Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
RikardJansson
Titel
Registrerad 2010-06-23
Inlägg 706

Anyway, i närheten där jag bor (Svanskog) så finns ett ställe som heter Åmål. Där bor det en kille, som är 93a, och som väger cirka 120 kg. Han har, enligt minst 20 vittnen, varav vissa är ganska pålitliga, gjort en 245 x 1 i bänkpress. Antagligen inte med stopp, men det hindrar inte min fråga till body forum:

WTF!?

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Skriv ordentlig rubrik

RikardJansson
Titel
Registrerad 2010-06-23
Inlägg 706

Eddie Vedder skrev:
Skriv ordentlig rubrik

Förlåt.

Reyky
Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 590

jag tränade för många år sedan ihop med en kille som heter Rickard Oxholm. han var 18 när vi började träna ihop om jag inte missminner mig helt.
första gången han testade mark drog han 140, tre månader senare drog han 240.
vi började träna på slottsskogsvallen/gbg och Kenneth Mattson (någon som inte vet vem han är, skäms på er!) fick upp ögonen för denne unge talang. behöver jag säga att Rickard förbättrade sig i alla SL-moment när han fick lite teknikträning och tips från en sådan legend.

Rickard innehade senare svenska juniorrekordet i bänk på 225,5 (tror jag det var).

det finns människor som trotsar naturlagarna och är osannolikt starka redan vid unga år.

kommer ihåg att han frågade mig om det var bra att äta lite extra protein, haha.

Petter__Jonsson
Titel
Registrerad 2006-02-09
Inlägg 874

245 är brutalt bra oavsett ålder och kroppsvikt! Jag antar att det är med utrustning (tröja avsedd för bänkpress)?

RikardJansson
Titel
Registrerad 2010-06-23
Inlägg 706

Petter__Jonsson skrev:
245 är brutalt bra oavsett ålder och kroppsvikt! Jag antar att det är med utrustning (tröja avsedd för bänkpress)?

Nej, utan tröja. Jag ska dock se till att få se detta med egna ögon innan jag tror på det, för det vore isåfall långt över sveriges ungdomselit, och stället där han bor på är inte precis vida känt för att alltid hålla sig till sanningen om man säger så.

Han tävlar inte ens i SL -.-

Reyky
Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 590

RikardJansson skrev:
Nej, utan tröja. Jag ska dock se till att få se detta med egna ögon innan jag tror på det, för det vore isåfall långt över sveriges ungdomselit, och stället där han bor på är inte precis vida känt för att alltid hålla sig till sanningen om man säger så.

Han tävlar inte ens i SL -.-

*lol*

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Han hade kanske målat om vikterna :|

RikardJansson
Titel
Registrerad 2010-06-23
Inlägg 706

Aa, måste se till att undersöka detta :P Det är ju helt sjukt om det är sant. Har det någonsin funnits någon i hela världen med så bra resultat? Nyss fyllda 17 (samma vecka) och 245 i bänk, utan tröja?

Titel
Registrerad 2009-06-03
Inlägg 254

Gober skrev:
Han hade kanske målat om vikterna :|

Hahaha :p

Titel
Registrerad 2009-12-14
Inlägg 159

Att en 93a oavsett vikt, gener och teknik bänkar 245 kilo tror jag på när jag ser det

Titel
Registrerad 2006-04-12
Inlägg 191

RikardJansson skrev:
Aa, måste se till att undersöka detta :P Det är ju helt sjukt om det är sant. Har det någonsin funnits någon i hela världen med så bra resultat? Nyss fyllda 17 (samma vecka) och 245 i bänk, utan tröja?

Jo, jag fick ett telefonsamtal om samma kille.
Dock finns det inte en SL-klubb inom 15 mils radie som vill röra honom i honom med radiostyrd degeltång.

/the_PL_man

Titel
Registrerad 2005-11-20
Inlägg 1 608

the_PL_man skrev:
Dock finns det inte en SL-klubb inom 15 mils radie som vill röra honom i honom med radiostyrd degeltång.

/the_PL_man

Varför?

245 kg i bänk vid 17 är nog det sjukaste jag hört.

Titel
Registrerad 2006-04-12
Inlägg 191

Grandmaster skrev:
Varför?

Du får dra dina egna slutsatser.

Mvh
the_PL_man

Titel
Registrerad 2006-08-09
Inlägg 101

the_PL_man skrev:
Du får dra dina egna slutsatser.

Mvh
the_PL_man

Näh du menar inte,, alltså att att nee.

/Carl-Alfred:|

Spridis
Titel
Registrerad 2010-08-23
Inlägg 68

Stackars barn :(

Reyky
Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 590

Grandmaster skrev:
Varför?

för att han gissningsvis har mer stickmärken i röven än en nåldyna :pop:

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 945

the_PL_man skrev:

/the_PL_man

Älskar när det kommer in någon random snubbe som man aldrig har sett förut och drar av ett gött rykte, sen börjar hela tråden flippa ur :D.

Titel
Registrerad 2005-12-14
Inlägg 178

maskin skrev:
Älskar när det kommer in någon random snubbe som man aldrig har sett förut och drar av ett gött rykte, sen börjar hela tråden flippa ur :d.

+1

Titel
Registrerad 2005-10-17
Inlägg 1 605

Reyky skrev:
för att han gissningsvis har mer stickmärken i röven än en nåldyna :pop:

Spelar ingen roll 245kg i bänk vid 17år är helt sjukt. Men sen om jag tror på detta är en annan femma.

Titel
Registrerad 2006-04-12
Inlägg 191

maskin skrev:
Älskar när det kommer in någon random snubbe som man aldrig har sett förut och drar av ett gött rykte, sen börjar hela tråden flippa ur :D.

Förstår inte varför du citerar mig?
Jag är iaf någon som pratat med snubben som påstås göra 245 kg....

Titel
Registrerad 2010-09-26
Inlägg 203

OM det är sant att han tar 245 kg i bänken och det tydligen är 20 vittnen så borde det funnits film någonstans!

BlackRetroBox
Titel
Registrerad 2009-12-30
Inlägg 231

Det är nog möjligt tror jag. Han är ju tjock dessutom. En kompis jag känner, när han gick nian för ett halvår sen så tog han 115kg då var han 15 eller 16. Han var dessutom smal med magrutor ingen tjock kille dom bara tränar bänk.

nible
Titel
Registrerad 2008-03-13
Inlägg 4 267

BlackRetroBox skrev:
Det är nog möjligt tror jag. Han är ju tjock dessutom. En kompis jag känner, när han gick nian för ett halvår sen så tog han 115kg då var han 15 eller 16. Han var dessutom smal med magrutor ingen tjock kille dom bara tränar bänk.

Detta gör det ännu mer osannolikt - vem fan ökar 130 kg i bänk på 6 månader!? En annan sak om det vore att gå från 50 kg till 180 kg, även om det är en riktigt bra (osannolik) ökning, på en sådan kort tidsperiod som 6 månader.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

nible skrev:
Detta gör det ännu mer osannolikt - vem fan ökar 130 kg i bänk på 6 månader!? En annan sak om det vore att gå från 50 kg till 180 kg, även om det är en riktigt bra (osannolik) ökning, på en sådan kort tidsperiod som 6 månader.

Tror du missförstod vad han skrev ;)

nible
Titel
Registrerad 2008-03-13
Inlägg 4 267

Gober skrev:
Tror du missförstod vad han skrev ;)

Haha, där ser man. Trodde han skrev en "en kompis känner han" och inte "en kompis jag känner".

Tar på mig den. :D

Titel
Registrerad 2009-10-23
Inlägg 31

Känns inte som det är så troligt...

Titel
Registrerad 2010-09-13
Inlägg 544

If u aint got on film it aint happend.

RikardJansson
Titel
Registrerad 2010-06-23
Inlägg 706

Biccen skrev:
If u aint got on film it aint happend.

Snygg engelska ;)

Lumik
Titel
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 87

Han kan ju vara tacksam iaf, vissa får ju kämpa med vikterna i måånga år!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 357, april 2014

• BODY 356, mars 2014

• BODY 355, februari 2014