Inlägg 0

ReNeGaDe skrev:
Tänkte bumpa den här tråden lite. Jag tänkte införskaffa ett par rehband, men har lite funderingar. Vad är det för skillnad mellan den traditionella blå knäskyddet som är 3mm tjock, och en annan som är grå/svart (också Rehband) som har ett litet hål för knät att sticka ut? Skillnad i funktion och syfte, tänker jag mer på. Någon som vet?

Den med hål har ett ortopediskt syfte medan den utan bara är ett värmeskydd, den med hål fixerar knäskålen bättre än den utan, så har du inga problem med knäna så skulle jag välja den utran hål.

Titel
Registrerad 2015-05-20
Inlägg 1

Jag körde tidigare på ett 7mm tjockt knäskydd från Rehband, men jag tyckte redan från första dagen att det kändes klumpigt. Visserligen gav det väldigt bra stöd och värme (nästan lite väl mycket värme, blev väldigt snabbt varmt och neopren släpper ju inte direkt igenom svetten). Köpte därför ett 3mm tjockt från Vulkan från http://sportsmart.se/kna/ samt ett 5 mm tjock från Rehband denna gång, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det som är 3 mm tjockt. Det ger mig fortfarande väldigt bra rörlighet, medan det som är 5 mm tjockt känns lite stelt, även om det är betydligt bättre än det som är 7 mm.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 396, juli 2017

• BODY 395, juni 2017

• BODY 394, maj 2017