Hjälp, Armproblem

Home Forums Skador och rehabilitering Hjälp, Armproblem

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #107932
    #1084135

    Tjena är ny här och har kollat runt lite grann men inte hitta något vettigt.

    För 4 år sen va jag med om en olycka i jobbet, mötande personbil i fronten.

    Ren reflex girande jag ekipaget mot diket och hamnade tillslut rätt in i en ladugård med 50cm hög betonggrund.

    Detta resulterade att en av takstolsbalkarna gick rätt genom framrutan och träffade mig i bröstet och sedan överarmen.

    Benet i överarmen gick rätt av och de nedre bicepsfästet gick av.
    Väl kommen till sjukhuset missade dom muskelfästet och ja fick en järnplatta i armen och en rejäl svullnad
    Först när svullnaden lagt sig märkte ja hur min biceps såg ut, muskeln har blivit mindre och sitter uppe vid axeln vilket gjorde mig väldigt arg då ja älskar att träna.

    Dom kunde inte öppna armen igen för då kunde de bli värre så då bestämde ja mig för att vila nått år och sen börja med rehab.

    Nu till problemet, har fruktansvärt ont i vissa övningar och de verkar inte bli bättre.

    Bänkpress, hantelflyes, bicepscurl, hantelpress osv. Kan fortsätta länge, dessa övningar tar kål på armen. Enorm smärta.

    Vad tycker ni jag ska göra? Operation? Fortsätta träna och hoppas de blir bättre?

    #1084140

    Jag tycker att du skall uppsöka en läkare.

    #1084144

    Sist ja fråga en läkare så va dom inte särskilt intresserade tyvärr, men kan försöka igen såklart

    #1084149

    Läkare är aldrig intresserade av att göra sitt jobb. Tyvärr måste man tjata rejält.

    Annars kanske någon annan än en ”vanlig” läkare vill hjälpa dig, typ sjukgymnast eller liknande?

    #1084150

    Ja kollade med en sjukgymnast för något år sen och han sa att bara att ja skulle träna, börja lätt sen öka. Det va allt

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.