Ondskan kliver ur vassen i år.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Ondskan kliver ur vassen i år.

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #105275
    #1081568

    Har alltid varit träningsintresserad. Från basket som sedan blev styrketräning.

    Efter att haft ett jobb som gjorde det omöjligt för mig att träna seriöst började studera och fann att jag hade för mycket fritid 8)

    Ålder: 21
    Längd: 190
    Vikt: 82 (89 i vintras)

    Har inte hunnit köpa ett måttband än tyvärr.

    För tillfället kör jag Axon 4.0! Ett högvolymsschema som jag periodiserar mellan tungt och uthållighet.

    Lite rekord:

    Bänk: 100 kg (gammalt)
    Mark: 155 kg (2014)
    Knäböj: 140 kg (2014)

    Jag har precis börjat med marklyft efter 3 år uppehåll. Kommer lägga stor prio på alla basövningar.

    Målet är att öka i muskelmassa och minska fett. Jag stressar inte, men fort är alltid roligt :up:

    För tillfället intar jag cirka 2400 kcal om dagen. Jag försöker leva lite efter högre kolhydratsintag på de dagar jag tränar, men oftast faller det ganska naturligt för mig. Jag använder appen lifesum för att skriva ner. Vid efterfrågan lägger jag gärna upp matdagar (printscreen från appen) annars kan jag även skriva ner manuellt.

    #1081579

    Igår stog axlar på schemat!
    8 set pyramid i militärpressar slutade på 60kg
    Hantellyft åt sidan 6 set
    Axelpressar
    Lyft åt sidan i kabel
    Shrugs

    Är ni intresserade av mat?

    #1081647

    Har börjat med carb cycling på vilodagarna, vilket fungerar väldigt bra för mig. Har gått från 89-81 kg sedan februari.

    Carb cyclingen körde jag igång för någon vecka sen. Idag får min kropp njuta av:

    Mål 1: 250g kvarg 1 dl whey fx 1 msk solroskärnor 1 msk krossade linfrön
    Mål 2: 1dl whey fx
    Mål 3: 1 burk tonfisk 1 dl äggvita Broccoli 100g
    Mål 4: 250g kvarg 1 dl whey fx
    Mål 5: 2 msk jordnötssmör 1 dl whey fx
    Mål 6: 210g fläskytterfilé 2 dl äggvita Broccoli 100g
    Mål 7: 250g kvarg

    Det där med broccolin vet jag inte hur mycket det stämmer. Grönt är skönt och hellre för mycket än för lite av dom =)

    Enligt min app blir detta cirka: 52 g kolhydrater / 313 g protein / 50 g fett
    Totala kalorier 1900 i runda slängar.
    Notera att jag INTE äter så här varje dag, endast 1 vilodag i veckan för att ”chocka” kroppen

    Ska bli gött med proteinpannkakor som lördagsfrukost imorgon ;)

    #1081658

    Efter att ha kört riktigt tungt i fyra veckor kastar jag om lite i mitt schema, för att inte bli för van i vardagen!

    1 Bröst/axlar Hantelpress 4×15 Militärpress 4×15 Armhävningar 60st lyft sidan 3×15 Cable 3×15 Cable sidan 3×15
    2 Ben Knäböj 6×15 Utfall 4×16 Vader stående 4×20 Benpress 3×20 Baksida lår 3×20
    3 rygg Chins 5xmax Marklyft 6×12 T-bar 3×15 Asbreda latsdrag 3×20 Sittande rodd 3×20
    4 mage/armar Brutala jävlar 5xmax Sneda crunches 4xmax Cablecrunches 3xmax Hammercurls 4×30 Dips 4×20 (känn) Cable biceps 3×20 Pushdowns 3×20
    5 –
    6 helkropp (födelsedag)

    En vilodag. Efter detta kommer tre vilodagar. Tror det kan bli rätt bra faktiskt!

    Det är alltså högreps.

    Idag är det ätardag. Kommer ligga på cirka 5000kcal… Tröck i mig en trippelportion proteinpannkakor till frukost. Säg till om ni vill ha det receptet, dom är grymma =)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.