Snabbaste vägen tillbaka till en stark kropp

Home Forums Skador och rehabilitering Snabbaste vägen tillbaka till en stark kropp

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107328
    #1083446

    Hej!
    Jag är en tjej som gått och blivit svag. Hade jättebra kondis innan jag blev tokmedicinerad och har nu tappat all ork och styrka. Skittråkigt! Nu är jag dock till slut medicinfri och vill börja träna tillbaka musklerna. Planen är att starta lugnt med konditionsträning på gymmet tre dagar i veckan men jag vill även styrketräna för att få upp muskelmassan.

    Nu frågan: Vad skulle ni ha gjort, styrketränat hela kroppen (dvs lite av allt) alla tre passen eller ta specifika muskelgrupper för varje tillfälle? Vilket ger snabbast resultat tror ni?

    Tjillevipp

    #1083448

    När jag vart borta från träningen en längre tid, brukar jag alltid börja med att köra helkroppspass. Då lägger jag fokus på basövningar som marklyft, knäböj, bänkpress osv. Stora övningar som tar på många muskelgrupper.

    Ett pass kan bestå av, marklyft, knäböj, bänkpress och militärpress och det kanske räcker som start, sedan kan man utöka, lägga till övningar med större fokus på vissa muskelgrupper. Sen när man känner sig bekväm så kan man börja splita.

    Det jag tycker är fördelen med basövningarna är att man vet exakt vad man ska göra när man kommer till gymmet och dess övningar går att utföra på alla gym.

    Mvh

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.