jävla träningresultat !! nu satsar jag stenhårt !!

Home Forums Seriösa träningsjournaler jävla träningresultat !! nu satsar jag stenhårt !!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • Author
    Posts
  • #97590
    #1064986

    efter 5 månader av hårt jävla slit och gymmet 5 ggr i veckan så tänker jag satsa ÄNNU hårdare nu,
    resultaten är värdelösa och motivationen är snart slut…

    Tror felet ligger i helgerna med mycket pizza och öl o annat smått o gott,
    de räcker tydligen inte o va nyttig på vardagarna längre om man vill nå sina mål,

    Så detta är den första dagen på den stenhårda träningen och dieten !!

    Började morgonen med 60 min snabb motionsrunda vid 04,45 – 05,45
    drar till gymmet efter jobbet vid 17,00 och tränar rygg, biceps :)
    kommer köra mån-fre på gymmet samt gå varje morgon (även helger)
    kommer inte dricka en droppe alkohol på minst 2 månader !!

    Maten idag blir 1 proteinshake vid 06,00
    frukost vid 09,00 med 2 ägg och 2 knäckebröd
    lunch vid 12,00 med stuvad spenat och en proteinshake
    mellanmål vid 15,00 en proteinbar
    kvällsmat vid 19,00 lax och brocolli samt en proteinshake till

    händer de inget på 2 månader med denna dieten och träningen så får jag nog tyvärr lägga detta träningsäventyr bakom mig :)

    uppdaterar mig ikväll efter gymmet !

    #1064992

    Vilken bra inställning du har? inga resultat på två månader så slutar jag träna. Det är sådan inställning som gymkedjorna älskar efter som det är dessa personer som köper gymkort men ganska snabbt försvinner igen.

    5månader är ingen tid alls när det gäller styrketräning. Men visst ska man få resultat på ett halvårs träning OM man gör rätt.

    Först måste man sätta upp ett mål, vad vill du med träningen, vill du gå ner i vikt och bli av med fett eller vill du bli större och starkare?

    Eftersom du nu redovisar en diet för viktnedgång så antar jag att du vill deffa. Om du inte redan läst deffguiden så gör det. Räkna sedan ut ditt kaloribehov tex här http://www.dinbmi.se/kaloribehov.asp#raknare

    Utgå från minst 3g protein per kg kroppsvikt. Fett 0.5-1g per kg kroppsvikt och kolhydrater resten. Börja med underskott på 500kcal, händer det inget med vikten på en vecka så får du plocka bort mer kalorier osv osv.

    Och givetvis kan du ju inte ”vara nyttig på vardagar” och sedan trycka i dig pizza och öl på helgen och tro att du ska komma i form.

    #1064993

    iomed att jag kommer gå in stenhårt nu som sagt och börja gå 1 timme varje morgon, träna 5 dagar i veckan o lägga av med allt sött, alkohol och skräpmat så bör jag märka nått litet resultat !? det behöver inte vara mycket, men så pass att jag märker det iaf så jag får tillbaka motivationen,

    min förra livsstil (5 månader tillbaks) så tränade jag inte nått, samt åt pizza 4 ggr i veckan och godis o läsk VARJE dag, från o gå från det till de jag tränar o äter idag så är jag missnöjd med resultaten !
    men som sagt jag har lärt mig att skippa de även på helger nu, så får se hur de går,

    tack för tipsen btw :) ska kolla upp länken nu samt läsa deffguiden :)

    vilket ska man gå efter då¨?

    Ditt dagliga kaloribehov beräknas vara:
    3819 kcal enligt Harris Benedict.
    3586 kcal enligt MD Mifflin and ST Jeor.

    #1064995

    Prova dig fram, anta att det ligger på 3500 kcal per dag. Börja med att käka 3000 kcal dagligen och utvärdera efter 2 veckor. Går du inte ner i vikt, dra av ytterligare 500 kcal och utvärdera igen efter 2 veckor. Ditt första svältschema var katastrof…

    Lycka till!

    // mvh

    #1065063

    Jag är sleten och trött idag :S kunde inte somna igår förän 3 på natten så idag kommer träningen bli jävligt seg, ska nog sova en sväng när jag kommer hem,
    Tror de är de där jävla kreatinet som ställer till de med den höga mängden koffein, ska köpa hem creatine monhydrat imorgon så slipper jag koffeinet, hopas jag orkar prestera lika mycket bara :S

    jag har inte så stor koll på kcal än, har inte köpt mig en hushållsvåg ännu (blir imorn)
    men jag skulle gissa att jag ligger runt 2000-2500 kcal per dag,
    är seg o trött idag men de beror nog på att jag inte sovit mer än 3 timmar,

    aja det är bara bita ihop, vila, äta och dra till gymmet :)

    #1065085

    Känner igen det där med att inte kunna sova om man tränar sent och tar någon slags koffeinberikad pwo. När jag körde 12h dagtid (7-19) och tog pwo efter jobbet för att sedan träna runt 20.00 så hade jag sjuka problem med att somna om kvällarna. Kunde ligga ganska trött i sängen i flera timmar utan att lyckas somna..

    Du får försöka tänka bort att du inte kommer få i dig koffein innan träningen.

    ”Jag vet att jag får i mig det jag behöver för att min KROPP ska kunna prestera och fungera på bra nivå.” Och hålla det fokuset igenom hela passet. Koffein är ju en stim-produkt som gör dig piggare, alltså inget viktigt för kroppen tillskillnad från t.ex. aminosyror eller kreatin, vilket faktiskt är bra att få i sig runt träning.

    Det jag försöker säga är att du får ersätta koffeinet med lite viljestyrka ;) !

    #1065110

    nu har jag iaf slutat med pwo, köpte mig en kreatin monhydrat igår så tagit första doseringen nu !
    Maten idag består av;
    Frukost 06,00 – afil med musli
    Mellanmål 09,00 – 2 ägg, 2 knäckebröd, 1 proteindrink
    Lunch 12;00 – 300g lax, 1 knäckebröd
    Efter träning 17;45 – 1 proteindrink
    Kvällsmat efter träning 18;00 – 150g hamburgare med fullkornspasta

    Japp jag ska försöka träna på viljestyrka hädanefter ;) kommer bli lite tufft i början men tror man vänjer sig med det med, kanske kan ta en kopp kaffe innan träningen ;)

    #1065245

    trött o sleten varenda dag :P äcklig och tråkig mat, men nu börjar kroppen vänja sig iaf, är lite piggare nu och mindre träningsvärk,
    Börjat köra 4×5 på de flesta övningarna ! därav den grova träningsverken :P har alltid kört 3×10 innan.
    men som sagt nu börjar kroppen vänja sig o de känns asgött o ha kommit dit iaf ;)
    de va ingen som sa att deffa är så jävla tråkigt ? :P blir nyktert t.o.m på semestern.

    Idag blir de axlar och magträning ! har ökat magträningen från måndag och fredag till måndag,tisdag, torsdag, fredag. Om någon läser de här så undrar jag om tips på övingar som tar sidan på magen !?

    Maten idag

    09,00 – 2 knäckebröd, 1 proteindrink
    12,00 – fullkornspasta och en köttbit,
    15,00 – youghurt med musli
    18,00 – korv och fullkornspasta

    Nästa vecka blir de träning 2 pass varje dag hela veckan :)
    får ta o käka lite mer då dock ! kommer bli jobbigt men de fixar jag :)

    #1065371

    Då har man legat på kaloriunderskott nu 1 vecka (ca 300 kalorier minus om dagen)
    plus stenhård träning och 1 timme promenad varje dag,
    Vikt förra måndagen 91,9 kg
    Vikt idag 92,4 kg
    så antagligen har jag gått upp 0,5 kg muskler på en vecka :)

    #1068320

    Nu va det ett tag sen jag skrev här och MYCKET har hänt sen dess. Inte så mycket på muskelfronten men på mycket annat :)
    Jag har varit på konsultation hos en PT och beställt kostschema nu. Kommer bli helt underbart o få hem detta sen, jag har svårt för kostbiten! jag har även varit på lite besök hos en gymägare som snackat lite om träning generellt och pratat om övningar och stretcha och massa massa annat. För de första så visste jag verkligen inte att man ska vänta mellan 3-5 minuter mellan varje repetition om man kör basövningar och runt 2 minuter om man kör enledsövning. JJag har klockat tiden på 1 minut innan och det är säkert därför jag har varit extra trött och sliten, känner mig mentalt starkare nu :) så dessa kommande veckor lägger jag i treans växel :) försöker återkomma här lite oftare, ha de fint :))

    #1068486

    fått hem mitt kostschema nu! tror aldrig jag pallar äta allt de :S det är ju de tredubbla mot vad jag äter nu.
    träningsschemat kommer på tisdag :) så nästa vecka blir de till o storhandla ;)

    #1068501

    Kul att du gått till en PT samt gymägare och fått ny motivation och kämparvilja!

    Jag måste dock få slänga in en liten funderare med.
    Vad är dina mål? Du säger att du inte får några vidare resultat -Vad är det för resultat du vill se hos dig själv?
    Angående vilan så måste du förstå att det även här handlar om vad du har för mål. Vill du bli jättestark i basövningar så behövs det längre vila mellan varje set, och det krävs även att du kör lägre antal repetitioner. Men det är så himla många fler aspekter som påverkar resultaten att du inte bara kan stirra dig blind på just vilan mellan seten.

    3-5 minuters vila mellan varje basövning är väldigt mycket om du bara är ute för att trötta ut muskeln. 2 Minuter vila på enledsövningar är också ett väldigt diffust uttalande -Det är ex skillnad rent muskulärt på scottcurl och legcurl >> Hamstrings som aktiveras i legcurl är en sådan mycket större muskelgrupp än Biceps som aktiveras i scottcurl.

    Vill bara vidga dina vyer ! :) Men kör på stenhårt nu och satsa verkligen på det här ! Kommer gå kalas om du bara följer kostschemat och tränar HÅRT varje pass.

    Mvh

    #1068517

    hade jag vilat 5min mellan varje set (antar du menar set och inte rep som du skrev) hade mina pass tagit flera timmar.

    Vila kan vara allt mellan någon sekund och flera minuter, det beror på hur passet i övrigt ser ut. Själv kör jag oftast när jag känner mig fräsch vilket brukar vara 1-3min när jag kör lågrep på basövningar. På högrep brukar jag försöka hålla mig till 1-1.5min.

    Vad jag vill säga är att vilan mellan seten nog inte har mkt att göra med dina resultat utan att du helt enkelt inte haft ett mål. Man måste bestämma sig för vad man vill göra om det är att bygga muskler eller att gå ner i vikt. Inte hålla på och vela fram och tillbaka.

    Äter man ordentligt och faktiskt ligger på överskott kan man träna mycket hårt utan att blir trött och sliten. Sedan är ju givetvis psykisk hälsa viktig och det handlar nog oftare om stress osv utanför gymmet som gör att man känner sig sliten snarare än att man vilat lite för lite mellan seten på gymmet.

    Bara en tanke.

    #1068526

    Mina mål i början va ju faktiskt deffning, Men efter besöket hos den PT jag va hos så skulle jag bulka.. Så jag ska ligga på 3000 kcal nu varje dag. Jag har velat fram o tillbaka eftersom jag inte visste vilken träningstyp jag skulle ägna mig åt. men som sagt nu vet jag de så kommer inte vela mer nu ;) o vad gäller vilan så är det givetvis individuellt från person till person. bara de att jag har vilat mellan 30 sek till 1 min innan, och endel vilar 5 minuter på lågrep bassövningar. Så jag har ändrat de nu o känner efter lite mer vad jag orkar o.s.v :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.