Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-06-12
Inlägg 1

Hej!
Jag är en tjej som gått och blivit svag. Hade jättebra kondis innan jag blev tokmedicinerad och har nu tappat all ork och styrka. Skittråkigt! Nu är jag dock till slut medicinfri och vill börja träna tillbaka musklerna. Planen är att starta lugnt med konditionsträning på gymmet tre dagar i veckan men jag vill även styrketräna för att få upp muskelmassan.

Nu frågan: Vad skulle ni ha gjort, styrketränat hela kroppen (dvs lite av allt) alla tre passen eller ta specifika muskelgrupper för varje tillfälle? Vilket ger snabbast resultat tror ni?

Tjillevipp

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

När jag vart borta från träningen en längre tid, brukar jag alltid börja med att köra helkroppspass. Då lägger jag fokus på basövningar som marklyft, knäböj, bänkpress osv. Stora övningar som tar på många muskelgrupper.

Ett pass kan bestå av, marklyft, knäböj, bänkpress och militärpress och det kanske räcker som start, sedan kan man utöka, lägga till övningar med större fokus på vissa muskelgrupper. Sen när man känner sig bekväm så kan man börja splita.

Det jag tycker är fördelen med basövningarna är att man vet exakt vad man ska göra när man kommer till gymmet och dess övningar går att utföra på alla gym.

Mvh

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016

  • BODY 386, september 2016

  • BODY 385, augusti 2016

  • BODY 384, juli 2016

  • BODY 383, juni 2016