Behöver hjälp med samtliga kroppsfel

Home Forums Skador och rehabilitering Behöver hjälp med samtliga kroppsfel

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #108555
    #1084780

    Hejsan!

    Jag har gymmat i ett halvår nu och har lyckats rätt så bra än så länge, skulle jag vilja påstå.
    Jag har gått från 60kg > 77-78kg till mina 182cm i längd.
    Under perioden jag har gymmat så har jag upptäckt fel här och där på min kropp som påverkar mina gains.

    Till och börja med så kan jag börja med min vänstra axel, jag tror den kan vara framåt roterad, den är väldigt fram och armbågen är pekad utåt. T.ex. när jag utför en 1-arm tricep pushdown så åker armbågen utåt, så om jag jag står brevid en spegel när jag utför övningen så ser jag hela backsidan av min arm. Slutsatsen av detta är att den tricepen nästan inte växer för att jämfört med min högra arm som är fel fri, så känner jag ingenting alls.

    Ett annat problem som också är riktigt störande är när jag utför rear-delt flyes så poppar mina nyckelben till ordentligt, samt när jag utför dips med kroppsvikt så får jag en extremt obehaglig känsla när jag släpper tillbaka kroppen till marken, det liksom strålar till ordentligt med smärta ett par sekunder efteråt.

    Sista problemet jag har är mitt vänstra skulderblad när jag tränar rygg, som om skulderbladet skulle sitta fel. Det gör inte ont men däremot är det obehagligt.

    Som ni kanske märker så är alla problem i samma region på kroppen, allt sitter ihop och jag vet inte hur jag ska fixa det här, jag börjar ledsna och tappa motivationen att fortsätta med alla dessa stör moment.

    Jag har tid hos doktorn inom ett par dagar men jag har en känsla av att jag inte kommer få den hjälp jag behöver eller att jag blir missförstod.

    Snälla hjälp mig och kom med tips och idéer, tack på förhand!
    mvh

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.