Armbågen krånglar, hjälp!

Home Forums Skador och rehabilitering Armbågen krånglar, hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #108187
    #1084515

    Hej.
    Jag har har problem med min armbåge. Efter ett bicepspass i våras så upplevde jag stora smärtor i höger armbåge, misstänkte att det var en förslitningsskada vilket gjorde att jag höll mig borta från gymmet i tre månader för att ge det en chans att läka.

    Nu har jag gymmat i 3 veckor efter ”rehaben” och efter att jag hade kört hantelpress i förrgår så högg det till och jag fick känningar i samma armbåge igen, men nu i mycket mindre skala. Dagarna efter har jag känt av det ytterst lite och kan inte ”framkalla” smärta genom att vrida armbågen, böja handleden, knyta näven på något vis. Har försökt googla fram om det kan vara tennisarmbåge men där verkar inte symptomerna stämma överens.

    Jag förstår att ett gott alternativ för mig hade varit att tala med en sjukgymnast vilket jag förmodligen ska, men jag vill först se ifall någon snäll människa kan sitta inne på något snyggt expertutlåtande över huruvida jag bör gå tillväga, vad för åkomma det kan vara i min armbåge samt om det finns några schyssta stretchövningar!

    Tack för svar.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.