istället för bänk?

Home Forums Skador och rehabilitering istället för bänk?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #108180
    #1084505

    Hej!!
    Jag har problem med min handled, en återkommande inflammation. Min läkare har gett mig klartecken att träna som vanligt, när jag inte har ont! Men har kommit på nu att bänkpress triggar igång inflammationen.

    jag kör starting strength (bas övningar) och som rubriken lyder, vad kan jag köra istället för bänkpress? Det jag kör nu är cable cross, men känns inte riktigt som den övningen ger mig vad jag behöver! några tips hur jag kan lösa detta?

    Tack på förhand!

    #1084548

    Hantelpress är ett alternativ, men har du testat att träna med lägre vikter i bänkpressen? Jag tänker att det är just vikten som kan bidra till det onda.

    #1084549

    Hantelpress, armhävningar, bröstpress i maskin eller kanske bänk i smithmaskin är det övningar som är mest likt bänkpress.

    Annars rekommenderar jag handledslindor, det hjälpte mig mycket när jag hade en perioder av mycket smärta. Annars är tyvärr en längre vila att föredra även om din läkare ger ok för träning.

    Sen precis som ovanstående säger, testa lägre vikter och/eller att experimentera med olika grepp.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.