OBS Alla skall läsa!

Home Forums Seriösa träningsjournaler OBS Alla skall läsa!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #754198

    Eftersom en stor andel av träningsjournalerna inte följer dom riktlinjer som är uppsatta kommer det framöver tas hårdare tag. Läs dom riktlinjer som finns uppsatta både som sticky och här nedan. Dom journaler som inte följer dessa riktlinjer kommer obönhörligen att raderas.

    Quote:
    Vid trådstart
    Ange gärna födelseår, längd, vikt, relevanta mått, träningsbakgrund, kortsiktig och långsiktig målsättning, samt hälsomässiga faktorer.

    Kritik & frågor
    Samtliga träningsjournaler skall vara öppna för konstruktiv kritik. Detta är av yttersta vikt. Den användare som upptäcker att han/hon inte kan hantera kritik skall meddela en moderator som då låser eller raderar tråden. Vi vill uppmana våra mest erfarna användare att dela med sig av sina kunskaper i träningsjournalerna. Var inte rädda för att ställa frågor runt trådstartarens träningsmetod. Frågor om egen träning ställs dock i [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=35 Allmänt om gymträning].

    Bilder
    Bilder som postas i journalerna skall vara träningsrelaterade. Övriga bilder postas lämpligen i [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=39 Medlemsbilder], eller [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=10 Repan].

    Språk & text
    Tänk på språket. Använd ordbehandlare eller onlinetjänster som [http://www.petnoga.se/ Petnoga] om du är osäker på svenskan. Undvik tomt prat. Detta kan lämpligen tas via PM. En träningsjournal är inte detsamma som en dagbok. Huvudinnehållet ska vara styrketräning och kommentarer om hur man mår, vad man pysslat med i övrigt under dagen ska man vara sparsam med. Sträva efter att ange övningar med korrekta namn. Skriv gärna övningens namn med fetstil och uppvärmningsset med kursiv text. Ange gärna tidsåtgång.

    Redovisning
    Styrketräningspass med övningar skall redovisas regelbundet och noggrant så att andra medlemmar kan ta del av hur ni tränar. Vi ser gärna att ni redovisar vikter och repetitioner, men det är inget krav. En deffjournal skall utöver detta redovisa framsteg i form av mått och/eller vikt minst en gång varannan vecka.

    Obs! Träningsjournaler utan styrketräning kommer att tas bort.

    Quote:
    Vi kommer i fortsättningen att börja ställa högre krav på språket i inlägg på forumet – framför allt då i rubrikerna.

    Inlägg bör vara så tydligt formulerade som möjligt och dessutom fria från stavfel (detta uppnås enkelt genom att kontrollera stavningen med hjälp av en ordbehandlare eller liknande innan du postar ett inlägg). Anledningen är inte att vi finner så mycket nöje i att agera språkpoliser utan att inlägg både uppfattas som oseriösa och otydliga om de inte är välformulerade.

    Vi kräver inte att alla forumbesökare ska förvandlas till Horace Engdahl över en natt, men vi hoppas att på det här sättet kunna undvika de värsta massakrerna av det svenska språket. Undermåligt skrivna inlägg kommer därför fortsättningsvis att raderas utan förvarning.

    #81589
    #754199

    Le Bump

    #754200

    det behöver ju inte va såååååååå strikt. ofta är det ju lite lättsammare med annat också, inte sant?

    #754201
    FreddeR wrote:
    det behöver ju inte va såååååååå strikt. ofta är det ju lite lättsammare med annat också, inte sant?

    Nja.. vill man läsa om träning är de mycket jobbigt och enerverande att behövs scrolla sida upp och sida ner för att hitta ett litet inlägg om ett träningspass någonstans..

    Alltför många oseriösa träningsjournaler som funnits senaste tiden tar död på hela den delen av forumet. Finns ju Repan där man kan skriva om annat. :up:

    #754202

    Högre krav på språket? Fria från stavfel? I det ska jag aldrig lyckas..

    #754203

    Om jörgen var här skulle jag säga som House polare sa åt honom i senaste avsnittet av tv serien House!!

    LOL!

    ZONE

    #754204
    FreddeR wrote:
    det behöver ju inte va såååååååå strikt. ofta är det ju lite lättsammare med annat också, inte sant?

    Men nu är det som det är.

    Anne wrote:
    Högre krav på språket? Fria från stavfel? I det ska jag aldrig lyckas..

    Du är från Finland. Alltså ursäktad. :)

    zonecapone wrote:
    Om jörgen var här skulle jag säga som House polare sa åt honom i senaste avsnittet av tv serien House!!

    LOL!

    ZONE

    Ok?

    #754205
    Jorgen wrote:
    Men nu är det som det är.

    Du är från Finland. Alltså ursäktad. :)

    Ok?

    Får jag?

    Eller bannar du mig?

    :| :p

    ZONE

    #754206
    zonecapone wrote:
    Får jag?

    Eller bannar du mig?

    :| :p

    ZONE

    Det beror på vad det är.
    Jag tittar inte på några tv-serier.

    Fö är det inte jag som själv har hittat på dom här reglerna så don´t shoot the messenger.

    #754207
    Mats E. wrote:
    Nja.. vill man läsa om träning är de mycket jobbigt och enerverande att behövs scrolla sida upp och sida ner för att hitta ett litet inlägg om ett träningspass någonstans..

    Right on the button. :)

    Jorgen wrote:
    Fö är det inte jag som själv har hittat på dom här reglerna så don´t shoot the messenger.

    Exakt – alla mods/admins står bakom detta.

    #754208

    Och märk väl att reglerna postades 24-03-2006 06:23. Det är inget nytt påfund mao utan har funnits som sticky längst upp sedan dess.

    #754209

    Det är därför jag lagt min i repan då den innehåller mer än träning :up:

    #754210
    jocke wrote:
    Det är därför jag lagt min i repan då den innehåller mer än träning :up:

    Då blev det frågetecknet uträtat, har funderat på varför du lagt din i repan:)

    #754211
    jocke wrote:
    Det är därför jag lagt min i repan då den innehåller mer än träning :up:

    En som fattat! :emo-thumb *klappar på huvudet och noterar att Jocke ska ha extra efterrätt*[/b]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.