Gå med i en atletklubb!?

Home Forums Styrkehörnan Gå med i en atletklubb!?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #97999
    #1066324

    För drygt ett år sedan köpte jag ett årskort på ett gym, som jag faktiskt har varit riktigt usel på att använda. Ett dussin gympass sammanlagt. Nu har jag faktiskt intalat mig själv att jag ska ge järnet och har sedan 3 veckor tillbaka satsat helhjärtat 150% och fått resultat tack vara bra kost, träning och vila.

    Förra veckan snackade en man med mig som tävlar som senior på gymmet om jag inte skulle vara intresserad då jag verkar ha rätt kropp och anlag för att bli stark(Styrkelyftning).Själv vill jag inte bli allt för stor av estetiska skäl. Men samtidigt inser jag att det skulle vara rätt bra att få coaching så jag får en bra teknik snabbt.

    Frågan är då om det är ok att gå med i tävlingslaget bara för att få resultat snabbt?

    #1067329

    Du kan ju gå med och få hjälp och du kanske tycker det är roligt och fortsätter tävla annars så har du fått bra hjälp i alla fall sedan behöver du inte bli större än du vill det går vara liten och stark alla är ju inte i 120+ klassen finns ju dom som tävlar i 59kg, 66kg, 74kg, 83kg, 93kg, 105kg, 120kg, 120+kg.

    #1074054

    Jag tycker du ska pröva. Träningen kommer bli mycket roligare. Jag ångrar att jag inte började lyfta på lyftar klubb tidigare. . Men jag skulle vänta tills jag lycta ditten eller datten. Det dumaste jag gjort. Pröva.
    Det brukar finnas en massa kunskap bland lyftarna. Skulle du mot all förmodan bli för grov är det ju bara att lägga av med styrkelyftandet.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.