Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

Dags att återuppväcka och skapa om mig här på body-forumet. Min gamla dagbok, here goes nothing är nu arkiverad och jag tar avstamp i en ny dagbok

Vem är jag då?
Jag är en 28 årig, smått galen och jädrigt snäll individ som älskar att träna och speciellt älskar att coacha och hjälpa andra inom träning.
Just nu tränar jag styrketräning, kickboxning samt en del konditionsträning, främst genom att springa.
Nu i augusti ska jag även skaffa mig en licens inom personlig träning, för att i framtiden kunna tjäna ett par kronor på min hobby.
Jag kommer även studera hälsopromotion med idrottsinrikting under hösten, vilket förhoppningsvis ska hjälpa mig utvecklas som coach.

Väl mött, lämna gärna en kommentar eller två om ni hittar något intressant

IMG_1001.JPG

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

Det är väl passande att börja med ett träningsinlägg också kan tyckas. Efter ca 1 månad med vilopass är det nu äntligen dags att få sätta tänderna i lite träning

Marklyft
100kg*8
110kg*8*10
Kände mig riktigt pigg i kroppen, höjer lätt till nästa gång

Komplexa utfall (step-up samt step-down på pall, med vktplatta över huvudet
10kg*16*16*16
8rep per ben. Sjukt jobbigt med viktplattan över huvudet, bra för hela bålen

Bänkpress - hantlar
2st 23,5kg*8*8*10
Kändes inte bra alls, lite problem med höger axel. Men det tar sig

Axelpress - hantlar
2st 18,5kg*7*6*5
jaja, tar vikten nästa gång

Chins
Kroppsvikt +10kg*8*8*9
Där kändes det riktigt bra, gick med full r.o.m och var inga större problem

Liggande tricepspress (benen i luften)
36kg*8*8*8
Bra kontakt

Bicepscurl - hantlar
2st 16kg*8*8*10
Rejält med pump

Magrullningar (på knäna)
Kroppsvikt*10*10*10
Inga problem, men var duktigt sliten, då kroppen var lite ovan, efter all vila :)

Ett rejält svettigt och gott pass, som gav rejäl mersmak till kommande pass!

kuulan
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 656

Schysst form :D !

Vart ska du läsa till PT? Och på vilken skola :) ?

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

Man tackar så mycket :) Nu under vilomånaden har jag nog lagt på mig något kilo skulle jag tro. men det ska jag lösa nu när jag får träna igen, hehe!

Det kommer bli licens via Ds pt school här i Göteborg.

Sen kommer jag som sagt läsa hälsopromotion också, även det i gbg, på gbg-universitet

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

Mån 2/7 Konditionsträning

Första distanspasset på 5 veckor, så räknade inte med stordåd, men enligt coachens rekommendation skulle jag iallafall springa 5 km, vilket jag gjorde
Ingen direkt uppvärmning, utan drog bara ut och sprang

Tid: 25 min
Distans 5 km

Sprang in på ca 24:50 och det var målet, att komma under 5 min/km. Mitt långtidsmål är att ligga på 4 min/km, så har en bit kvar :)

Avslutade rundan vid gymmet och gick in i körde lite på säcken.

8 ronder
2 min arbete
1 min vila

Då jag inte hade några handskar, fokuserade jag på sparkar, speciellt höga sparkar som går allt bättre. Kändes riktigt bra

Avslutade med ett pass från 100 - pushups samt ett pass från 200 - situps, mest som en skoj grej

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

Tis 3/7 Pass 1 Styrketräning

Idag blir det dubbelpass, började med att bränna av ett pass på gymmet

Knäböj - skivstång
90kg*8*8*8
Oj oj, det var länge sen jag körde den här övningen. Inga problem, men rätt dålig explosivitet

Sittande ben-curl - maskin
38,5kg*8
41kg*8*8
Stannar ett pass till, vill få bättre tryck

Benspark - maskin
68kg*8
70,3kg*8*8
Samma här, stannar ett pass till

Bänkpress - skivstång
60kg*12
65kg*8
67,5kg*8
70kg*8
72,5kg*6
Var rejält osäker på denna då jag haft en del problem med axeln, därav stegringen av vikter. Börjar på 70kg nästa pass

Lutande hantelpress - "bröst"
2st 21kg*8*10*12
Samma här, kör ganska lugnt

Bicepscurl - hantlar
2st 18,5kg*8*8*8
Riktigt bra kontakt, kändes klockrent i biceps

Preachercurl - stående, hantlar
2 st 10kg*8*8
2 st 11kg*8
För lätt

Dragonflags
Kroppsvikt *6*6*6*6
Räknade även reps där jag ramlade genom, vilket var meningen, försöka nå fail varje gång

Rullande mage - På knä
Kroppsvikt*12*12*12

Och så lite stretch på det också. Ca 1h tog hela passet ex. promenad till och från gymmet i solen. Precis druckit upp min mjölk, så blir nog att gå ut o sola lite innan man ska käka lunch

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

3/7 Pass 2 Kickboxning

Äntligen dags att inviga nya lokalerna i Sävedalen. Rätt lite folk, då det bara är sommarträning, men vad gör väl det, när man får sparras och slåss :)

Del 1 - Uppvärmning
Rätt basic, bara skuggboxning. Var lite sen, så han väl med någon min innan vi drog igång passet

Del 2 - Boxning
Första 4 ronderna var det bara boxning vi körde. Lite stel i första ronden, men när man väl kommit igång så blev det fart på det. Kände att jag kunde fightas teknisk och med okej teknik, även om det känns att man är lite rostig i kanterna

Del 3 - Kickboxning
Då la vi logiskt till sparkana också. Precis köpt nya benskydd "se bild" så det var en sann fröjd att få slänga iväg lite rundsparkar :)
Även här kändes det bra, kände att jag fick till en hel del bra serier. VI la även till thai-tekniker, men höll mig till att tighta till i chlinch, då jag är rätt ovan med knä

Del 4 - Fys
2 raka slag, 1 krok följt av en bakre rundspark. Rätt basic teknik, men fokus låg på hårdhet och teknik. Bra tryck i sparkarna, vilket känns gott. Vi bytte sen över till knä istället för rundsparken. Det fungerar, men inte alls samma känsla i kroppen

Sen var det lite lätt stretch och så hem o dra i mig ett rejält lass med köttfärssås och spagetti!

King-Benskydd.jpg

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

4/7 Konditionsträning mm

Det blev dags för veckans andra konditionspass, vilket även detta var på 5 km. Hade rejält träningsvärk i kroppen dock, så räknade inte med stordåd

Tid: 25 min
Distans 5 km

Failade på ca 100m, så låg lite sämre än 5.0 min/km som var målet. Kändes okej, även om första km var rejält seg

Säckträning

Sprang in på gymmet och körde 3ggr 5 min ronder på säcken. Fokus på sparkar, då jag inte hade handskar med mig. Speciellt höga sparkar, vilket känns bättre och bättre nu. Rejält svettigt blev det

Armhävningar och Situps

Dagens pass från 100 pushups samt 200 situps - appar.
132 armhävningar fördelat på 5 set
99 situps fördelat på 5 set
Mellan varje set körde jag en del rörelseträning samt stretch

Rejält skönt pass

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

5/7 Styrketräning och säckträning

Marklyft
115kg*8*8*8
Riktigt bra. Kändes rejält segt i benen, men skam den som ger sig

Chins
Kroppsvikt + 15kg*8*8*8
Trodde inte det skulle gå, men hade bra tryck i ryggen och full r.o.m

Hantelrodd
2 st 46kg*8*8*8
lite väl svajigt, dålig kontakt

Axelpress - hantlar
2 st 18.5kg*8*8*8
Så ja, gick mycket bättre den här gången

Baksida axlar - hantlar
2st 10kg*8*8*10
För lätt

Liggande tricepspress
38.5kg*8*8*8
Med benen i luften, rejäl kontakt

Tricepspress - rep
51kg*8*8*8
Alldeles för tungt direkt efter den liggande tricepspressen, tekniken blev lidande

Ett bra pass, tog precis där det skulle

Sen gick jag in och avslutade med 3*5 min på säcken, bara slagserier

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

6/7 Konditionsträning

Ut och sprang med mina småsyskon. Blev lite över 5km på ca 30-35min, så ingen superhastighet, men det var en bra genomkörare

När vi var klara körde vi en del armhävningar och situps. Det blev:
148 armhävningar på 5 set
109 situps på 5 set

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

8/7 Styrketräning

Knäböj
95kg*8*8*8
Inte riktigt nöjd med djupheten, men inga direkta problem med styrkan i benen

Sittande bencurl - maskin
43,5kg*8*8*8
Höjer nästa, nu tog den rätt

Benpress - maskin
70,3kg*8*8*8
Höjer några kg nästa gång

Bänkpress
70kg*8*8
75kg*8
80kg*4
Nu så, axeln kändes mycket bättre i den här övningen. Börjar på 75kg nästa gång

Lutande hantelpress
47kg*8*8*10
Inte nöjd, smärta i axeln

Bicepscurl - hantlar
2st 21kg*8*8*6
Rejält bra kontakt och pump. Teknisk fail på sista

Preachercurl - stående, hantlar
2 st 11kg*8*8*8
Bra, full r.o.m

Dragonflags
Kroppsvikt*6*6*6*6
Tog slut totalt i magen

Magrullningar - hjul
Kroppsvikt, på knä*15*15*15
inga problem, tog ut det sista

Imorgon är det dags för min första session med min nya Pt. 10 sessioner är planerade och betalda, så nu kör vi!

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

9/7 Fysikträning med coachen

Hade min första träff med min nya pt. VI började med en screening där vi kollade rörlighet i leder och var eventuella svagheter finns.
Som jag räknat med är hamstring största problem, samt höger axel har en del problem. Rörlighet i sätesmuskulatur och höft är okej, men jag är "tight" vilket kan skapa vissa svårigheter. Så det ska vi arbeta på.
Sen var det då dags att fysa

Del 1: Uppvärmning
Skuggboxning, hopprep och burpeess i flera omgångar. Rejält svettig

Del 2: Intervaller
Joggade igång lite och på coachens kommando var det bara att springa som en tokstolle. Efter x antal omgångar fick jag köra svingar med kettleball. 2 hela omgångar med det här, var precis på gränsen att jag skulle börja spy

Del 3: Fys
Liggandes på backen, dra ett rep med 16kg alt 24kg, x-meter upp i luften och så tillbaka igen, rejält bra för armar och rygg. Fortsatte med knäböj/frontböj och lite olika alternativ. Gick sedan vidare till armgång i monkeybar, hopprep och en rörlighetsövning. Sen fick det vara nog. rejält bra pass på lite över 1h och svettigt för 2 :)

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

9/7 Krafttag på Fysiken.

Blev meddragen av en kompis och ville inte säga nej.
Rätt klassiskt upplägg med skivstångsövningar för hela kroppen. Rejält trött i ben och rygg, så var inte det bästa pass jag gjort. Men det var rätt skoj och jag gjorde det mest för min kompis skull

Imorgon blir det 5km och sen pass på klubben

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

10/7 Kondition, pass 1

Var rätt sliten i kroppen idag efter gårdagens dubbelpass, men kände ändå att jag hade energi nog att dra ut och springa. Nya skor också, som skulle springas in :)

Tid: 23min 45 sek
Distans: 5km

Så ja, under 5min/km, vilket är mitt första mål. Mitt nästa mål blir att komma under 4,30 min/km, vilket jag tror jag ska kunna göra ganska snart. Helt okej runda, kändes pigg i benen och nya skorna satt bra

Laddar på inför kvällens kickboxning nu

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

10/7 Kickboxning pass 2

Alltid ett nöje att få sparras lite och det var precis det som stod på schemat idag.
Ca 1 h sparring med både boxning, kickboxning och k1. Överlag gick det riktigt bra och jag kände att jag hittade på timing och tryck i slagen. Måste fortsätta jobba på mina sparkar, men det är work in progress.

Avslutade med ett par min sparkar på mits och clinch.

Riktigt roligt pass, rejält mör i kroppen nu!

Imorgon bjuds det på styrketräning och ev en tid på säcken

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

11/7 Styrketräning

Sov rätt dåligt inatt pga en del smärta i ryggen. Viss överbelastning av musklerna i nedre delen av ryggen tror jag efter 2 st dubbelpass mån/tis. Dagens rygg/triceps/axlar låg lite dåligt i tiden då, men skippade helt enkelt bara övningarna som berör nedre delarna

Chins
Kroppsvikt + 20kg*8*5*4
Riktigt go första set, men sen var jag rätt slut i ryggen

Latsdrag
36kg*15*15*15
Teknisk, försöker nypa korrekta muskler

Axelpress - hantlar
2 st 21kg*8*6*4
Även här riktigt gott första set, men sen tog det stopp. Får se upp lite med svank i den här övningen.

Baksida axlar - hantlar
2 st 11kg*8*8
2 st 13,5kg*10
Börja på 13.5kg, fick bra kontakt där

Stående rodd - cable
48kg*8*8*8

Liggande tricepspress - zstång
40kg*8*8*8
Jädrar vad den här tar

Sen var jag trött i kroppen och hade lite bråttom, så fick räcka för idag. Får se om jag ev drar upp till klubben ikväll och kör lite, beror på om jag har något annat för mig eller inte.

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

12/7 Konditionsträning pass 1

Lite halvseg i kroppen med sliten rygg, men det fick inte hindra dagens lopp.

Tid: 23 min 29 sek
Distans 5 km

På senaste två passen har jag förbättrat min tid på 5km med 1 min och 31 sek. Det känns riktigt bra. Dock inte nöjd på långa vägar. Vill under 22 min 30 sek, så jag snittar 4.30min/km. Men skam den som ger sig, det kommer

Kändes helt okej i kroppen, lite halseg var jag i början och hade inte riktigt med mig skallen. Nu gäller det dock att ladda om då det vankas kickboxning om 3h

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

12/7 Kickboxning pass 2

Fyspass på klubben. Rätt soft pass.

Började med cirkelfys där vi körde olika övningar för axlar, rygg och ben. Ca 30/30 arbete/vila

15 min uppvärmning och sen 15 min fys.

Sen gick vi vidare ett par st och körde lite mitsträning. 5*2min ronder vardera. Alla tekniker, fullt ös. Riktigt roligt. Jag och en kompis avslutade med att rulla lite, testade lite tekniker från bjj:n. Skoj och en bra avslutning på passet

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

13/7 Pass 1 Kickboxning

Lovade en vän att komma upp o träna lite idag på förmiddagen

Del 1 - Uppvärmning.
1 min hopprep. 1 min skuggboxning. 10 knäböj/armhävningar/situps

Del 2 - Varann serie. 2 min arbete, 1 min vila. Började med boxningsserier och vidare till hela slag och sparkserier. Fortsatte senare med lättare flowsparring, vilket kändes helt okej

Del 3 - Fys. 50 rundsparkar med varje ben, föjt av 25 pushkicks med varje ben. Avslutade lite lätt med ett par highkicks också

Skönt pass, rätt soft.

Del 2 styrketräning

Tvingade med min kombo som inte tränat på 5 veckor att det var dags att börja lyfte lite vikter igen.

Bencurl - maskin
45kg*8*8*8
Ingen knäböj idag då ländryggen är rätt sliten. så var mycket piggare i maskinerna, inget konstigt

Benspark - maskin
72,5kg*8*8*8

Bänkpress
75kg*8*8
80kg*7
Bra kontakt, kändes stabilt

Bicepscurl - hantlar
2 st 21kg*8*8*8
Stanna ett pass till, sämre kontakt

Och så lite mage på det. Rätt soft pass, men kändes lagom

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

16/7 Pass 1 Kickboxning

Som planerat tog jag två dagar ledigt från träningen, gott få ladda om lite. Gjorde faktiskt ett litet försök på gym igår, men fick sådan sabla huvudvärk, så fick gå hem efter bara någon övning. Men idag gick det bättre

12.00 - 13.30
Del 1 Uppvärmning. Hopprep och lite basic rörlighet bara.

Del 2 Pingpong. Först varannan slagserie, sedan varannan spark, följt av varann helt valfri serie

Del 3 Sparring. Tror vi hann med ca 7 ronder sparring. Riktigt bra träning där jag arbetade mest på att kontrollera och hitta svagheter hos min motståndare. Gick på ett par mindre smällar, men överlag gick det riktigt bra. Långt ifrån att toppa form, men känner mig start

Del 4 Lite basic bjj. Jag kan tyvärr inte mycket om bjj, men körde någon månad, så vi testade runt lite med försvar/anfall från bla mountad position mm. Riktigt roligt

Pass 2 Styrketräning
Hem och äta upp mig lite, för att lite senare dra ned till gymmet och köra ett lite softare pass

Började med 3*8 pullups som uppvärmning

Stående axelpress - hantlar
2*21kg*8*6*6
2*18,5kg*5
2*16kg*5
2*11kg*8
Försökte trycka ut sista, då jag inte riktigt fick till full r.o.m på de tunga repsen

Rotering i cable - rehab för axlarna.
Insida 12kg per sida* 45
Utsida 6kg per sida*45
Antal rep fördelade på 3 set utan vila mellan

Sidolyft - cable
12kg per sida*8*8*12

Bicepcurl - z-stång
35kg*8
40kg*8
40kg*8 - 35kg*5 - 30kg*6

Preachercurl - stående med hantlar. 1 i taget
13,5kg per sida*7*6*6
Riktigt bra kontakt

Smalbänk
38,5kg*12*12*12
Fått till mig att jag ska köra den istället för triceps, så kände på det lite

Tricepspress - enarm cable
12kg per sida*12*10*8
Utan vila mellan set

Blev ett sånt skönt, lite slöpass :)

Imorgon väntar träff med pt:n och klubben på kvällen.

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

17/7 Pt träff nr 2

Andra passet med min pt. Idag fokuserade vi på att gå genom det nya schemat jag ska följa. Kommer bli ca 8-9 pass i veckan :)

En del övningar vi gick genom var. Bröstpress i trx. Utfall i trx. Tunga kettleball-svings. Någon form av rodd med kettlebells. En helkroppsövning med hantlar plus lite till.

Vi påbörjade även en del korrigeringsarbete för att synka hela kroppen, i det här läget är det nedre delarna av magen som ska lära sig att aktiveras. Kändes inte så jobbigt där o då, men redan nu känner jag typ träningsvärk i magen

Gick även genom en stretchövning jag ska köra 5ggr om dagen

Så nu kör vi

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

18/8 Pass 1 Intervallträning

Började med ca 10 min uppvärmning, något som visade sig vara alldels för dåligt, då jag inte var 100% uppvärmd

Tid: 15 min
Intervaller: 10 sek arbete, 5 sek vila

Jag kan inte med ord beskriva hur jobbigt det här var. 5 sek hinner man fan inte ens stanna på. Och köra intervaller själv är som att bjuda in till att skita i det och gå hem. Men skam den som ger sig och jag genomled faktiskt alla 60 intervallerna. Kändes rejält bra efteråt, förutom spykänslan då ;)

Pass 2 Fys

Blev fyspass på klubben
Värmde upp med ca 5 min hopprep

Knäböj
40kg*10*10*10
Har inget powerrack på klubben, så höll nere vikterna

Bröstpress i trx
Kroppsvikt*10*10*10
Fick inte riktigt kontakt, men go övning

Tunga kettlebellsvings
32kg*10*10*10
Jädrar, den här gick riktigt bra faktiskt, fick bra kontakt o kontroll i övningen

Utfall i trx
Kroppsvikt*20*20*20
10 per ben. Sista setet var bäst, då det var svårt att hålla balansen

Renegade rows med kettlebells
2st 8kg*20*20*20
10 per arm. Jädrar vad den här övningen tog

Tricepspress - stång, kopplad till ett rep med en 24kg kettlebell
24kg*10*10*10

Bicepscurl - hantlar
2st 16kg*10*10*10

Avslutade med en magövning

Riktigt gott pass o körde med en klubbkamrat, alltid skoj vara ett par st

En av de bättre träningsdagarna på länge. Nu ska jag äta hamburgare och njuta av livet lite

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

19/7 Styrketräning- MF

Nya schemat och den 19e var det dags för första mf-morgonfys passet

Rehab axlar
Både inåt och utåtrotering i cablecross
45 rep åt båda hållen

Frivändning
40kg*10*10
45kg*10*10
Viss ovana, var ett tag sen jag körde frivändningar

Situps - lutande
Kroppsvikt*20
Kroppåsvikt+15kg*10*10
Inga problem

Chins
Kroppsvikt+15kg*10*7*6
Körde 10 på varje, men i andra och tredje sett fick jag jobba med lite upphopp mm

Passet var lite stressat då jag skulle iväg under helgen, men tog förvånadsvärt bra ändå

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

23/7 Pass 1 Mf - morgonfys

Var på bröllop o helgen, så hade tre dagar utan träning. Kört en del stretch samt en del övningar för nedre del av mage, enligt schema från min pt, men varit rejäl vilohelg

Rehab axlar - inåt/utåtroterande i cable
12kg per sida*50
6 kg per sida*50
20-15-15 utan vila, då jag körde en arm åt gången

Frivändning
50kg*10*10*10
Bra tryck i den, på gränsen i slutet, höjer lite nästa gång

Situps - lutande
Kroppsvikt + 20kg*15*15*15
Sista set tog bra

Chins
Kroppsvikt + 15kg*10*9*7
Klar förbättring mot senast, även om jag inte riktigt når hela vägen fram

Bicepscurl
2 st 11kg*20*15*10
Med minimal vila mellan seten

Tricepspress - enarm
12kg per sida*20*15*10
Ingen vila mellan

Precis lagom, ska upp o sparras lite ikväll o har energi kvar att ta av i kroppen

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

23/7 Pass 2 Kickboxning

Lite extra-pass med en kompis som gärna ville sparras lite

Värmde upp med lite hopprep för att sen direkt gå vidare med lite tekniker

2 ronder med bara boxningsserier

1 rond med endast varannan spark

1 rond med hela serier

6-8 ronder vanlig sparring
Vi körde rätt mycket hårdare idag än förra gången och gasade på lite. Jädrigt skoj. Han jag körde med är ganska ny, men lär sig snabbt och fick jobba på bra för att han inte skulle träffa för mycket. Riktigt skoj köra med honom också, då jag får chans att träna på de saker jag vill bli bättre på

Allt som allt körde vi ca 45 min, sen körde jag mina magövningar och lite stretch. Roligt pass!

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

24/7 Pass 1 intervaller

Finns inget som är så underbart som att vakna upp och veta att det första man ska göra på dagen är löpintervaller... Jag bara skämtar, det är ren ångest :)

Tid 35 min
Intervaller: 10 sek arbete / 5 sek vila

15 min uppvärmning, och idag värmde jag faktiskt upp så mycket. Joggade runt, körde en del knäböj, sprang upp för lite trappor och stod även och tränade lite på stancen, för att få upp värmen

15 min intervaller.
Gick klart bättre än förra gången och jag sprang även snabbare idag. Till stor del var det nog pga att jag är lite mer van samt att jag faktiskt värmde upp ordentligt

5 min nedvarvning
Lätt jogg, sen satte jag mig och njöt av solen ett par min. Men nu vill jag äta, då jag inte ätit frukost än :)

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

24/7 Pass 2 kickboxning

Jo då, även när solen skiner ska det tränas också

Uppvärmning i form av hopprep och skuggboxning

Över till 2 ronder mitsträning
Främre, bakre slag följt av främre knä
Främre uppercut, bakre slag, främre krok. Ducka under en främre krok följt av ett bakre slag, en främre krok och en bakre rundspark. Riktigt go tekniker

Sparring sen då. Blev 9 ronder idag
Fokus på att hitta kontakten i magen och fortsätta jobba med rena tekniker. Överlag kändes det riktigt bra och jag åkte inte på några rejäla smällar. så jag är nöjd :)

Imorgon ska jag upp tidigt och åka ut på kusten, men ska nog tusan träna lite innan ;)

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

28/7 Styrketräning

Har tränat både onsdag, torsdag och fredag, men har glömt uppdatera här och orkar inte gå tillbaka o se vad jag haft för mig :)

idag var det dags för träning igen, dock lite bakfull

Knäböj
70kg*10*10*10
Inte sugen alls på att kötta vikt där, så tog det lugnt

Bröstpress i trx
På mark*10
På bänk*10
På medicinboll*10
Testade lite olika sätt att göra övningen på. Medicinboll var krångligt som tusan

Kettlebell-svings
32kg*10*10*10
arbetade även på att slänga tillbaka kettlebell:en, inte bara låta gravitationen göra jobbet

Utfall i trx
*20*20*20
Inga problem

Renegade row
2 st 8kg kettlebell*20*20*20
Blä, riktigt trött var jag

helt okej pass. ska ta det lite lugnt resten av helgen och tagga en bra vecka sen

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

30/7 Pass 1 konditionsträning och prehab

Fy farao vad otaggad jag var till dagens träningspass, men det var första för veckan och tänker då inte börja veckan med ett misslyckande. Lite smått förkyld o slö tog jag mig ned till gymmet för ett intervallpass

Tid 15 min
Intervaller: 10 sek arbete, 5 sek vila

Gick ju skit att köra det på löpband. blir alldels för ryckigt och man får ingen bra flow i träningen. Samt att explosiviteten jag vill få fram i baksida lår var helt borttappat. Blir garanterat att springa utomhus nästa gång istället, även om det regnar

Men svettig blev jag, och är glad över att jag kom iväg o tränade. Fortsatte med prehab som bestod av fyra övningar för knän och tre övningar för axlar. Alla med gummiband

Ska ta det lite chill nu och sen tagga till för kvällens pass med min pt

Hallgrenalex
Titel
Registrerad 2012-06-30
Inlägg 72

31/7 Pass 1 Säckträning och styrketräning

Morgonkick pass. Mk

3 ronder 2min arbete, 30 sek vila på säck. Fokuserade på raka slag och att få till saker som min pt påtalade. Kontakt med core, stabil guard mm
3 ronder 2 min arbete, 30 sek vila med hopprep. Försöker hitta bra flow

Squat Curl Press
2 st 11kg hantlar
10 intervaller, 10 rep per intervall. 10 min, där varje intervall är 1 min.
Kändes rejält i axlarna måste sägas

Prehab för axlar och knän samt lite strech

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 11 medlemmar online. 5 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden