Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Tarmen
Titel
Registrerad 2010-05-03
Inlägg 105

Härligt med PB i Pushpressen och bicepscurlen där :) Bara å kämpa på!

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Tarmen skrev:
Härligt med PB i Pushpressen och bicepscurlen där :) Bara å kämpa på!

Tack så mycket :) Det går framåt, ja bara att kämpa vidare

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

God kväll!

Börjar med att skriva att detta pass var det sämsta på väldigt länge. Hade det inte varit för att en granne ringde och klaga på hålor i vägen så hade det garanterat gått bättre. Så det var bara att ge sig ut och ösa grus och åter ösa grus..
Jobbet går ju före träning så är det

Så innan passet så öste jag stenkross med skyffel i 2 timmar och 30 min oavbrutet, gissa om armstyrkan fick sin träning så kvällens pass känns inte roligt att anteckna.

Men här kommer det:

Pushpress

4x50kg
3x50
6x50
1x60
0x70 4 försök
0x68
0x65
5x50

Tog 5 kg mindre en sist

Bänk
Gick in för att köra hög rep ikväll eftersom jag helt enkelt inte hade nån styrka kvar i underarmarna.

10x50kg
7x60
5x60
2x70
1x73
10x50
12x40
20x30
20x25

BARA ATT SIKTA IN SIG PÅ NÄSTA PASS OCH INTE SURA HELA KVÄLLEN:nono:

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Till vänster vikt ca 60 kg, efter 1 månad styrketräning

Till höger efter 4 månaders styrketräning vikt ca 73,5 kg (bild tagen idag)

Den senaste tidens mer "råare" träningsinriktning har gett lite mer kött :-D

84035.attach

Swede Wheels
Titel
Registrerad 2009-05-28
Inlägg 736

Bra Henric :up: Kul att träningen ger resultat!

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Swede Wheels skrev:
Bra Henric :up: Kul att träningen ger resultat!

Tack så mycket Sebastian, du har stor del i mina framgångar. Kärvaryds strongman har en förmåga att inspirera :)

Bara att kötta på

ha det gott

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Hejsan kvällens pass just avklarat. Känner mig pigg idag efter en total heldagsvila utan varken jobb eller träning igår. Sov bort halva dagen, känns efteråt att det behövdes.

Idag var det dags för OrtMag vecka 2

Det som var lte kul i efterhand var att jag såg att jag inte följde det rätt råkade köra 1 st set med 2 rep på 120 kg och 1 set 2 rep på 135 kg utöver vad jag skulle ha gjort. Jag klarade det så det känns ju riktigt bra:)

Här kommer seten och repen:

Marklyft OrtMag vecka 2

Uppvärmning 12x60 kg

setxrep kg

4x4 105kg
2x2 120
2x2 135
1x10 105 (Kändes bra att avsluta med en 10:a)

Med två extra set i bagaget känns det lite extra bra att sikta mot vecka 3. Bara dagsformen är bra så borde det gå utan problem

Sen blev det hantelrodd:

setxrep kg

4x10 31,5 kg

Avslutade med lite enkla och avslappnande rygglyft på matta

setxrep

4x10

Fick flashback från skolgympan när jag körde rygglyft, men den var rätt skön att avsluta med:)

Känns bra, synd att jag inte har en maskin att köra pulldown i.
Men eftersom jag jobbat hela dagen så har jag använt ryggen där med så det känns att det räcker ändå.

Får vi se om jag kan få in ett bicepspass imorgon, känner för att ta en runda med farmersväskorna också men vi får se. Har lite ont om tid imorgon..

Nu blir det att ta ett rejält mål med mat

//Hence

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Hejsan!
Här kommer ett utlåtande från kvällens pass. Har känt mig sjukt trött i kroppen i igår och idag, vet ej vad det är men det går i alla fall inget bra att prestera.. Är helt orkeslös och lite yr. Är slut både mentalt och fysiskt.

Fick avbryta träningen ikväll, körde pushpress:

10x30 kg
10x40
4x50
4x50
4x50
1x50 och där kom smärtan i axeln :(

Drog upp en liten smärta i axeln på jobbet igår. Från början fick jag den smärtan när jag ramlade omkull i vintras.

Bestämde mig för att avbryta allting, mår man inte bra så ska man väl inte lyfta nåt. Träning handlar ju om att vara hälsosam och inte skada sig.

Får ladda upp batterierna lite.

//Hence

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Hejsan rapporterar från ett blåsigt östergötland.
Efter det misslyckade passet igår har jag under dagen haft dåligt samvete för att kroppen inte fått sig någon ordentlig träning den här veckan så jag var tvungen att gå in och sätta ett pass.

De senaste passen har jag varit seg och slö och nästan rädd för höga vikter så jag har gått ner lite nu för att satsa på fler repetioner och med reducerad vikt, idag var det lite ändring mot tidigare passet i veckan. Kände mig piggare och explosivare i kroppen, men inte helt 100 %

Kvällens pass:

Knäböj (alla rep var djupa och fina)

10x50 kg
10x60
10x70
8x80
6x90
4x100
6x90
12x60

Biceps curl med rak stång
10x35 kg
10x35
10x35

Sittande isolationscurl med hantel

6x13,3 kg
6x13,3
6x13,3

Tricepspress med hantel liggandes på en bänk

10x9kg
10x9
7x9
6x9

Känns som man är på G igen, nu ska jag ta en välförtjänt vila.

En rolig nyhet är att jag fixat ett gammalt dumpersdäck med fälg från en däckfirma i närheten. Har inte sett det än utan en vän till mig har sett ut det åt mig. Blir att hämta det den här veckan..
Vet ej vikten ännu, tippar på mellan 300-350 kg.

Ska bli kul med lite gren träning att varva med. Våren lockar mig ut att träna:D

//Hence

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 247

Jävligt grym skillnad på ryggbilderna, antar att du själv är stolt över utvecklingen ;)

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Tommy Ivarsson skrev:
Jävligt grym skillnad på ryggbilderna, antar att du själv är stolt över utvecklingen ;)

Tack så mycket för de orden. Alltid kul med positiva kommentarer:) Jo jag är nöjd över ryggens utveckling under tiden jag tränat nu. I början vägde jag inte mycket. Det blev ju muskler men jag hade väldigt lite underhudsfett. Nu har jag dubblerat fettet och blivit mycket starkare och går stadigt uppåt i vikt:emo-thumb

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Hejsan, nu är det sommartid och det blev en tidig morgon när jag gick till lagården. Trodde det skulle påverka träningen negativt men så blev inte fallet. Igår kväll så åkte jag också på en allergisk reaktion när jag var bortbjuden på middag. Fick rejäla magkramper, så idag var jag öm i både mage och rygg. Men det gick fin fint att träna ändå:)

Skulle egentligen vara ryggträning idag med bla ORTMAG men jag kände hellre för att köra lite grenövningar utomhus för att få göra något annat än vad jag vanligtvis gör.

Min kompis Jonas kom på besök så vi körde lite däckvält med ett 230 kg:s lastmaskins däck. Sen blev det farmers walk med 2 st 50 kg:s väskor..

Körde 2 set däckvält
Set 1
7 vält på 60 sek
Set 2
6 vält på 60 sek

Sen blev det 10 rep teknikträning med däcket

Farmers walk 2x50 kg ca 50 m
Tid 34 sek

Nu har jag kört dessa två övningar för första gången såhär på tid och får se framöver hur mycket bättre och snabbare jag kommer bli.
Skulle kunnat kört mer set men började lite förståndigt.
Har planer på att införskaffa ett tyngre däck framöver av en som äger ett grustag här i närheten, men detta duger gott till att sysselsätta sig med på 60 sek.

Fick upp flåset rejält, efter passet så kändes det som om man mer jobbat en hård arbetsdag än en ett pass på gymmet :-D Det visar hur lika dessa övningar är mitt vardagliga arbete.

Avslutade med rotatorcuff träning

Riktigt skönt att få kontakt med muskler som man annars inte kommer åt. Väldigt behövligt, detta är något som jag kommer fortsätta med för att skona axlarna från skador.
Blev väldigt trött i axlarna

Klippte ihop en liten film från dagens grenträning

Ha det gott!

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Här kommer kvällens rapport:)

Ledig från mjölkningen på kvällen så det blev ett pass vid femtiden.
Känns bra i kroppen idag, pigg och alert.

Benböj på schemat, gick in för att köra alla böj djupa. Dessa halvböjar ska jag helt sluta med. Klarar man bara att "halvböja" på en viss vikt då är man inte redo för den vikten än..

Såhär såg det ut:

Benböj

15x60 kg
12x80 kg
8x95 kg (bälte)
1x100 kg (bälte)
1x110 kg (bälte)
5x90 kg
10x70 kg

Detta är mitt bästa benböjpass någonsin, kändes riktigt bra idag. Varierade vikterna idag, tanken var att ligga på olika vikter i alla seten.
Känns som jag är mitt i en utveckling i denna övning.

liggande tricepspress på bänk med hantel
8x9 kg
15x5 (gjorde ont första setet, gick därför ner och värmde upp)
10x9
10x9
10x9

Var lite seg i triceps idag men viljan var av stål.

Allt för ikväll

// Hence

Tarmen
Titel
Registrerad 2010-05-03
Inlägg 105

Härliga böjar, kör alltid ATG ;) bäst när man kör strongmaninriktat! Glöm heller inte goodmornings, det och ATG böj kommer öka dina markresultat rätt så bra! Har det gjort för mig iallafall :)

EDit: Missa heller inte strongmantävlingen den 21a maj ;) mer info finns på smiprod på facebook!

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Tarmen skrev:
Härliga böjar, kör alltid ATG ;) bäst när man kör strongmaninriktat! Glöm heller inte goodmornings, det och ATG böj kommer öka dina markresultat rätt så bra! Har det gjort för mig iallafall :)

Tack så mycket:) Okej ska se över goodmornings och prova det vid tillfälle.. Tack för tipset:)

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Tarmen skrev:

EDit: Missa heller inte strongmantävlingen den 21a maj ;) mer info finns på smiprod på facebook!

Kul att nu nämner den, såg det idag och blev intresserad att prova. Prova på klass passar väl mig?

Vet du hur det fungerar med vikter i den klassen?

Tarmen
Titel
Registrerad 2010-05-03
Inlägg 105

Ja du, tänkte själv testa på folkklassen, men har aldrig heller tävlat förut så jag vet inte hur det kommer gå. Men du kan säkert också tävla i folkklassen om du grentränar hårt de månaderna som är kvar nu.

Har hört med en kompis och han ska kontakta Rune som har hand om tävlingen. Så jag säger till så fort jag vet vikterna! :)

hollowm4n
Titel
Registrerad 2009-11-09
Inlägg 321

kul att ni är sugna på tävlingen :) är själv anmäld till folkeklassen och vikterna jag hört om i folkeklass är: 80 kg stockreps, 150 kg bilmark, max 300 kg:s däckvält, 85 kg farmers distans, medley inte klart hur det ser ut än vad jag vet

Tarmen
Titel
Registrerad 2010-05-03
Inlägg 105

Härligt!

Då får man tagga till och dra å grenträna i Tidaholm före tävlingen då! :)

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

God kväll, har kört lite pressövningar ikväll och däckvält. Men den högra axeln gör fortfarande ont. Vilket gör att jag inte kan träna för hårt:|
Varför var jag tvungen att halka på isen nu i vinter. Det verkar läka långsamt.

Har en inre stress i kroppen för att kunna bli starkare i axlarna på ett par månader, då jag ska prova på att tävla lite. Någon som har några bra tips på övningar för att bli starkare i pressmoment som stock och pushpress?? Axlarna är min sämsta muskelgrupp..

Krävande arbetsyssla för dagen var:
Sätta upp staket, inkluderat med att göra hål med spett samt slå ner stolparna ( grovlek 80mm) med slägga. Ca 10 stycken stolpar blev det för dagen..

Såhär såg passet ikväll ut:
Värmde upp med ett lätt set rotatorcuff träning

Push press
8x40 kg
6x50
1x60
0x65
1x55
Sen axelont:|
Denna övning skulle jag vilja prova på ute där man inte behöver vara rädd för att slå sönder golvet om man skulle vara tvungen att släppa stången. Jag skulle nog behöva börja från grunden och träna upp axelmuskulaturen. Jobbigt när man vill nå snabba resultat.

Axelpress med hantlar (stockpress grepp)
2x13 kg 15 rep
2x18 kg 10 rep
2x18 kg 9 rep

Däckvält 230 kg.s däck
set 1 5 vält
set 2 9 vält
set 3 7 vält

Helt slutkörd efter detta, prova liten annan teknik i 2:a och 3:e setet genom att stå längre ifrån däcket med mer lut på kroppen och det gick också bra, blev mindre stress på biceps då..

Kan meddela att jag idag också beställt en smiprod stock:)

//Hence

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

hollowm4n skrev:
kul att ni är sugna på tävlingen :) är själv anmäld till folkeklassen och vikterna jag hört om i folkeklass är: 80 kg stockreps, 150 kg bilmark, max 300 kg:s däckvält, 85 kg farmers distans, medley inte klart hur det ser ut än vad jag vet

Okej jag kommer nog satsa på "prova på klassen" eftersom jag aldrig tävlat samt att jag inte är tillräckligt stark för att kunna vara med i folkklassen.

Det kommer bli kul:)

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

God morgon, ledig från morgonmjölkningen idag så det blev sovmorgon till 07:20 sen upp från sängen och ner till gymmet på undervåningen.

Efersom jag träna även igår kväll så var det bara marklyft på schemat idag. Min ena underarm är ganska så utarbetad så det fick bara bli ett intensivt marklyftspass idag. Kände mig grymt stark idag, en skön känsla eftersom axelträningen gick åt skogen igår.

ORTMAG Vecka 3

Uppvärmning på 60 kg

Sen:

4 set 4 rep 110 kg

1 set 2 rep 125 kg

1 set 2 rep 140 kg

1 set 10 rep 110 kg

Kändes riktigt härligt att fortsätta med att sätta en 10:a i sista setet:D
Nu blir det frukost och en regnig arbetsdag väntar...

//Hence

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Jag har idag funderat och funderat... Har förstått att jag sannerligen med nuvarande styrka och vikt inte kommer klara av smiprod open tävlingen 21:e maj. När jag fick reda på vikterna och har känt lite på några övningar med dessa vikter blev det nattsvart framför ögonen.

Att ens lyfta ett par a´85 kg väskor är omöjligt i dagsläget. Jag har att göra med att gå med 2 st 65 kg:s väskor och med det kommer man inte långt.

Så jag har tagit beslutet att hoppa över tävlingen för att helt och hållet satsa på att bygga upp kroppen sucessivt.

Jag måste lyssna till kroppen ska framöver fortsätta som jag hållit på tidigare och ska försöka lägga på mig mer vikt och massa. Inte omöjligt om jag framöver kan ställa upp i någon tävling men då ska jag helst väga 20 kg mer

// Hence

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Hejsan! Idag har jag tänkt så att dela upp dagen i två pass. Är ledig nu på morgonen så jag har avklarat ett benböj pass. Jag tog fram förra veckans böjar och målet var att kunna hålla i lika bra som sist, men jag lyckades till och med sätta ett ännu bättre pass:emo-thumb

Har märkt skillnad att gå upp och köra på morgonen mot kvällen. Vilken skillnad på power:)

Jag körde endast böjar på morgon för att inte helt sjukskriva mig på jobbet idag;) Trötta ben går att ta sig genom dagen med.

Här kommer böjarna:

15x60 kg
12x80 kg
8x95 kg (bälte)
3x100 kg (bälte)
3x110 kg (bälte)
5x90 kg (bälte)
10x80 kg

Nu blir det frukost

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Avslutade dagen med dessa övningar

Liggande tricepspress på bänk med hantlar

30x 5x2 kg
10x 9x2 kg
12x 9x2 kg
6x 11x2 kg
6x 11x2 kg

Avslutningsvis rotator cuff träning, behövligt för mina axlar som börjat krångla senaste tiden:(
Skulle jag kört rotatorcuffen sen jag började lyfta vikter så skulle jag sannerligen inte ha detta problem nu. Känns härligt i axlarna nu efter ha kört 4 st olika övningar

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

God morgon, ledig dag utan en massa måsten. Vaknade med en smärta i vänstra sidan av ländryggen. Har gjort något i jobbet som inte var bra eller när jag bytte till sommardäck igår. Som tur var så är det en ledig vecka från ORTMAG, puuh:)

Jag började med att gå ut till car porten där jag har ett vattenledningsrör liggandes mellan takstolarna. Så jag började alltså köra chins ingen rockkanal som dånade i bakgrunden men fåglarna sjöng för mig istället;).

Chins med brett grepp (med egen kroppsvikt, 74 kg)

set 1 8 rep
set 2 6 rep
set 3 6 rep
set 4 5 rep

Har inte kört denna övning på länge, känns att man gått upp några kilo:)

Sen gick jag in igen tänkte köra lite bänkpress. Tycker det är trist, har inte märkt av att man har nytta av bröstet varken i jobbet eller något annat. Men men man får väl hålla liv i kyckling filérna:) om man ska kunna visa sig på badstranden i sommar

Bänk
8x60 kg
3x70
2x75
3x65
5x60
5x60

Jag var väldigt obekväm i denna övning idag, allt kändes nästan tungt.. Märks att man tappar en del när man är ifrån för länge.

Avslutningsvis rotator cuff träning. Den högra axeln känns stel. Ser inget ljus i tunneln än. vilken himla tid det tar att bli bra från axelskador:(

//Hence

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Bild

Dagsform 10:e april 2011

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

God kväll, kvällens rapport ser ut såhär. Körde Marklyft och det kändes riktigt bra rent styrkemässigt men däremot kände jag av en viss smärta i högra baksidan av låret fästet upp mot rumpan. men det gick att genomföra det ändå;)

Marklyft ORTMAG vecka 5

Uppvärmning på 60 kg

4 set 4 rep 110 kg

1 set 2 rep 125 kg

1 set 2 rep 140 kg

1 set 10 rep 110 kg

Samma pass som vecka 3 och med exakt samma siffror blev det. En 10.a på slutet:emo-thumb yees!!

Sen blev det liggande tricepspress på bänk med hantel

Uppvärmning
20x5x2 kg

Sen:
10x9 kgx2
10x9 kgx2
7x11 kgx2
6x11 kgx2
6x11 kgx2

Slängde upp en liten film på de tre sista seten från ORTMAG passet. Om ni undrar varför jag fibblar med ena armen i sista setet på 110 kg är det för att jag ändrar greppet som blev fel.. Hade problem med greppet i slutet men jag lyckades iaf hålla stången

//Hence

72

Hence
Titel
Registrerad 2011-03-02
Inlägg 955

Hejsan idag så körde jag endast benböj. Ska åka iväg till stan idag så jag fick sikta in mig på en övning.

Det blev ett riktigt makalöst pass. Jag fick krafter som jag inte trodde jag hade.

Benböj

6x90 kg
8x95 kg
10x100 kg
6x110 kg
1x130 kg !!!!! PB
15x60

Helt underbart att sätta PB idag. Jag kände på 100 kg att jag var rejält stark. Blev förvånad över mig själv när jag satt en 10:a på 100 kg. Har gett resultat den senaste tidens upplägg på benböjarna.

//Hence

hollowm4n
Titel
Registrerad 2009-11-09
Inlägg 321

Bra marklyft där! :) testa att gå ner lite djupare med röven vid lyften. Annars såg det bra ut. Själv har jag börjat köra utan studs för jag tror att det är lite skonsammare för ryggen samt att jag tror man tränar upp styrkan mer genom att göra alla lyften "döda" eller vad man kallar det.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 12 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden