Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

Home Forums Repan Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 125 total)
  • Author
    Posts
  • #71324
    #556616

    Vad har du beslutat dig för?

    #556617

    Svårt det där men jag som har Astma kanske borde?

    #556618
    Fidde_Mannen wrote:
    Svårt det där men jag som har Astma kanske borde?

    Jag har också astma, men funderar på att inte vaccinera mig. Vet varken ut eller in i ärlighetens namn.

    // Calle

    #556619

    Jag ligger i riskgruppen med tanke på min diabetes men jag ska INTE vaccinera mig!

    #556620

    Är lite kluven till detta, tidigare varit emot detta, men fick i morse reda på att en kollega hade åkt på detta, så av just den anledningen så kanske det blir en spruta iallafall.

    #556621

    Vet inte riktigt än , men det verkar som jag struntar i att ta sprutan.

    #556622

    Eftersom min morfar ligger i riskgrupp så ska jag vaccinera mig!

    #556623

    Jag kommer nog inte att vaccinera mig. Jag är inte speciellt orolig för att bli allvarligt sjuk. Skulle det sedan visa sig att det är flera i min omgivning som blir sjuka så kanske jag tar det.

    #556624

    Har inte vaccinerat mig något annat år, så finns ingen mening att göra det i år heller.
    Svininfluensan kommer ju att drabba fler än vad den årliga influensan brukar göra, men med mildare symptom och betydligt färre döda.
    Är hellre sjuk än tar ett vaccin som kan ge allvarliga biverkningar på både kort och lång sikt. Dessutom ett vaccin som är testa på spädbarn med resultaten 12 döda spädbarn i Argentina.

    #556625

    Jobbet sköter det åt sen (offentlig sektor) så är tvingad att ta.

    #556626

    Förstår inte varför alla struntar i det…
    Visa lite solidaritet.

    #556627

    Kommer inte vaccinera mej,ser ingen större risk för att jag skulle insjukna.Blir i princip aldrig sjuk av annat och tror att massmedia som vanligt har blåst upp det hela till att vara bra mycket värre än vad det faktiskt är

    #556628
    Henkehasse wrote:
    Förstår inte varför alla struntar i det…
    Visa lite solidaritet.

    Varför ska jag ta ett vaccin som kanske kommer ta fler liv än influensan?

    Varför ska jag ta ett vaccin som innehåller kvicksilver, som under test kostat 12 fattiga barn deras liv? Är det solidariskt att stödja något som testas på fattiga spädbarn?

    Varför sa jag ta ett vaccin som kommer ge vissa MS, Fibromyalgi mm?

    Varje år dör 1000-2000 svenskar i influensa utan att många bryr sig om att vaccinera sig.
    Smittskyddsinstitutet beräknar antalet döda i N1H1 till ca 50 personer i Sverige

    #556629
    Calle Sirén wrote:
    Jag har också astma, men funderar på att inte vaccinera mig. Vet varken ut eller in i ärlighetens namn.

    // Calle

    haha som jag då. När jag får influensor som jag får hosta av blir jag riktigt dålig. Hostar jag så får jag ta medicin hela dagarna och till slut har man ju hjärtklappning så fan av medicinen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 125 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.