Näringsexperten Fredrik Paulun fick blodpropp

Home Forums Skador och rehabilitering Näringsexperten Fredrik Paulun fick blodpropp

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #973435

    Tydligen räcker det inte att sköta kosten och träningen.

    [http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,872992,00.html]

    #90392
    #973436

    Ops! Och 36 år bara…

    Hur går det med dieten Emil?

    #973437

    den går bra. tackar som frågar. kämpat hela året med träningen och kosten för att stå på scenen. vilket har gett resultat och fått mig till den form jag trivs med. kan ta det ganska lungt nu när deffen börjar om cirkus 3 veckor. bilder kommer inom kort på min tråd. ny dator inskaffad (det har varit det som gjort att inga bilder lagst ut. så kan bara läsa och skriva på jobbet).
    skall bara åka på sista minuten resa d 20 Aug och jobba på brännan. sen blir det att ta mer aktuella bilder på formen.

    #973438

    Det finns inga garantier för någonting hur man än gör, men hur Aftonbladet eller någon annan kvälls/dagstidning uppfattar och formulerar någonting besläktat med vetenskap har jag för länge sedan slagit undan. Någonting har hänt med Paulun, det gissar jag mig till, men är inte säkert förän jag fått en eller flera andra källor.

    Även om det kanske nu inte är något fel på just den här artikeln.

    Tråkigt är det i alla fall.

    #973439

    man kan aldrig vara säker på vad som händer…

    #973440

    Jag tyckte att Mr Paulun skötte det där snyggt och ”vände” diskussionen till hans fördel. Alla som läste den första artikeln om att ”fitness/vällevnadsmänniskan” paulun hade drabbats av någon form av propp sade säkerligen att ”- titta, det är skit samma vad man stoppar i sig o hur man lever, det går åt helvet i alla fall”

    Medan Paulun snabbt svarade i en artikel (expressen tror jag) att: ”- Om jag inte hade ätit så bra som jag gjort så vet jag inte hur det hade gått”

    Snygg vändning.

    #973441
    krabban wrote:
    Jag tyckte att Mr Paulun skötte det där snyggt och ”vände” diskussionen till hans fördel….

    Nä, det liknar mer ett desperat försök att rädda situationen till någon form av fördel, som ”Bagdad-Bob” ungefär…

    #973442

    Har inte läst artikeln och kommer inte att göra. Varför?
    Jo vem som helst kan råka ut för en blod-propp, canser mm.
    Visst, kroppen blr yngre, starkare när man tränar och äter sunt men inget i världen kan hindra från att sådant kan inträffa, det är fakta!

    Jag hoppas allt är bra med Fredrik, det är en man jag ser upp till väldigt mycket.

    /Peter

    #973443
    Peter Singer wrote:
    Har inte läst artikeln och kommer inte att göra. Varför?
    Jo vem som helst kan råka ut för en blod-propp…
    /Peter

    Jag är övertygad om att du inte kommer att få ”blod-propp” av att läsa artikeln… Men var försiktig om du testar nya konstiga övningar på gymmet..! :|

    #973444

    Någon specifik övning du vill varna för?

    #973445

    ”…bänkpress, på en lutande bänk med huvudet lägre än fötterna…” enligt artikeln i Aftonbladet kanske? :D

    #973446
    Tudor wrote:
    ”…bänkpress, på en lutande bänk med huvudet lägre än fötterna…” enligt artikeln i Aftonbladet kanske? :D

    Otusan!
    Har kört den sedan jag började träna seriöst. Visst känns det tungt när huvudet får mer blod än vanligt men detta är första gången jag har hört något liknande. Vi är nog väldigt MÅNGA som isåfall skall lägga av med denna övning.

    Måste verkligen kolla upp om detta är sant! Måste bero på något annat.
    Och Aftonbladet som ALLTID är sååå ”seriöst”:read: :rtfm:

    #973447
    Peter Singer wrote:
    Otusan!

    Och Aftonbladet som ALLTID är sååå ”seriöst”:read: :rtfm:

    ja dom vet allt om träning… :P

    #973448
    Peter Singer wrote:
    Har inte läst artikeln och kommer inte att göra. Varför?
    Jo vem som helst kan råka ut för en blod-propp, canser mm.
    Visst, kroppen blr yngre, starkare när man tränar och äter sunt men inget i världen kan hindra från att sådant kan inträffa, det är fakta!

    Jag hoppas allt är bra med Fredrik, det är en man jag ser upp till väldigt mycket.

    /Peter

    Håller med. Visst ska man vara försiktig med att prova nya ”konstiga” övningar p.g.a. skaderisk men blodpropp m.m. är en del av livet, det finns inte mycket att göra åt! Paulun är ett bevis på detta..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.