Hur går man tillväga för att bli domare?

Home Forums SKKF informerar Hur går man tillväga för att bli domare?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #93158
    #1020281

    Som rubriken lyder, hur går man tillväga för att bli domare inom BB, AF etc?

    #1020282

    Enkelt!

    1. Skicka ett pm till mig, eller e-posta [mailto:jp.sangborn@hotmail.com], med en kort presentation av dig själv och din anknytning till våra sporter.
    2. I retur kommer lite dokument runt domarrollen och tävlingskalender.
    3. Provdomaravgift 200:- inbet till SKKF:s postgiro.
    4. Vi gör tillsammans upp en planering för vilka tävlingar som ska provdömmas.
    5. Vid ev konferenser och utbildningar ska provdomare delta. Detta är oftast på egen bekostnad vad det gäller resa och logi.
    6. Vi gör löpande utvärdering över provdömningen. Vi håller just nu på att se över detta, varför jag idag inte kan säga exakt hur det kommer att se ut.

    #1020283

    Har jag oxå funderat på.. verkar skoj!

    När man provdömer, räknas resultatet in då eller hamnar man utanför protokollet?

    #1020284

    Nej, så modig är jag inte att jag vågar lägga in provdomarnas resultat i slutsiffrorna:) .

    Det händer dock mer än en gång att provdomare sätter full pott, vilket är fantastiskt bra, då man inte får ta ut egna särbedömningar!

    #1020285
    Janpeter Sangborn wrote:
    Nej, så modig är jag inte att jag vågar lägga in provdomarnas resultat i slutsiffrorna:) .

    Det händer dock mer än en gång att provdomare sätter full pott, vilket är fantastiskt bra, då man inte får ta ut egna särbedömningar!

    ;) jag blev nästan orolig där! Att få ge sig med i leken direkt vore ju lite riskabelt.. Men nu kanske man vågar prova ändå :)

    Måste man ha kostym?

    #1020286
    Linn wrote:
    Måste man ha kostym?

    Ha ha, tycker du inte att domarna är fina i sina kostymer ? :D

    #1020287
    Linn wrote:
    ;) jag blev nästan orolig där! Att få ge sig med i leken direkt vore ju lite riskabelt.. Men nu kanske man vågar prova ändå :)

    Måste man ha kostym?

    Som provdomare, nej.

    #1020288
    Pilli wrote:
    Hur menar du då?

    Att provdomaren har 100% rätt. Det är otroligt bra.

    #1020289
    Pilli wrote:
    man dömer väl som man tycker själv eller?? finns det rätt å fel?

    Nyfiken!

    Rätt i förhållande till slutresultatet menar jag såklart.
    Bedömningen i sig kan inte vara rätt eller fel, det finns ju inget facit direkt. :)

    #1020290

    Finns det någon regel som säger att man inte får, om man är tveksam över hårdheten, eller misstänker att någon kroppsdel är konstgjord, gå fram och klämma på deltagarna?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.