Nytt mål = Ny journal!
Har bestämt mej att tävla i
CBB nykomlingstävlingen som hålls på
Fitness Classic i april
2014!
Jag som är hela
166cm lång får max väga
66kg på scenen, vilket inte är mycket.
Vikten ligger just nu på
~76kg.
Tanken är att jag sakta ska gå upp till ungefär 80-82kg nu under sommarn/hösten/vintern och sen försöka ligga ungefär på energibalans under nästa vår/sommar och sen under hösten 2013 börja skala sakta och se vad som kommer fram.
Vad gäller träningen så kommer
fokus att ligga mycket på
underkropp, då benen ligger en bit efter pga. akilles problem samt operation som gjort att senaste 2 åren innehållit sparsamt med benträning.
Även
axlar och
armar behöver en del mera kött!
Bättre
mage behövs nog oxå!
Ryggen är bra, och brösten är riktigt bra utveckade så dom kommer inte att ha så hög prioritet.
Viktmässigt i övningarna nu just är serier med:
8-10x90 i knäböj [size=1](började från 0kg i januari efter operationen och har sakta ökat)[/b]
8-10x100 i bänk
8-10x110kg i marklyft [size=1](började från 40kg i januari)[/b]
Foten bråkar en del fortfarande så ibland har jag tvingats att lämna bort böj och mark, speciellt senaste tiden.
Tränar i eget hardcore garagegym som kallas
[bGarage of Pain[/b]] med en polare!
Träningsupplägget är inte riktigt klart ännu så jag återkommer med det.
-Enda jag vet är att jag kommer att köra en period (4-6 veckor) med anaerob muskeluthållighet för att få en bra grund att bygga på.
-Efter det blir det en 12 veckors period med hypertrofisk maxstyrka med fokus på hypertrofi.
-Sen antagligen en lite lättare period å så får vi se.
Pluggar till PT nu oxå samtidigt.
Lägger upp en formbild från förra veckan med det samma.
Jaha,lycka till!!! men om du nu väger 76kg,och knappt kört så mycket ben,men ska börja. så kommer du antagligen få lite svårt att kunna väga 66kg!!!...men men det får framtiden utvisa.för mycket av vikten ligger i benen. vilka brukar svara väldigt bra på träning och växa i format!!...
men jag tycker det är bra och roligt att du dedikerat dig till någonting,träning.samt satt upp mål osv..vilket man måste göra om det ska gå på. fina videos ang träningen också,typ hemma....
.