Lowgrein skrev:
En del borde kanske ta o tagg ner lite? man måste få ställa en fråga utan en del blir tokiga...
Som theres sa så har dom, hur du än vrider och vänder på det avlats för en sak, och det sitter kvar i benmärgen på dom, sen har ja aldrig påstått att alla kamphundar springer runt och hugger hej vilt, såklart är dom som är ordentligt tränade lugna o snälla, men alldeles för många kommer med idén "nu ska ja ha en hund, o den ska se cool/tuff ut" och så blire nån kamphund (som är mer svårtränad än tex en labbe) och så blire bara pannkaka av alltihopa
sen att dessa raser är dom mest populära hos opassande personer är nog dagens mest uppenbara statement
Citat:
(som är mer svårtränad än tex en labbe)
what? vad baserar du det på?
Citat:
sen att dessa raser är dom mest populära hos opassande personer är nog dagens mest uppenbara statement
Njea. Skulle vilja påstå att det är sjukt många som skaffar en "lätt" hund, typ labbe, för att alla har fått för sig att man inte behöver uppfostra sådana, och sedan blir det bara skit av allting.
90% av alla störda hundar jag stöter på är "mes"raser som ägarna har fått för sig inte behöver någon uppfostran, det är dom som skäller, gör utfall osv. Alla "kamphundar" jag har träffat med min egen hund har varit väluppfostrade och det har gått bra.
Farligaste hundarna i mitt kvarter är 2 st flatcoated retriever som är helt jävla galna. Dom gör utfall, skäller. Har tidigare slitit sig och attackerat andra hundar. Dom ägs av en riktigt jävla mjäkig präst som inte vet inte skit om hur hundar bör hanteras.
Och alla tuffingar och pundare har i 90% av fallen någon hemmaavlad blandras-skit eftersom dom inte har råd att köpa renrasigt.