Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 586 total)
  • Author
    Posts
  • #55595
    #190944

    Jag har tränat till och från i 6-7 år effektiv tid kanske 4 år, är tidig 86a.

    Aktuella stats:

    ca 180cm

    ca 92kg

    ca 11-12%bf

    Har under senaste månaderna legat rätt lågt kalorimässigt, sedan Juli ligger jag dock något högre och där står vi just nu.

    Framtida mål funderar jag inte över, min träningsbakrund har lärt mig att det är så mycket som kan hända på vägen att jag numera bara ”kör på känsla”.

    Kortsiktigt är dock min målsättning att bli lite större (har vart större förr) och samtidigt behålla en viss hårdhet i kroppen.

    Bänk: maxat 185kg under -07 (betydligt tyngre kroppsvikt än idag) nuvarande max är sämre.

    Mark: kört 4 reps på 170kg då jag provade sist. (Har provat övningen ca 5-10 pass under åren jag tränat). Ingår ej i mitt schema.

    Böj: Körs ej.

    #190945

    Haha, rubriken på tråden var det som fick mig att titta in:).
    Jag är säkert en av många som tänker:
    ”Hur kan man inte köra mark eller böj när möjligheterna finns”?!

    #190946

    16/7: Tid 70min, Helt ok pass, bra tryck och känsla genomgående.

    Hantelpress
    Uppv. reps mellan 6-20
    21kg
    26kg
    31kg

    set 1: 41kg 15 reps
    set 2: 51kg tung 10a
    3: 51kg *9
    4: 51kg *8
    5: 41kg *12

    Kändes tungt, ovan vid övningen.

    Dips:
    Körde utan vikter idag.
    4set till max, växlade mellan tricepsdips och bröstdips. Omkring 25 reps, en bra dag kanske 30.

    Liggande triceps bakom huvudet med rak stång:
    set 1: 30kg *15
    set 2: 40kg *10
    set 3-6: 50kg *10

    Hantelcurls:
    21kg 10 reps/arm
    26kg 10 reps/arm

    Sidolyft 2 set med 11kgs, lätt.

    rotatorövn 2 set

    Shurgs 46kg *25 ej till max

    Rodd mellan benen med OL-stång

    Set 1-3 75kg 12reppare absolut inte max

    #190947
    Razmeister899 wrote:
    Haha, rubriken på tråden var det som fick mig att titta in:).
    Jag är säkert en av många som tänker:
    ”Hur kan man inte köra mark eller böj när möjligheterna finns”?!

    Hehe, rubriken sattes med en god portion ironi:D

    Mark, en bra övning men känner till riskerna med den och valde därför att inte köra den, har dock funderat på att ta upp den och köra relativt lätt.

    Böj: Ser den som en mycket farlig övning. Vet att folk älskar den men nej tack.

    #190948
    räven wrote:
    Mark, en bra övning men känner till riskerna med den och valde därför att inte köra den, har dock funderat på att ta upp den och köra relativt lätt.

    Böj: Ser den som en mycket farlig övning. Vet att folk älskar den men nej tack.

    Jag är lite som du. Jag fuskar också med feta basövningar, har dock tagit mig i kragen (lite) och försöker bättra mig.

    Men det jag undrar över, det är de orden jag har markerat med fet stil; vad skulle riskerna vara med marklyft? Och vad är skadligt med benböj? :what:
    Dom är väl inte farligare än bänkpress?

    Men stark verkar du vara, som fan. Det ska du ha cred för :up:
    Upp med bilder nu :pop:

    Lycka till.

    #190949
    mrmurderman wrote:
    Jag är lite som du. Jag fuskar också med feta basövningar, har dock tagit mig i kragen (lite) och försöker bättra mig.

    Men det jag undrar över, det är de orden jag har markerat med fet stil; vad skulle riskerna vara med marklyft? Och vad är skadligt med benböj? :what:
    Dom är väl inte farligare än bänkpress?

    Men stark verkar du vara, som fan. Det ska du ha cred för :up:
    Upp med bilder nu :pop:

    Lycka till.

    Jag är knappast rätt man att dömma ut 2 av dom mest effektiva övningarna, däremot är jag inte bekväm med dom och det i kombination med dom höga vikter man hanterar gör dom farliga. Naturligtvis är det inte skadligt att köra knäböj eller mark, men skadorna OM du gör ett litet fel KAN bli förödande. Jag är bekant med en som för 5 år sedan tappade hållningen när han körde knäböj (vikt bortåt 180kg), han lade träningen på hyllan före 30 pga ryggskadan han ådrog sig.

    Marklyft samma sak, ryggen är utsatt för otrolig belastning, gör du fel eller missar lite i utförandet kan du enkelt fixa en livslång ryggskada.

    Sen så kan man bygga en bra rygg även utan mark.
    Kul att få uppskattning förresten.
    (Jobbar natt därav min sena aktivitet)

    #190950

    klockren rubrik hehe

    #190951

    Plojpass:

    Hantelrodd:
    26, 30, 36 uppv.

    41kg 10reps/arm *2set saknade ork idag

    Sidolyft 11kg 15 reps *2 set kör lätt en period på denna övn.

    Biceps i maskin 2set*10 reps

    Chins 2 set*20 reps

    avslutade passet med tricepsarmhävningar, 2set á 40reps ej till max

    Kände mig lat och ganska omotiverad idag, därav det korta och tveksamt upplagda passet. Bokar in ett presspass imorgon om kroppen känns bra.

    #190952

    19/7
    Tid 80min

    Chins
    set 1 23 reps + 3forced
    set 2-4 10 reps med kv+ 20kg
    set 5 10 reps med kv

    Fick en konstig känning i axeln efter mina chins med vikt så ja beslöt mig för att ta det lite lugnare resten av passet.

    Rodd mellan benen
    set 1 50kg reppade
    set 2-4 75kg omkring 10 reps tog det som sagt lugnt

    Triceps
    Liggande med stång bakom huvudet
    27kg uppv
    set1 37kg 15 reps
    set2 47kg 15 reps
    set3-5 52kg Tror ja körde mellan 10-15 reps tog ej ut mig helt iaf men tog det lite lugnare då den påfrestar armbågarna ganska hårt.

    Raka dips

    set 1,2,3 20 reps ej till fauilure

    Biceps
    med hantlar 2 set rätt lätt
    med stång med stöd för armbågarna 1 set
    stående med 52kg en 12 reppare då jag var trött, kör normalt på 60kg

    Passet kändes rätt ok, hade relativt bra tryck i kroppen, styrkan var däremot inte på topp. Nytt pass blir på Måndag då jag planerar att köra bla hantelpress.:emo-thumb

    #190953

    21/7
    Sov 3 timmar och har stressat hela dagen så hade inte så högt uppskruvade förväntningar.
    Tid 65minuter
    Passet kändes ok svettades som fan vet ej varför men hade god pump hela passet.
    Kör med musclecellXpand och synerlin från self, svårt att utvärdera om dom funkar ännu dock. Jag litar mer på apotekets koffeintabs än synerlinet ska dock tilläggas.

    Plan hantelpress
    20, 26, 30kg uppv

    set 1-2 41kg 15-20 reps
    set 3-4 51kg 10 reps
    set 5 51kg 9reps

    Raka dips
    uppv Kv 20 reps
    set 1-3 kv+15kg 15 reps ungefär, tappar räkningen..
    set 4-5 kv +30kg ca 13 reps måste börja räkna bättre

    Gjorde här ett försök till triceps bakom huvudet men det kändes inte helt bra så jag avbröt.

    Biceps med rak stång (inte helt rak men nästan)

    set 1 38kg 20 reps
    set 2 48kg 10 reps
    set 3 58kg 10 reps
    set 4-5 63kg 8 reps kändez rätt tungt, mina energinivåer var ganska uttömda borde göra en 10reppare om jag är pigg.

    Explosiva curls
    2 set med 6kg, ville prova på denna övning och den tog väl hyfsat

    Sidolyft
    3 set med 12,5kg 10-15 reps ungefär har svårt att få bra kontakt här

    #190954

    Yo,

    farmacia.cc har billiga koffeintabletter, 200x200mg för typ 50 kr.

    Fixa lite bilder också. ;)

    #190955

    Bilder! :bb2:

    #190956

    Har en färsk bild, men får nog revidera min uppskattade bf, den har tyvärr ökat en del på sistone.. Kommer slänga in en ny bild lite senare i sommar då jag förhoppningsvis inte är så liten som på denna bild (brulkar vara lite större, deffen i våras tog bort lite massa:()

    #190957

    Det där ser ju fan hur bra ut som helst !! ;) Skulle vilja se lite mer massa över traps :) Annars helt kanon !

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.