Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-02-01
Inlägg 4

hej jag har gymmat i 6 månader nu och har börjat med 5 ggr i veckan. Det schemat jag kör nu är såhär:

måndag: triceps axlar bröst (allt som man trycker)
tisdag: biceps rygg ( allt som man drar) underarm
onsdag: ben mage
torsdag: triceps axlar rygg
fredag: biceps rygg underarm

Min kompis som har gymmat lite längre tycker att det är lite konstigt schema att inte köra hela armar på samma dag. Och jag kan tycka att det blir lite jobbigt att köra 5+ övningar på samma dag där man använder triceps, eftersom man använder triceps i det mesta där man tränar bröst och axlar. Då måste jag klämma in lite mage emellan för att vila. Men vad skulle vara bättre att köra. Gör det nåt om man köra samma muskel 3 ggr på samma vecka? Och är det för lite att köra samma muskel en gång på en vecka?

Queezie
Titel
Registrerad 2016-02-02
Inlägg 1

Jag kan tycka att det är lite väl många muskelgrupper varje gång. Och rygg både tis, tors och fredag låter lite mkt. Muskelgrupper måste få vila mellanåt med. :) jag hade nog satsat på att träna kanske bröst och triceps tillsammans om du inte vill träna biceps och triceps tsms :) ryggen kan man ju träna med magen och kanske benen själv. :) vill du träna rygg flera dagar i veckan bör du köra så det blir iaf 2 vilodagar emellan :)

Titel
Registrerad 2016-02-01
Inlägg 4

Queezie skrev:
Jag kan tycka att det är lite väl många muskelgrupper varje gång. Och rygg både tis, tors och fredag låter lite mkt. Muskelgrupper måste få vila mellanåt med. :) jag hade nog satsat på att träna kanske bröst och triceps tillsammans om du inte vill träna biceps och triceps tsms :) ryggen kan man ju träna med magen och kanske benen själv. :) vill du träna rygg flera dagar i veckan bör du köra så det blir iaf 2 vilodagar emellan :)


Sorry skrev fel jag tränar rygg på tisdag och fredag bara. Men jag har tänkt på att byta plats på rygg och biceps. Skulle det funka bättre?

Titel
Registrerad 2015-01-01
Inlägg 44

Att 3 dagar i veckan för en muskelgrupp skulle vara för ofta är så kallad "bro-science" och stämmer inte överhuvudtaget.
Är man van att träna en bicepsdag, en ryggdag, en underarmsdag, en tådag, en örondag, så känns det kanske mycket i början med 2-3 gånger per muskelgrupp i veckan men det är det inte.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016

  • BODY 386, september 2016

  • BODY 385, augusti 2016

  • BODY 384, juli 2016

  • BODY 383, juni 2016