Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Hej alla!

Tyckte det var dags för en ny journal nu när SM varit.

Vi börjar väl med att berätta lite om mig:

Martin Svensson
20 år född 86
Längd 181.5cm
Vikt just nu: 88kg morgon vikt

Mina tävlingar:

SM Athletic Fitness 2006:
13:e och sista plats (helt värdelös posering)
Fysikrond 13:e plats
5:a Chins med 25 st
11:a i dips med 27st
Toltalt styrka 8:e plats

Kommentar: Var med för att lära, hoppades inte mycket nått.

SM Athletic Fitness 2007
4:e plats
Fysikrond 1: 6:e plats (något missnöjd)
2:a i chins med 24 st (ingen bortdömd dvs STRIKTA)
8:e plats i dips med 29st
Totalt styrka delad 4:e plats
Hinderbana: 4:a eller 5:a kommer inte ihåg riktigt, skulle kunna vunnit om jag gått på hårdare på första varvet.
Finalfysik: 4:a, mer nöjd här då jag slog en av dom som tog mig i första, var ungefär vad jag hoppas på.

Kommentar: Hade höga mål tyckte jag med en top 5 placering, alltså nöjd med att komma 4:a på mitt andra SM tillika med tävling. Fanns dessutom grejer som jag borde gjort bättre. Men dom tre första var riktigt bra, Jesper var en klass för sig med en hårdhet som få i AF uppvisar, sen är frågan om man ska va så hård i AF men han va grym.

Dom tre stora lyften som alla tjatar om, är inte direkt min specialité som fitness kille men men är ju trotts allt kul att lyfta tungt med.

RAW och med SL utförande

Knäböj: 210kg (Reps PB 180kg*6)
Bänkpress: 140 (Har en gång i tiden gjort 170 med studs kör itne så mycket bänk längre)
Marklyft: 270kg (Fanns mer den gången jag maxa, men ska göra 300kg inom ett halvår är det tänkt)

Om mig:

Är en glad 20 åring från Jönköping som jobbar heltid som gym instruktör med lite fler ansvars områden.
Är en helt träningsgalen kille med bakgrund i massa olika idrotter framför allt friidrott.
På kvällarna sitter jag gärna hemma med en proteindrink och spelar CS eller kollar på film.

Mina mål:

Nu inför nästa år tar jag sikte på att uppnå stora resultat, det behöver jag för att utvecklas och jag har inga tvivler om att jag kommer vinna SM guld frågan är bara när och jag ska jobba stenhårt för att nå det så fort som möjligt.

Kommer att försöka uppdatera här ofta och kommer att ha en hel del bilder, med början några från årets SM som kommer upp snart.

Sådär, en presentation.

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Kan börja med att fylla i dagens benpass. Skönt att börja träna hårt igen efter dieten. Är inte upe på så höga vikter än, men dom ökar snabbt efter en tävling.

Knäböj: 160kg*8 160kg*8 170kg*8
Utfall: 50kg*16 50kg*16 50kg*16
Bencurl: 3 Set
Benspark: 3 Set

Ett ganska bra benpass, ökar fort i vikterna nu och är snart upp som jag låg ett par månadetr innan tävling.

Alm
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 2 008

Gött att se dig tillbaks : ).

Titel
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 12

Hur går det med sm bilderna martin. skynda o lägg ut dom det finns ju knappt en enda bild på nätet konstigt nog..

Ronnie Karlsson
Titel
Registrerad 2005-11-12
Inlägg 91

Den här kommer följas. Kör hårt Martin:emo-thumb

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Tack alla som skrivit!

Bilderna kommer så snart jag får tid var tvungen att jobba sent idag så hinner inte för nu måste jag vila. (Sova)

Men dom kommer imorgon kväll om inget oförutsett händer...

loki04
Titel
Registrerad 2005-12-04
Inlägg 87

Marken är imponerande . hur mkt vägde du när du drog 270 ?

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

loki04 skrev:
Marken är imponerande . hur mkt vägde du när du drog 270 ?

Ca 90 kg, finns en film på det nånstans, gjorde maxningen till Kolo's SL serie, synd att jag inte gick tyngre bara för att det gick lätt. Men man hade bara trelyft och jag hade aldrig kört tyngre än 230 vilket jag gjorde åttoer på.

J.B
Titel
Registrerad 2007-01-20
Inlägg 2 186

KUL m en NY blogg, keep up the good work!
Mvh/JB.

Titel
Registrerad 2006-04-26
Inlägg 911

Grymt sa grisen!

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988
Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Bild

Får det inte att funka så man kan titta på bilderna direkt, hatar sånt här...

Kan nån hjälpa mig att visa hur fan man får detta att funka?

Titel
Registrerad 2006-06-28
Inlägg 14

Det är bara störande att lägga in så stora bilder direkt. Annars skriver du:
[img=adressen]

Vem av dom är du? (tredje?)

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988
Titel
Registrerad 2005-12-05
Inlägg 1 111

Martin. skrev:
Ska vi försöka länka lite bilder då:

http://img102.imageshack.us/img102/2001/img0709ah4.jpg

3a från höger... Halv hård kille.

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Martin Alexandersson skrev:
3a från höger... Halv hård kille.

Jo det var ju vinnaren, han hade i mina ögon gjort sig bättre på SM i CBB, fitness killar ska inte se ut så, har för mig att det står nått om det i reglerna med :| Men domarna dömmer. Om det är så man ska se ut för att vinna är det bara att dra ner sig, även om det här sunda med AF nästa är borta då...

Daniel Lindqvist
Titel
Registrerad 2006-01-14
Inlägg 2 851

Martin. skrev:
Jo det var ju vinnaren, han hade i mina ögon gjort sig bättre på SM i CBB, fitness killar ska inte se ut så, har för mig att det står nått om det i reglerna med :| Men domarna dömmer. Om det är så man ska se ut för att vinna är det bara att dra ner sig, även om det här sunda med AF nästa är borta då...

Hehe du har så rätt så. Det skrivna kan man glömma... Man ska vara så massiv och snustorr som möjligt.

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Dan_The_Man skrev:
Hehe du har så rätt så. Det skrivna kan man glömma... Man ska vara så massiv och snustorr som möjligt.

Jo, men jag tycker inte AF ska vara så, men det är ju min åsikt så det är bara att anpassa sig och komma in större och hårdare nästa gång. :emo-thumb

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Gårdagens pass:

Stående vadpress: 120kg*8 120kg*8 110kg*8
Sittande vadpress: 40kg*8 40kg*8 35kg*8
Axelpress Hantlar: 33.5kg*8 36kg*8 33.5kg*8
Hantellyft: 9kg*8 9kg*8 8kg*8
Raka Crunches 3*MAX Superset med
Sneda Crunches
Sen bensträck/lyft?? Vet inte namn meen bra tar den!

Var ett bra pass, känns att man är på väg uppåt igen.

Petter__Jonsson
Titel
Registrerad 2006-02-09
Inlägg 874

Dan_The_Man skrev:

Tror inte att det bara var för att Jesper var hårdast som han van fysiken. I mina ögon hade han den bästa fysiken av alla på scen och hade säkerligen haft det även om han hade varit lite "softare". Titta på dommarprotokollet så ser du att det var väldigt jämnt mellan de top3 på SM. Även om alla var i bra form skiljde det en del i hårdhet mellan dessa tre, trots detta sklijde bara en poäng mellan 1:an och 2:an samt mellan 2:an och 3:an.

Grattis återigen till en mycket bra insatts Martin! Är säker på att det kommer gå ännu bättre nästa gång :up: Tänkte du köra SM nästa år föresten?

Denna journal skall följas!

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Petter__Jonsson skrev:
Tror inte att det bara var för att Jesper var hårdast som han van fysiken. I mina ögon hade han den bästa fysiken av alla på scen och hade säkerligen haft det även om han hade varit lite "softare". Titta på dommarprotokollet så ser du att det var väldigt jämnt mellan de top3 på SM. Även om alla var i bra form skiljde det en del i hårdhet mellan dessa tre, trots detta sklijde bara en poäng mellan 1:an och 2:an samt mellan 2:an och 3:an.

Grattis återigen till en mycket bra insatts Martin! Är säker på att det kommer gå ännu bättre nästa gång :up: Tänkte du köra SM nästa år föresten?

Denna journal skall följas!

Jo Jespser har absolut en kanon fysik det kan man inte säga nått om, men jag tycker att Seth och Ako hade i princip lika bra ur AF synvinkel bara att dom inte var så hårda som han, vilket inte ska vara avgörande tycker jag.
Men Jesper kanske hade vunnit fysiken ändå kanske inte, men det är domarna som bestämmer jag kan ju inte dömma det vet ju inte riktigt vad dom dömmer på. Men jag tycker att det skulle premieras mer med en mer fitness look för han ser i mina ögon ut mer som en byggare. Men alla har ju olika åsikter. Så kommer det alltid vara.

Oja, nästa år har jag ännu ett års seriös tävlings inriktad träning bakom mig så då jävlar! Finns mycket andra planer för nästa år också, men jag kommer definitivt synas tävlande.

Petter__Jonsson
Titel
Registrerad 2006-02-09
Inlägg 874

Martin. skrev:
Jo Jespser har absolut en kanon fysik det kan man inte säga nått om, men jag tycker att Seth och Ako hade i princip lika bra ur AF synvinkel bara att dom inte var så hårda som han, vilket inte ska vara avgörande tycker jag.
Men Jesper kanske hade vunnit fysiken ändå kanske inte, men det är domarna som bestämmer jag kan ju inte dömma det vet ju inte riktigt vad dom dömmer på. Men jag tycker att det skulle premieras mer med en mer fitness look för han ser i mina ögon ut mer som en byggare. Men alla har ju olika åsikter. Så kommer det alltid vara.

Oja, nästa år har jag ännu ett års seriös tävlings inriktad träning bakom mig så då jävlar! Finns mycket andra planer för nästa år också, men jag kommer definitivt synas tävlande.

Jag förstår vad du menar men dommarna verkar ju tycka ungefär som du. Kolla protokollet, det var exremt jämnt i rond 1. Jag menar att hårdheten kanske inte var en avgörande faktor i detta fallet, jag tror inte det.

Men ni var många som var bra! Är riktigt imponerad över dina framsteg. Ska bli spännande att se hur det går nästa år :up:

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Petter__Jonsson skrev:
Jag förstår vad du menar men dommarna verkar ju tycka ungefär som du. Kolla protokollet, det var exremt jämnt i rond 1. Jag menar att hårdheten kanske inte var en avgörande faktor i detta fallet, jag tror inte det.

Men ni var många som var bra! Är riktigt imponerad över dina framsteg. Ska bli spännande att se hur det går nästa år :up:

Svårt att veta, Dom var en klass för sig tycker jag, dom tre första.

Jo, var ett riktigt bra år där jag höll mig skadefri och kunde träna på sen den störtsa skillnaden var nog poseringen, och den ska bli ännu bättre nästa år.

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Dagens dåliga pass... :evil:

Chins: kv+30kg*8 kv+20kg*8 kv+15kg*8
Chinsrodd: kv+10kg*8 kv+5kg*8 kv*8
Marklyft: 200kg*8 180kg*8 180kg*8
Baksida axlar i cc:n: 3 Set
Stångcurl: 45kg*8 40kg*8 40kg*8
Bakåt lutad sittande hantelcurl: 11kg*8 11kg*8 11kg*8

Inte alls nöjd med dagens pass, har inte alls kommit igång med rygg träning som jag gjort med allt annat som känns riktigt bra och ökar ständigt.

FAN ryggen brukar ju va min bästa muskelgrupp.

Aja, får ta igen det på lördagens bröst, triceps pass.
Tänkte försöka ta lite dagsforms bilder då också.

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Dagens pass:

Dips: kv+45kg*8*8 kv+35*8
Bänkpress: 100kg*8 90kg*8 90kg*8
Sned hantelpress: 33,5kg*8 31kg*8*8
Frenchpress: 42kg*8*8 37kg*8
Pushdowns: 3 Set

Ett sådär pass, var på gymmet efter stängning och då blir motivation aldrig riktigt hundra.

Lyckades få några bilder, fast kvalitén sööög.

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Några dagsforms bilder då, har gårr yupp ca 5 kg sen SM och känner mig fet som bara den... Fan vilken ångest man får alltså... :(

32663.attach 32662.attach 32661.attach

Titel
Registrerad 2005-11-04
Inlägg 288

Hej Martin

Bilderna ser ju bra ut. 5 kilo är väl egentligen ingenting. Det fixade jag på frukosten dagen efter SM. Själv ligger jag 16 kg plus i dagsläget. Det är väl alltid skoj att hålla formen efter tävlingar, men antagligen så jobbigt att jag aldrig försökt...

mvh Jesper

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Jesper Näsström skrev:
Hej Martin

Bilderna ser ju bra ut. 5 kilo är väl egentligen ingenting. Det fixade jag på frukosten dagen efter SM. Själv ligger jag 16 kg plus i dagsläget. Det är väl alltid skoj att hålla formen efter tävlingar, men antagligen så jobbigt att jag aldrig försökt...

mvh Jesper

Tjena Jesper!

Måste ju öva lite posering, kommer väll i framtiden vilja kunna varva AF med lite CBB. 5kg är tillräckligt mycket för det ska va jobbigt att plocka bort. 16 kg plus däremot är riktigt mycket har nog aldrig varit så mycket över tävlingvikt, haha är faktiskt inte så svårt att hålla tillbaka lite efter tävlingar har ändå ätit det mesta jag kommit över bara inte tills jag varit riktigt mätt och nära att spy ´

Vad har du för framtidsplaner nu då? Du har säkert läst att jag tycker du borde satsa på CBB? Du har ju massan och kan komma in i riktigt bra form!!

Grattis igen och kör hårt nu och och lycka till med framtida planer.

Titel
Registrerad 2005-11-04
Inlägg 288

Det skulle vara kul med CBB i framtiden. Siktar på att köra om 2 år. Finns AF kvar då får man väl dubblera. Nästa år kommer jag högst sannolikt endast köra Athletic Umeå.

ha det gött // Jesper

Martin.
Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 1 988

Jesper Näsström skrev:
Det skulle vara kul med CBB i framtiden. Siktar på att köra om 2 år. Finns AF kvar då får man väl dubblera. Nästa år kommer jag högst sannolikt endast köra Athletic Umeå.

ha det gött // Jesper

Ok, långsikta planer... Brukar vara dom som blir bäst.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 12 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden