Kyokushin, cardio och gym.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Kyokushin, cardio och gym.

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #53533
    #133545

    Vem är jag?
    Kön: kille
    ålder:14
    längd:173-174 cm
    vikt:64-66 kg
    PB:N: Bänk 55 kg, böj 80kg.

    Vad tränar jag? : Jag tränar kyokushin karate, tennis och sedan kommer jag köra cardio och gym pass.

    Vad är kyokushin? Kyokushin är en japansk karate stil. Den anses vara den tuffaste stilen.

    Hur länge har jag tränat? Tennis har jag kört i runt 10 år. Kyokushin i 2,5 år nu.

    Vad gör man där? Vi kör grundtekniker: [http://www.youtube.com/watch?v=C2aQNo67eMQ], sedan kör vi s.k kata dvs, man lägger ihop grundtekniker och kör dom i ett förbestämt mönster : [http://www.youtube.com/watch?v=Rock1v3ywcM]] och sparring/ fighting.

    Hur ser mitt schema ut? Måndag :Karate 90 min, sedan gym ca 30 min. Tisdag Karate 60 min sedan fys 30 min ca. Onsdag: Vila.Torsdag Vila/ lättare cardio. Fredag:karate 60 min gym 30 min eller vila. Lördag:Beror på hur mkt jag har tränat. Söndag Tennis 60 min.

    Hur många reps/ set ? Runt 15 reps och 5 set.

    Villka övningar kör du? Mark, böj,bänk och mage. Sedan ska jag försöka lära mig ryck snart.

    Vad är dina mål? Mitt närmaste mål är att vinna tävlingen på lördag. Långsiktigt är det att komma ut i Europa och tävla.

    Har du tävlat tidigare ? Ja 5 ggr i karate och en gång i tennis.

    Har du några hinder? Ja skolan och 2 dåliga knän.

    Kommer du andvända några kostillskott? Ja Whey protein och Kreatin.

    #133546

    Veckans första pass är avslutat. Det blev 1 h 45 min mitt och sparring träning inför på lördag. Vi körde mkt slag,sparkar och sedan körde vi slag/parkar så länge jag orkade och gjorde om det. Börja veckan med att bränna 1200 kcal. Känns riktigt bra.

    #133547

    Så nu har man kört det avslutande passet denna vecka. Då jag måste se tilla att vara 100% utvilad inför sammandrabbningen på lördag ;). Men detta pass bjöd mitt,säck och lite fys. det vi körde var mycket sparkar och slag. Fick oxå träna mycket på att skydda mig osv. Medeljobbigt pass bränt ca 1000 kcal. Skänns riktigt jäkla fint inför på lördag taggad till 100%.

    #133548

    Inte direkt ett kampsports forum. säkert att du lagt journalen i rätt forum???

    #133549
    abbarn87 wrote:
    Inte direkt ett kampsports forum. säkert att du lagt journalen i rätt forum???

    ja sa aldrig det. Jag kommer både skriva om kampsport ocgh gym och lönpnig eller dylikt. men om du läser lite så ser du att jag skriver att jag snart har tävling, då det är ganska dumt att komma dit med träningsverk för ja lyfte för tungt. Därför skippar jag det. Förstår du?

    #133550

    Så äntligen blev det ett pass… Denna gång var det först 1 h mitts med karaten som gällde. riktigt bra och svettigt. Sedan stod biceps,axlar och bröst på gym schemat. noterade hur svag jag var i biceps, då jag inte kört curls på månader och dagar.

    Biceps
    Skivstångscurl 10 kgx15x2 set

    Militärpress 20 kgx15x2 set.

    Bänkpress20 kgx15x2 set.

    Ett lätt pass med små vikter idag. Då jag inte vill köra för tungt och bli orörligare än jag redan nu är… Imorgon blir det ben och ngt mer :up:

    #133551

    Idag var det uppvisning på karaten, så först blev det 20 min med karaten. Sedan var det ett mark pass. OBS har inte kört det tidigare!!!

    Marklyft

    15 kg x10 reps x2 set
    20kg x10 x2 set
    25 kg x 10 x 2 set

    Lätt pass, då jag inte har kört det tidigare.

    #133552

    Så nu har vi haft bip test. det första jag har gjort. Gick riktigt bra, 18.5 :D. Sen så var jag spyfärdig… gick över gränsen för vad jag klarar. Men vem bryr sig. Sedan stod gym på schemat. blev som vanligt mark böj och bänk. Igen.

    Mark
    20 kg 10x4set
    böj 20 kg 15×5 set
    bänk 20 kgx15x5 set
    Inte så vidare tungt, men det behövs ju ändå inte när jag bara kör uthållighet :D.

    #133553

    Idag var det ett överkropps pass som väntade på mig i gymmet.

    Mark 25 kgx10repsx3 set
    Bänk 23 kg x 15 rx3 s
    latsdrag till bröstet 30 kgx15x3
    sittande rodd 30 kg x15 , 50 kgx15 x 2 set.

    Bra pass om jag får säga själv. Hade dock lite för lite tid, och de var ngra för många i gymmet… Sen blev det en shake med lite ”proteingodis” iform av BS casein 100% :D

    #133554

    Så klarade av ett skönt överkroppspass idag Noterade förskräckt hur jävla svag jag är i bänken :S . De måste vi ändra på!

    sittande latsdrag 30 kgx15x3 set, 50 kgx15x3 set.
    sittande rodd 30 kgx15x3 set, 50 kgx15x3 set.
    bänk 20 kg x15 reps x2 set, 30 kgx15x2 set.

    Herregud vad har hänt?! tog ju faan 30 kg i bänken efter några veckor! :S Fan bänk måste man börja seriöst med då!

    #133555

    Så dagens lärdom blev- att man inte ska springa utan handskar utomhus, när det är 3+ och det blåser. Trodde det inte skulle vara så farligt, men det var det…
    Men iaf de blev ett pass på runt 8 km. Hade kunnat fort. 2 km, men frös så mkt. då vi har ett litet motionsställe, en bänk, chins ställning etc. Så passade jag på att förgylla löpningen med lite böj och lite mark. Så 2 set mark 50 kgx10 reps. Och 2 set böj 50 kgx10 reps. Synd bara att man inte hade haft passare och inte en snö/isig bänk, annars hade man kunat bänka lite oxå. Kändes inte så lockande att ligga på en trä bänk som är översnöad/isig och köra själv ute i en skog. Men de får man ta igen på måndag ist. Nu blir det dusch och dra i sig en protein shake :emo-thumb

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.